Gjest kjøkkendamen Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Hei! Har kjøpt en svinestek av bo (1 kg. akkurat) som jeg vil lage til middag i morra. Leser så mye forskjellig om hvordan jeg skal tilberede den. Trenger hjelp til en idiotsikker oppskrift. Har steketermometer. Trenger jeg stekefolie, stekes den på rist, i langpanne? Noen steder står det at den skal trekkes i vann? Betyr det at den ligger på en rist over en langpanne med vann? Og skal den da være i folie eller uten? 175 grader i 50-60 minutter. Er det nok? Hjelp!!
skrue Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Det å trekke i vann er en alternativ metode istedenfor å bruke stekeovn for visse type kjøtt. Det som er viktig med en stek er at temperaturen i midt kjøttet skal nå et visst nivå, så steketemperaturen i ovnen må ikke være 175. Jo høyere temperaturen er dess vanskeligere er det å få en jevn temperatur i hele kjøttstykket så mange velger å steke ved lavere temperaturer og heller bruke lengre tid. Jeg har aldri brukt stekefolie selv og alltid brukt langpanne. Litt informasjon. http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel595.asp
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Hei! Har kjøpt en svinestek av bo (1 kg. akkurat) som jeg vil lage til middag i morra. Leser så mye forskjellig om hvordan jeg skal tilberede den. Trenger hjelp til en idiotsikker oppskrift. Har steketermometer. Trenger jeg stekefolie, stekes den på rist, i langpanne? Noen steder står det at den skal trekkes i vann? Betyr det at den ligger på en rist over en langpanne med vann? Og skal den da være i folie eller uten? 175 grader i 50-60 minutter. Er det nok? Hjelp!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå