Gjest bekymret Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 hei! Forrige lørdag så jeg en hund som labbet rundt alene i nærheten av der jeg bor. Litt senere hadde den lagt seg ned på fortauet, og lå der alene og hvilte. I dag så jeg den igjen. Vi bor et stykke unna der jeg så den første gangen, så den må ha gått ganske langt. Den var alene i dag også. Den er skikkelig tjukk, og ser gammel ut. Ser ut som den har vondt for å gå osv.. Jeg er redd for at han har rømt eller gått seg vill, men jeg er jo ikke sikker. Jeg føler på en måte at jeg burde gjøre noe for å undersøke, men hva gjør man? Kan man ringe dyrebeskyttelsen?
Gjest .. Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Ja, du kan ringe dyrebeskyttelsen/lokalavdelingen der du bor. Eventuelt politi/falken. Er litt usikker på hvem som henter inn eierløse hunder men en av disse vet nok hva du kan gjøre.
Vodecka Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 hei! Forrige lørdag så jeg en hund som labbet rundt alene i nærheten av der jeg bor. Litt senere hadde den lagt seg ned på fortauet, og lå der alene og hvilte. I dag så jeg den igjen. Vi bor et stykke unna der jeg så den første gangen, så den må ha gått ganske langt. Den var alene i dag også. Den er skikkelig tjukk, og ser gammel ut. Ser ut som den har vondt for å gå osv.. Jeg er redd for at han har rømt eller gått seg vill, men jeg er jo ikke sikker. Jeg føler på en måte at jeg burde gjøre noe for å undersøke, men hva gjør man? Kan man ringe dyrebeskyttelsen? Hvis du får tak i den, kan du ta den med til dyrlegen, falken, politiet o.l. for å se om den har chip. Blir vanligere og vanligere med chipmerking og da er det enkelt å finne eieren, hvis den har noen.
Gjest ts Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Hvis du får tak i den, kan du ta den med til dyrlegen, falken, politiet o.l. for å se om den har chip. Blir vanligere og vanligere med chipmerking og da er det enkelt å finne eieren, hvis den har noen. Skulle gjerne gjort det, men samboeren min er kjempeallergisk, så jeg kan ikke ta på hunder :-( Tror jeg har bestemt meg for å bare ha et våkent øye, og følge med. Det KAN jo hende det bare er noen som slipper den ut innimellom, eller har barn som slipper den ut. Den ser jo velfødd ut. Men ser jeg den flere ganger alene får jeg ta en telefon til noen og høre om de har fått inn noen savnet melding, eller om dyrebeskyttelsen har kapasitet til å ta seg en tur ut hit.
Gjest MooCow Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Det er bedre aa bry seg litt for mye enn litt for lite! Det skader da ikke aa kontakte dyrebeskyttelsen eller politiet? I morgen kan det vaere for sent ... Faar litt fnatt av denne "vente og se" holdningen mange har. PS. Ikke vondt ment!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå