Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Min kjære har en kompis som etter min mening ikke har noe i den vennegjengen å gjøre. Han er en snylter,både når det gjelder materielle ting og når det kommer til det psykiske! Han vet ikke hvordan han skal oppføre seg, og til stadighet ødelagt festligheter. Han har å ca null i iq!!! Nå vil min kjære be denne kompisen i bryllupet vårt som står i januar. Jeg prøver å nekte, men han sier de har vært kompiser siden de var små, og at han må få komme. Jeg prøver selvsagt å ta hensyn til slike ting, Men jeg vil ikke at han skal komme å ødelegge dagen! Og jeg vet jeg irriterer meg over han bare det er den minste ting! Hva kan jeg gjøre for å få mitt igjennom. Eller er jeg urimlig?
Rosalie Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Det er kompisen hans, jo! Klart han du skal gifte deg med må få bestemme hvilke venner han vil dele denne dagen med.
Gjest Emmanuelle Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Enig der. Så lenge denne kompisen ikke har gjort deg noe, så synes jeg ikke du har noe du skal ha sagt.
Prestekrage Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Det kan være vanskelig å svare på, vi her inne har jo ikke opplevd han. Men jeg er i noe av den samme båten, bare at min samboers kamerat blir sånn når han drikker. Derfor har vi kommet frem til han skal få komme, men kan ikke drikke alkohol. Vet ikke om dette hjelper i deres tilfelle? Uansett, så er det jo en barndomskamerat, og man må vel kunne stole på folk at de ikke ødelegger en slik dag?
Gjest Fugl Fønix Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Selv om denne personen irriterer deg, så har han faktisk vært venn med mannen din gjennom hele livet som du selv skriver. Det er klart at mannen din da vil invitere ham. Her er det nok du som burde bite i det sure eple. Det går jo an å plassere ham litt unna deg, slik at du ikke trenger å forholde deg til ham noe særlig.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 De er kompiser KUN fordi min kjære ikke har hjerte til å la han sitte alene. For han har ingen andre venner igjen, han har ødelagt så mye med alt mulig tull! Han blir værre når han drikker ja, kanskje jeg kan få igjennom null alkohol til han å ja,takk for lurt tips!!! Men ok, må jeg bite i det sure eplet,så må jeg. Men stakkar han om han kødder det til!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Min kjære har en kompis som etter min mening ikke har noe i den vennegjengen å gjøre. Han er en snylter,både når det gjelder materielle ting og når det kommer til det psykiske! Han vet ikke hvordan han skal oppføre seg, og til stadighet ødelagt festligheter. Han har å ca null i iq!!! Nå vil min kjære be denne kompisen i bryllupet vårt som står i januar. Jeg prøver å nekte, men han sier de har vært kompiser siden de var små, og at han må få komme. Jeg prøver selvsagt å ta hensyn til slike ting, Men jeg vil ikke at han skal komme å ødelegge dagen! Og jeg vet jeg irriterer meg over han bare det er den minste ting! Hva kan jeg gjøre for å få mitt igjennom. Eller er jeg urimlig? Jeg synes din kjære her får en fin anledning til å vise at han elsker deg høyere enn sine kompiser. Det er deg han gifter seg med og da er det deg han også skal sette høyest.
Sunshine Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Er din forlovede så mye sammen med denne mannen at han beregner han som en av sine nærmeste venner, eller vil han bare invitere han fordi han føler han må?
gotcha Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Jeg synes din kjære her får en fin anledning til å vise at han elsker deg høyere enn sine kompiser. Det er deg han gifter seg med og da er det deg han også skal sette høyest. Dette er jeg helt uenig i. Det er ingen grunn til å rangere venner og kjærester/ektefeller opp mot hverandre. Da kan hun heller vise at hun elsker ham ved å åpne bryllupet for de han bryr seg om. Vi har litt samme situasjon selv i bryllupet vårt (ikke fullt så ille), men jeg vil på ingen måte stenge ute hans venn fra hele festen vår, særlig når det er viktig for brudgommen at han blir invitert. Derimot er grensesetting helt ok, da de som ikke har sosiale antenner av og til må få inn med teskje hva som sømmer seg. Be brudgom ta en prat med ham alene, og si at det er deres dag, dere vil dele dem med ham, men at dere trenger at han følger de grenser dere har satt. Det kommer vi til å gjøre
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Dette er jeg helt uenig i. Det er ingen grunn til å rangere venner og kjærester/ektefeller opp mot hverandre. Da kan hun heller vise at hun elsker ham ved å åpne bryllupet for de han bryr seg om. Vi har litt samme situasjon selv i bryllupet vårt (ikke fullt så ille), men jeg vil på ingen måte stenge ute hans venn fra hele festen vår, særlig når det er viktig for brudgommen at han blir invitert. Derimot er grensesetting helt ok, da de som ikke har sosiale antenner av og til må få inn med teskje hva som sømmer seg. Be brudgom ta en prat med ham alene, og si at det er deres dag, dere vil dele dem med ham, men at dere trenger at han følger de grenser dere har satt. Det kommer vi til å gjøre Det er all grunn til å rangere venner og kjærester. Kjæresten/ektefellen går alltid foran venner.
gotcha Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Det er all grunn til å rangere venner og kjærester. Kjæresten/ektefellen går alltid foran venner. Vel da er vi forskjellige. For meg har alle jeg er glad i verdifulle, og jeg har ikke behov for å sette dem på en rangstige. Ikke har jeg behov for å bli satt på en rangstige av mannen min heller. Jeg har plass til alle, og livet ville vært fattigere uten hver og en av dem. Min kjære føler det likedan, og ingen av oss ville bedt den andre kutte en nær venn, verken fra bryllupet eller fra livet.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 Vel da er vi forskjellige. For meg har alle jeg er glad i verdifulle, og jeg har ikke behov for å sette dem på en rangstige. Ikke har jeg behov for å bli satt på en rangstige av mannen min heller. Jeg har plass til alle, og livet ville vært fattigere uten hver og en av dem. Min kjære føler det likedan, og ingen av oss ville bedt den andre kutte en nær venn, verken fra bryllupet eller fra livet. Så fint for dere.
Gjest Gestur Skrevet 12. september 2009 #13 Skrevet 12. september 2009 Synes også man burde finne en måte p jobbe rundt problemet i stedet for å tvinge noen til å velge. "Only a sith deals in absolutes" - Obi-Wan Kenobi
Gjest bride2B Skrevet 13. september 2009 #14 Skrevet 13. september 2009 så stress! Men er enig i rådet med null alkohol og sette ham langt unna deg!! evt også si til toastmaster at denne personen ikke får tale;) Vi har en sånn helt utafor type vi kjenner , og hvis han her er av samme ulla, så skjønner han ingenting av hva som passer seg og han skal alltid snakke (nay, ROPE) høyest og mest!! heldigvis er vi enige om at han (den utafore typen) ikke er ivitert i vårt bryllup;) Lykke til med å prøve å nyte dagen på tross av sær gjest:)
Gjest bride2B Skrevet 13. september 2009 #15 Skrevet 13. september 2009 virket kanskje litt hardhjetet over, men har bare oppriktig medfølelse og indignasjon over din situasjon!! selvfølgelig er alle viktige og sånn, så det er bra (på en stress måte;)) at mannen din bryr seg og har et godt hjerte:) atter lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå