Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Sorry, men det grøsser nedover ryggen min når jeg ser en chi. De er så ekle med sine store hoder og utpressede øyne. Ikke blir det bedre når jeg hører om de heller. Hannhunder markerer inne, de tåler ingenting, og de eier som regel ikke oppdragelse.....eiernes skyld da. Nervøse, bjeffete, ekle, ekle. Mannen min så en chi en gang, og han sa at det så ut som den holdt på å dø, skjelvende og liten som den var med sine utstående øyne og altfor store hode. Jeg får litt insekt-assosiasjoner til den jeg. Den minner om et insekt eller en rotte, rett og slett. Og sånt vil folk ha? Også er det eierne. De er gjerne bimboer som bærer chiene i veska. Oversminka og høyst moteriktig kledd, med chien som et tilbehør eller smykke. Sånn sett har jeg litt vanskelig for å se en chi som en hund, som den faktisk er. Jeg regner egentlig ikke dem blandt hunderasene fordi de er framstilt som et tilbehør, eller som en rekvisitt. Mange forteller om hvor herlige de er, men jeg hører også de samme fortelle om bullyband, som de knyter rundt magen dere så tisset skal havne der istedet for på sofaen når de markerer inne.
Gjest j19 Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Jeg synes de er ekle-søte :D Sjarmerende vesener. Men småekle ja. Ville ikke hatt en chihuahua selv, da hadde jeg følt meg veldig berte.
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 gratulerer ts! Dette er tidenes misunnelsestråd :D Fryder meg stort over at du ikke har råd til chihuahua, for det er det som hindrer deg, for du har veeldig lyst på en! Det lyser det ut av teksten du skriver :D Kos deg med katten din, den fikk du gratis -chihuahua-eier
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 gratulerer ts! Dette er tidenes misunnelsestråd :D Fryder meg stort over at du ikke har råd til chihuahua, for det er det som hindrer deg, for du har veeldig lyst på en! Det lyser det ut av teksten du skriver :D Kos deg med katten din, den fikk du gratis -chihuahua-eier Interessant bruk av hersketeknikker. Orginalitet: en sterk 6'er Stil: en svak 2'er Effektivitet: trolig rundt en svak 3'er
Vodecka Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Sorry, men det grøsser nedover ryggen min når jeg ser en chi. De er så ekle med sine store hoder og utpressede øyne. Ikke blir det bedre når jeg hører om de heller. Hannhunder markerer inne, de tåler ingenting, og de eier som regel ikke oppdragelse.....eiernes skyld da. Nervøse, bjeffete, ekle, ekle. Mannen min så en chi en gang, og han sa at det så ut som den holdt på å dø, skjelvende og liten som den var med sine utstående øyne og altfor store hode. Jeg får litt insekt-assosiasjoner til den jeg. Den minner om et insekt eller en rotte, rett og slett. Og sånt vil folk ha? Også er det eierne. De er gjerne bimboer som bærer chiene i veska. Oversminka og høyst moteriktig kledd, med chien som et tilbehør eller smykke. Sånn sett har jeg litt vanskelig for å se en chi som en hund, som den faktisk er. Jeg regner egentlig ikke dem blandt hunderasene fordi de er framstilt som et tilbehør, eller som en rekvisitt. Mange forteller om hvor herlige de er, men jeg hører også de samme fortelle om bullyband, som de knyter rundt magen dere så tisset skal havne der istedet for på sofaen når de markerer inne. Hehe... måtte le litt av innlegget ditt, for skjønner deg!! Første hunden min var en chihuahua og det var før de blei så populære og ett "tilbehør". Er synd det er så mange eiere der ute som ikke er klar over hva de gjør med de stakkars bikkjene... Min hund hadde 4 egne bein å gå på og vi hadde lange gå -og sykkelturer der han løp ved siden av! Og han syns det var knallgøy å lære nye ting. Jeg tror chihuahuaene ville blitt "søtere" hvis de hadde blitt oppdratt som hunder, ikke pyntegjenstander. Gjelder ikke bare chi-eiere. Kommer nok til å få mye pepper for dette innlegget, så kom med det!! :gjeiper:
Gjest Gjest_mortil2_* Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 synes chi`ene er noe av det nydeligste hunderasen som finnes.. de er så hærlig... kom med det chi - hatere...... kunne ikke bry meg mindre, men altid kjekt med litt dreping av dødtid.. hahahahaha
Wildy Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Jeg må bare innrømme at jeg er ikke spesielt begiestret for minityrhunder i det hele tatt, i den forstnd at når jeg skal ha hund igjen er det på ingen måte aktuelt med liten hund. For enkelte er det genialt med en slik størrelse, men jeg synes det å gå rundt med hund i håndveska som tilbehør er direkte latterlig. Dyr er dyr, ikke pyntegjenstand. Utover det har jeg ingen sterke meninger rundt rasen spesielt, har lite erfaring med de. Har møtt noen som har vært ufyselige ( av oppførsel), men det regner jeg som et eierproblem.
Gjest SmallTalk Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 synes chi`ene er noe av det nydeligste hunderasen som finnes.. de er så hærlig... kom med det chi - hatere...... kunne ikke bry meg mindre, men altid kjekt med litt dreping av dødtid.. hahahahaha Man trenger vel ikke være chi-hater for å kunne konstantere at hunder er dyr, og ikke leketøy eller pyntegjenstander? Joda, chihuahuaer er søte de, så lenge de blir behandlet som hunder og får oppdragelse deretter. Min erfaring er dessverre at mange driter i oppdragelsen og glemmer å stimulere hunden pga "den er jo så liiiten!"-holdningen, og den får jo ikke skadet noen uansett. Dette skaper ufordragelige, urolige og innpåslitne hunder som kjeder baken av seg. Men for all del! Chihuahuaer er søte de, hvis de har oppdragelsen i orden (noe som gjelder for alle hunderaser).
Gjest ts Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 gratulerer ts! Dette er tidenes misunnelsestråd :D Fryder meg stort over at du ikke har råd til chihuahua, for det er det som hindrer deg, for du har veeldig lyst på en! Det lyser det ut av teksten du skriver :D Kos deg med katten din, den fikk du gratis -chihuahua-eier Haha, jeg har hund jeg. Og den kostet sine tusener, den. I tillegg koster den ganske mye mer i hverdagen enn en liten minihund gjør. Så jo, jeg har råd til en chi. Men har ikke lyst på en.
superlady Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Mulig det er ubevisst misunnelse som gjør det, men jeg tenker at jeg aldri i verden hadde byttet bort min fantastiske gratiskatt, mot en chihuahua. Derimot kunne jeg godt tenkt meg en litt stor, helst blandingshund, men det er nok fordi at av alle hundene jeg noengang har kjent, har blandingshundene skilt seg positivt ut.
Gjest Illiya Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Jeg liker heller ikke chihuahua, synes ikke den er hverken pen eller søt. Den er også kjent for å være territoriell, gneldrete, nervøs, og mange har som andre sier her, problemer med tissing/markering inne. Sånt vil jeg ikke ha i hus. Skulle jeg hatt en chi, måtte jeg også finne meg i å bli stigmatisert. Du blir ikke sett på som en "ekte" hundeeier med noe i topplokket hvis du har en chi. Chier blir ansett for å være jålehunder, som bimboer skaffer seg som "babyer" og/eller "tilbehør", som de kler på med "moteriktige" klær og smykker. Det finnes til og med parfyme for hunder, de markedsføres med miniatyrhundeiere som målgruppe. For noen av disse, ville det helt sikkert være bedre å ha en katt. Jeg har større hund, og det har jeg valgt helt frivillig, så det er ikke noen misunnelse fra min side.
Gjest Eier av chihuahua med bein Skrevet 12. september 2009 #12 Skrevet 12. september 2009 Så sitter jeg her da, og syntes faktisk litt synd på trådstarter, som faktisk ikke har noe bedre for seg enn å faktisk lage en tråd på et forum på internett om hvor mye h*n ikke liker chihuahua.. Rasen er ikke for alle.. Selv har jeg 3 herlige turglade chihuahuaer, jeg angrer ikke et sekund på at jeg skaffet meg denne rasen. Det er nok ikke rasen det er noe galt med, heller hvordan alt for mange hunder av småhundrasene blir oppdratt. Også er det di da, som f.eks trådstarter som ikke liker utseende. Finnes flere raser jeg ikke finner særlig pene eller sjarmerende utseende messig, men det tilsier ikke nødvendigvis at adferden til de forskjellie idividene av disse rasene er forferdelig... Jeg føler meg ikke fornærmet av alle disse utsagnene her, men føler heller en "trang" for å faktisk forsvare rasen litt. Jeg tror nok det er flere som ville endret oppfatning av rasen om man faktisk ble kjent med en godt oppdratt chihuahua, noe det finnes mange av.
Vulpes Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 (endret) Chihuahua er langt ifra favorittrasen min, de blir for små for min del. Men passet en chihuahua-hann i en uke nå nylig. Fy søren, for en herlig hund Rolig og veloppdratt. En fryd å ha i hus. God og snill med alle. Enkel å ha løs. Hadde ham med overalt på besøk til andre. Ikke noe problem. Og denne hunden var bare rundt 2 år gammel... Og nei, han markerte ikke inne. Verken her eller hos de andre vi var på besøk hos. Alt i alt en utrolig fin liten hund. Ganske så søt også Og så kosete og tillitsfull da! Men samtidig skjønner jeg de som sier at chihuahuaer ikke er noe pene. For noen av dem, spesielt de korthåra, blir litt vel ekstreme i ansiktet for min del. Utstikkende øyne og ekstreme vinkler. Men jeg synes at mange av de langhåra er søte PS: Jaggu kunne han gå på egne bein og Eneste gangene jeg putta ham i hundebagen var når vi kjørte buss/bil/tog. Det handler rett og slett om sikkerhet. Endret 17. september 2009 av Tonje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå