Gjest paja Skrevet 11. september 2009 #1 Del Skrevet 11. september 2009 Et spørsmål i forhold til den evigvarende problemstillingen; hvordan vite om en gutt er interessert. Jeg er jente, men jeg vet at når jeg liker en gutt på den måten at jeg godt kunne tenke meg noe mer med han; så prøver jeg å etablere et slags vennskap med han. I form av å etablere et vennskap så håper jeg dermed at han skal få øynene opp for meg og at det kan bli noe mer. Det er vel muligens dumt, siden han da kanskje ikke skjønner at jeg vil noe mer, men jeg er såpass sjenert og redd for å vise interesse og bli avvist at dette er det tryggeste. Men det jeg lurer på da; kan gutter gjøre det på samme måten? Eller er alle rett på sak og starter kjapt ut med invitering på date og alle slike åpenlyse greier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 11. september 2009 #2 Del Skrevet 11. september 2009 En mann som prøver seg som venn ender som nettopp venn. Den berømte vennefella. Menn har ikke annet valg enn å være pågående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #3 Del Skrevet 11. september 2009 En mann som prøver seg som venn ender som nettopp venn. Den berømte vennefella. Menn har ikke annet valg enn å være pågående. Slik bør det også være, synes jeg. Om et nytt bekjentskap starter som venn og ikke flørter eller annet, er det for sent...da er han i vennekategorien og den skal det svært mye for å komme ut av. Synes det er greit at menn er litt pågående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest benighted Skrevet 11. september 2009 #4 Del Skrevet 11. september 2009 Kan egentlig bare snakke for meg selv. Begge forholdene jeg har hatt begynte som mer eller mindre vennskap via nett. var vel sikkert underforstått at vi egentlig var ute etter mer da det utviklet seg ganske fort videre når vi traff hverandre IRL. Men tror vel at illusjonen av at det først og fremst var vennskap gjorde meg tryggere og unngikk den klamme datingfølelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 12. september 2009 #5 Del Skrevet 12. september 2009 Kan egentlig bare snakke for meg selv. Begge forholdene jeg har hatt begynte som mer eller mindre vennskap via nett. var vel sikkert underforstått at vi egentlig var ute etter mer da det utviklet seg ganske fort videre når vi traff hverandre IRL. Men tror vel at illusjonen av at det først og fremst var vennskap gjorde meg tryggere og unngikk den klamme datingfølelsen. Ja det er nettopp det jeg også synes er så fint. Jeg er ikke enig i det mannfolka over her sier; jeg har lettere for å stikke unna hvis en mann er alt for pågående, nettopp fordi jeg trenger den tida først som nevnes her. Vet om mange andre jenter som også får panikk om en gutt/mann er skikklig pån, før man har rukket å bli kjent og finne ut om man liker han. Men det er mulig det bare er jeg som er rar:P Men jeg lurte også egentlig på om hvordan gutter "reagerer" på det også, i og med at jeg liker å starte relasjoner sånn...om de tror at siden jeg ikke starter offensivt ut alltid men prøver å være litt vennskapelig, at det ikke er noe å hente hos meg og dermed backer ut før vi har begynt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 12. september 2009 #6 Del Skrevet 12. september 2009 Ja det er nettopp det jeg også synes er så fint. Jeg er ikke enig i det mannfolka over her sier; jeg har lettere for å stikke unna hvis en mann er alt for pågående, nettopp fordi jeg trenger den tida først som nevnes her. Vet om mange andre jenter som også får panikk om en gutt/mann er skikklig pån, før man har rukket å bli kjent og finne ut om man liker han. Men det er mulig det bare er jeg som er rar:P Men jeg lurte også egentlig på om hvordan gutter "reagerer" på det også, i og med at jeg liker å starte relasjoner sånn...om de tror at siden jeg ikke starter offensivt ut alltid men prøver å være litt vennskapelig, at det ikke er noe å hente hos meg og dermed backer ut før vi har begynt? Hvis du ikke viser noe mer interesse enn vennskap så blir du sikkert fort misforstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #7 Del Skrevet 12. september 2009 Mannen bør jo ta initiativ til noe mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mannen_* Skrevet 13. september 2009 #8 Del Skrevet 13. september 2009 Mannen bør jo ta initiativ til noe mer... Den som vil noe mer, om det er mannen eller kvinnen eller begge, bør ta initiativ til noe mer. Dette er 2009. Men - det har jo blitt sagt tidligere i tråden, at hvis en mann prøver seg som venn først, blir det vennefella. Menn kan godt bli interessert i sine venninner, men det går svært sjelden motsatt vei. Om det hadde vært sånn, hadde det vært helt fantastisk! Jeg synes det er flott å etablere et vennskapsforhold til en jente først, men når jeg da blir forelsket, har det (frem til nå) endt dårlig, i den forstand at hun er "programmert" til å bare være venner, og da forblir vi det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #9 Del Skrevet 13. september 2009 Synes det er viktig å være litt flørtende på et tidlig stadium hvis du er interessert i mannen. Kle deg sexy hvis du vil at han skal se den siden av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym jente Skrevet 13. september 2009 #10 Del Skrevet 13. september 2009 Den som vil noe mer, om det er mannen eller kvinnen eller begge, bør ta initiativ til noe mer. Dette er 2009. Men - det har jo blitt sagt tidligere i tråden, at hvis en mann prøver seg som venn først, blir det vennefella. Menn kan godt bli interessert i sine venninner, men det går svært sjelden motsatt vei. Om det hadde vært sånn, hadde det vært helt fantastisk! Jeg synes det er flott å etablere et vennskapsforhold til en jente først, men når jeg da blir forelsket, har det (frem til nå) endt dårlig, i den forstand at hun er "programmert" til å bare være venner, og da forblir vi det. Jeg ser at det kan bli dumt og bli sånn gode venner, da kan det fort bli vanskelig å prøve seg etter en stund. Men jeg tenker mer på sånn at man ikke går veldig offensivt ut og flørter og viser at man er dødsinteressert med en gang,men at man i begynnelsen oppfører seg litt vennete? For meg og min natur så liker jeg å sjekke litt hvor landet ligger på den måten, før jeg evt tar noe videre initiativ. Det er også viktig for meg å komme overens med gutten og være hans beste venn hvis det skulle bli noe mer, type ha det moro sammen, ha lik humor osv. Så det jeg lurer på, er om gutter da; hvis jenta ikke fra første stund viser at hun vil noe mer, om løpet er kjørt allerede da, og at de dermed ser på henne som kun en venn, hvis hun oppfører seg litt sånn, altså legger seg på et litt mindre flørtende plan. Eller kan de fatte interesse fordi hun er kul og han liker henne og kommer veldig godt overens, selv om hun kanksje ikke har invitert på date og flørta åpenlyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. september 2009 #11 Del Skrevet 13. september 2009 Det er også viktig for meg å komme overens med gutten og være hans beste venn hvis det skulle bli noe mer, type ha det moro sammen, ha lik humor osv. Dette er fornuftig uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #12 Del Skrevet 16. september 2009 Et spørsmål i forhold til den evigvarende problemstillingen; hvordan vite om en gutt er interessert. Jeg er jente, men jeg vet at når jeg liker en gutt på den måten at jeg godt kunne tenke meg noe mer med han; så prøver jeg å etablere et slags vennskap med han. I form av å etablere et vennskap så håper jeg dermed at han skal få øynene opp for meg og at det kan bli noe mer. Det er vel muligens dumt, siden han da kanskje ikke skjønner at jeg vil noe mer, men jeg er såpass sjenert og redd for å vise interesse og bli avvist at dette er det tryggeste. Men det jeg lurer på da; kan gutter gjøre det på samme måten? Eller er alle rett på sak og starter kjapt ut med invitering på date og alle slike åpenlyse greier? Altså av de erfaringene eg har erfart vil guttar som har dårlig selvtilitt, sliter med usikkerhet, er sjenert osv gjøre to ting: 1. De vil gå til personen å si hva de føler, noe som er et bingospill ettersom dette bare vil gå deres vei om personen føler det samme. Ellers vil det skremme han/hun vekk. 2. De vil vente til de får et skikkelig hint/vente på steg fra jenten før de gjør noe. Guttar som ikkje sliter med disse vil hoppe i det og spørre om hun vil finne på noe/bli med på noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskstudent21 Skrevet 16. september 2009 #13 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg har flere ganger opplevd å bli venner med ei jente som senere begynner å vise interesse. Dersom hun er skikkelig kul så sier jeg nei, nettopp fordi hun er så kul å ha som venninne. Merkelig nok, men sant! Mitt beste råd til deg som er litt sjenert er å ta litt initiativ, gjerne som venn. Vis at du liker å tilbringe tid med han. Send han melding og spør om han vil finne på noe (gjerne på kvelden, bare dere to). F.eks se film eller noe i den duren. Sett deg inntil han, og hint til at han skal legge armen rundt deg... Et annet tips kan være å dele teppe. Rett og slett vær som ei venninne, men sett han i en litt annen setting. Muligens vil det ene føre til det andre og du kan kysse han (eller omvendt). Dersom han drar hjem enten noe har skjedd eller ikke, send han en melding samme kveld og si at du hadde det hyggelig og gjerne vil finne på noe annet med han senere. IKKE gjør den vanlige feilen og vent til han tar kontakt mens du går i dagesvis/ukesvis og lurer på om han er interessert! Det beste du kan gjøre er å være det siste han tenker på når han legger seg Om du tør kan du ringe isteden... jeg personlig føler jeg får mye bedre connection med ei jente jeg kan prate med enn ei jente jeg bare skriver med, og man snakkes om så mye mer når man ringer. Etter min erfaring finnes det ikke bare en venne-felle, men også en meldings-felle. Men dette er kanskje bare min erfaring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 16. september 2009 #14 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg har flere ganger opplevd å bli venner med ei jente som senere begynner å vise interesse. Dersom hun er skikkelig kul så sier jeg nei, nettopp fordi hun er så kul å ha som venninne. Merkelig nok, men sant! Hehe, hvorfor vil dere ikke ha en kjæreste som er kul og som dere går overens med a? Jeg har faktisk tenkt over akkurat det før, at jenter som (jeg ser på som) er litt sånn stakkarslige som treeeeenger hjelp til alt og som er veldig jentente, dramaqeueen osv har lettere for å få seg kjæreste, mens sånne som meg havner i vennfella - nettopp fordi jeg da tydligvis er for kul, for kompisete og sånn. Jeg syns d er kjempekjipt, for møter jo en del gutter som jeg finner tonen skikkelig med, og jeg blir jo interessert i dem på "den" måten, nettopp fordi vi har så sinnsykt bra kjemi. men de blir jo da ikke interresert i noe mer. ofte. Har jo blitt litt greier med noen av disse kompisene, men så stopper det opp på et vis. Sikkert fordi jeg ikke tør å gå videre også. jeg vet ikke. Uansett, takk for tips, skjønner at det er det som funker, men da kommer jo problemet mitt igjen, at jeg er nødt til å vise interesse, og det er jo det jeg ikke tør pga nederlaget om å bli avvist når man prøver seg:P Vanskelig skarre værra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #15 Del Skrevet 16. september 2009 Det er jo temmelig forskjellige dynamikker i venneforhold og romantiske forhold, og hvordan disse blir innledet. Når jeg bare vil være venn med en mann så sender jeg også signaler om det. Selv om han kanskje går inn med innledende interesse, så plukker han fort opp at jeg ikke er interessert i noe slikt - selv i de mange tilfellene hvor det ikke blir sagt direkte. Og da gir han det opp, interessen daler når den ikke blir gjengjeldt og stimulert, og han innstiller seg på at det er vennskap. Jeg tror altså at du taper på å begynne som venn. Du må isåfall opprettholde litt spenning og interesse hele tiden med uskyldig småflørting. Og til dere bitre menn som blir sinte nå: NEI, hun skal ikke holde han på en pinebenk, poenget er bare å ha litt seksuelle undertoner. For et vennskap kan gå så langt at sex med deg blir utenkelig, og da er det i hvert fall for seint å begynne å skulle sjekke han opp! Til det du egentlig spurte om så er det mange gutter som gjør det på den måten, dessverre ganske mange helt uten vilje. Noen utstråler bare "venn", jenter liker dem men ikke på en seksuell måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå