Gjest Sandra. Skrevet 11. august 2003 #1 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg lurer på om noen vet ca hvor mye jeg og min kjære kan låne til hus i banken hvis vi har en samlet inntekt på 350.000? Vet at det sikkert er forskjeller fra bank til bank, men vet noen sånn ca hva vi kan regne med? Mvh Sandra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. august 2003 #2 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg har hørt ca 3 x inntekt, dvs for deg 1.050.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 11. august 2003 #3 Del Skrevet 11. august 2003 En vanlig regel er 2-2,5 ganger inntekt. Men det kommer an på om man skal låne hele kjøpesummen, om man har annen gjeld, barn osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 11. august 2003 #4 Del Skrevet 11. august 2003 Det kommer også an på boligen dere skal kjøpe. Hvis det f.eks er mulighet for å leie ut en del av boligen, så kqn dere få høyere lån. Det beste er nok å ta seg en tur i banken og spørre. Gratis er det også :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #5 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg har hørt at bankene renger 2,5 ganger bruttoinntekt minus annen gjeld (tror ikke studielån teller så veldig mye). Men det som er viktig er jo hvor mye dere kan betale i måneden. Det er jo dumt å låne for mye bare fordi banken var villig, og så slite med økonomien hver måned. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #6 Del Skrevet 11. august 2003 Studielån teller med. Det betyr at dere kan ha lån totalt på 2,5-3 ganger inntekten. Men dette varierer veldig fra bank til bank og om du har hatt et langvarig kundeforhold der etc. Hvilken type utdannelse og jobb en har teller også (slik at de vet du ikke blir arbeidsledig neste uke....) Det beste er nok likevel å ta kontakt med banken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinia Skrevet 12. august 2003 #7 Del Skrevet 12. august 2003 Alder og livssituasjon har også noe å si. Er man tyve årig student er det vanskeligere å få et høyt lån enn hvis man ikke har studielån, er blitt eldre og kan vise til en stabil økonomi over lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 12. august 2003 #8 Del Skrevet 12. august 2003 vi gikk til DNB hvor ingen av oss hadde vært kunder før, er 22 og 31, har ca 580`i årsinntekt, og fikk låne hele summen på 1,7mill, til 6,5%. og enda skal vi klare oss. vi hadde i tillegg noen smålån, men de er betalt ned når vi tar opp lånet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focus Skrevet 15. august 2003 #9 Del Skrevet 15. august 2003 Sandra: Har du BSU-konto? Hvis du har det, pleier bankene å gi lån på 90% av boligverdien til 60% betingelse. Altså til den beste renten. Har dere litt egenkapital eller tilleggssikkerhet for de resterende 10%, kan dere få full finansiering. Men som sagt er det opp etter hvor dyrt hus dere skal finansiere, og hvor mye tilleggssikkerhet dere kan skaffe (f.eks. fra foreldrer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå