Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 hei. litt dilemma her. har en sønn som nå er 13. han bor hos meg, men er annenhver helg hos sin far. dette har gått sånn passe greit frem til nå. faren er i nytt forhold (gift) med en som har en sønn som er 3 år eldre. vi har veldig dårlig kommunikasjon pga hans nye kone ikke tåler dette. senere tid har min sønn vært med sin stebror på overnatting/fester med sine venner som da er 16-17 år. noen ganger har de bare spilt spill hele natten, andre ganger har de drukket alkohol, og min sønn smakt på.. min sønn forteller dette åpent til meg og jeg vil ikke gå direkte å "sladre" til faren m/kone. redd dette vil ødelegge min sønns åpne dialog med meg. idag forteller han at stebroren har vært innom hjemme hos oss og fortalt at "foreldrene" hadde oppdaget hasj i lommene hans og min sønns far hadde sloss med sin stesønn. før denne siste situasjonen hadde jeg tenkt å ringe barnevernet anonymt for å høre hva jeg kan gjøre med dette. viktig for meg å ha denne åpne dialogen med min sønn, og vet om jeg hadde sagt til faren at jeg hadde fått dette fra sønnen hadde han gått direkte på ham. det har nemlig skjedd før.. håper noen har forslag hvordan jeg skal gripe dette fatt. har mest lyst å nekte at han drar dit, men litt vanskelig uten å fortelle hvorfor.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Du må isåfall ringe fra ukjent nummer, hvis du oppgir navnet ditt så kan ikke BV love anonymitet - blir det sak så må du nesten helt sikker vitne. Det problematiske her er at BV kan anse en tlf fra ukjent nummer som sprøyt. Jeg ville prøvd å få gutten til å skjønne at ting som dette er det lov å "sladre" om, hasj er ulovlig, og stebroren drar sønnen din ut på ville veier. Noen ganger må man si ifra, varsle, fordi at ingen skal bli skadet, tenk hvis noe skjer og dere har holdt tett - hva vil du føle hvis noe skjer din sønn? Hva vil din sønn føle hvis noe skjer med far, stebror eller stemor? Jeg tror at du vil gå foran som et godt eksempel og en trygg voksen når du forklarer din sønn alvoret i situasjonen og tar ansvar - best er det jo om du får han til å akseptere at du må ta dette opp med far. Jeg ville ikke sendt gutten til far før jeg hadde avklart disse tingene med far, og før jeg var sikker på at far ville være til stede under samvær. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå