Gå til innhold

Blir barna muslimer hvis faren konverterer til islam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått vite at eksmannen min har blitt muslim. I islam er det jo slik at hvis faren er muslim blir barna automatisk muslimer. Gjelder dette også hvis faren konvererer til islam etter at barna er født?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fått vite at eksmannen min har blitt muslim. I islam er det jo slik at hvis faren er muslim blir barna automatisk muslimer. Gjelder dette også hvis faren konvererer til islam etter at barna er født?

Er barna døpt ?

da er de i såfall medlemmer av den norske kirke.

Men jeg tror ikke det er noen automatikk i det du sier i norge.

Det gjelder nok muslimske stater, ingen kan tvinge noen til å være muslimer her (forhåpentligvis)

Skrevet
Er barna døpt ?

da er de i såfall medlemmer av den norske kirke.

Men jeg tror ikke det er noen automatikk i det du sier i norge.

Det gjelder nok muslimske stater, ingen kan tvinge noen til å være muslimer her (forhåpentligvis)

Ja, de er døpt.

Jeg fikk vite at barnas halvsøsken får en muslimsk oppdragelse. Han har ikke krevd noe av barna våre. Jeg tenkte likevel på om de blir oppfattet som muslimer i miljøet siden faren er muslim. Men det har vel sannsynligvis ingen praktisk betydning for barna våre. Jeg bare lurte.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Ja, de er døpt.

Jeg fikk vite at barnas halvsøsken får en muslimsk oppdragelse. Han har ikke krevd noe av barna våre. Jeg tenkte likevel på om de blir oppfattet som muslimer i miljøet siden faren er muslim. Men det har vel sannsynligvis ingen praktisk betydning for barna våre. Jeg bare lurte.

han kommer til å nekte dem å spise alt med spor av svin i seg. Tro meg, det er masse! Der iblant masse snop. Du vil også merke at du kommer til å bli kjølhalt om du ikke oppdrar barna etter hans spilleregler. Gled deg... 8-)

Skrevet
han kommer til å nekte dem å spise alt med spor av svin i seg. Tro meg, det er masse! Der iblant masse snop. Du vil også merke at du kommer til å bli kjølhalt om du ikke oppdrar barna etter hans spilleregler. Gled deg... 8-)

Det gjør vegetarianere også. Jøder også.

Og hva så?

Tror faktisk jeg konventere til Islam jeg også. Nå hater du vel meg, nå? :spy:

.............

Selv så hadde jeg ikke giddet å tenkt noe på dette. Lever de etter den muslimske tro så er de muslimer, gjør de ikke så er dem ikke, uavhengig hva som står på papiret.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Det gjør vegetarianere også. Jøder også.

Og hva så?

Tror faktisk jeg konventere til Islam jeg også. Nå hater du vel meg, nå? :spy:

.............

Selv så hadde jeg ikke giddet å tenkt noe på dette. Lever de etter den muslimske tro så er de muslimer, gjør de ikke så er dem ikke, uavhengig hva som står på papiret.

Hater deg ikke selv om du konverterer til islam. Men jeg møter alle som bekjenner seg til en religin fra midtøsten med stor skepsis. Når en som ellers fornuftige mennesker tror at bibelen og andre røverhistorier er sanne, da har en mistet taket på rasjonalitet og fornuft.

Skrevet
Hater deg ikke selv om du konverterer til islam. Men jeg møter alle som bekjenner seg til en religin fra midtøsten med stor skepsis. Når en som ellers fornuftige mennesker tror at bibelen og andre røverhistorier er sanne, da har en mistet taket på rasjonalitet og fornuft.

Dette gjelder alle religioner for min del, uansett hvilket område religionen kommer fra.

Skrevet

Han har spist halal lenge og barna får ikke servert mat med svin hvis de er hos han, men det har ikke vært noe problem. Han har ikke brydd seg med hva de spiser andre steder. Han har alltid vært opptatt av å bestemme spillereglene på visse områder. På andre områder gir han blanke. Noe jeg har registrert er at han oftere lyver for å oppnå noe, eller for å fritas for skyld, og det er vel noe som er lov i islam? Men tror og håper dette er noe barna tar avstand fra. Det er et par andre ting også men vil ikke legge ut om det her.

Skrevet
.............

Barna lever ikke etter den muslimske tro. Men hvis faren var muslim da de ble født tror jeg de likevel hadde vært muslimer hvis de ikke aktivt hadde konvertert til en annen religion, og det er vel ikke lov ifølge koranen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...