Gjest Gjest_silja_* Skrevet 11. september 2009 #1 Del Skrevet 11. september 2009 Har plantet urter i bedene mine i år. har nok vert raus med persillefrø, for jeg har et bed fullt. hvordan kan jeg berge det igjennom vinteren? lage noe? fryse+ har du tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #2 Del Skrevet 11. september 2009 Du kan både fryse og tørke persillen. Ville hakket den opp før jeg frøys den. Greit å ha til supper og gryter mm til vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #3 Del Skrevet 12. september 2009 Du kan både fryse og tørke persillen. Ville hakket den opp før jeg frøys den. Greit å ha til supper og gryter mm til vinteren. hvordan blir den når du tiner den igjen da? fryser du på glass? hakker du opp i større poser og hakker av det du trenger,når du trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 12. september 2009 #4 Del Skrevet 12. september 2009 jeg fryser persille hakket i poser. Persillenn holder ikke formen etter frysing og egner seg best til å røre inn i en varmrett og gi smak. Den gir ikke tekstur som fersk. Jeg fryser persillen flatt i poser (sånn som kjøttdeig) og tar ut etter behov, bare knekker av en bit. og legger resten i frysen. Det samme gjør jeg med grassløk, mynte og løpstikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå