lilla91 Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Hei! Jeg vet at flere av dere har sagt at jeg poster unaturlig mye innlegg om temaet kosthold, hva man skal spise og ikke skal spise, men jeg klarer likevel ikke å la være å spørre. Jeg får en god venninne på besøk i kveld, og vi skal lage kylling tandori, også har jeg ganske lyst til å gå på butikken og kjøpe oss noe godt, enten det er godteri eller noe "sunt" slik som f. eks. nøtter, ettersom jeg har klart å begynne å spise litt godteri en gang i uka, etter å ikke ha rørt godteri eller noe direkte usunt på mange måneder. Men så sliter jeg litt med tankene om at dette blir for mye utskeing på en dag. Kylling tandori er halvfabrikat, noe som ikke er så veldig sunt i seg selv, og det lages med creme fraiche som inneholder veldig mye mettet fett. Dersom vi går på butikken og ender opp med sjokolade, blir det altfor mye mettet fett på en dag! Hva mener dere? Skal jeg droppe butikken-og-kjøpe-noe-å-kose-oss-med-mens-vi-ser-på-en-film? Huff.. I dag er en av de dagene tvangstankene er på framgang igjen, merker jeg
Inx Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Hei! Jeg vet at flere av dere har sagt at jeg poster unaturlig mye innlegg om temaet kosthold, hva man skal spise og ikke skal spise, men jeg klarer likevel ikke å la være å spørre. Jeg får en god venninne på besøk i kveld, og vi skal lage kylling tandori, også har jeg ganske lyst til å gå på butikken og kjøpe oss noe godt, enten det er godteri eller noe "sunt" slik som f. eks. nøtter, ettersom jeg har klart å begynne å spise litt godteri en gang i uka, etter å ikke ha rørt godteri eller noe direkte usunt på mange måneder. Men så sliter jeg litt med tankene om at dette blir for mye utskeing på en dag. Kylling tandori er halvfabrikat, noe som ikke er så veldig sunt i seg selv, og det lages med creme fraiche som inneholder veldig mye mettet fett. Dersom vi går på butikken og ender opp med sjokolade, blir det altfor mye mettet fett på en dag! Hva mener dere? Skal jeg droppe butikken-og-kjøpe-noe-å-kose-oss-med-mens-vi-ser-på-en-film? Huff.. I dag er en av de dagene tvangstankene er på framgang igjen, merker jeg Jeg ville spist alt dette uten dårlig samvittighet, sikkert 3x den mengden du spiser.... Spis og vær glad, så orker du å trene hardere/tyngre også
Gjest Tigress Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Kan du ikkje lage dip og ha grønnsakar?
lilla91 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2009 Jeg kan jo gjøre det, men jeg prøver sakte men sikkert å gjøre godteri "lov", og kjenner jeg megselv rett kommer det til å bli sånn at hvis jeg denne helgen også spiser bare sunt, vil jeg fortsette å ikke tillate megselv å spise godteri også neste uke, fordi "har jeg klart det en uke skal jeg også klare det neste uke". Og vips, så er jeg tilbake der jeg var og kjenner en liten panikkbølge bare jeg drikker et glass lettmelk, fordi det inneholder "for mye fett".
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Godteri er lov og inngår kjempefint i et normalt sunt kosthold. I dag har jeg trent en time og har spist taco (halvfabrikata) og skal nå spise nonstop og sørlandschips. Spiser ikke mye halvfabrikata generelt, men jeg har godis hver helg + ikke fettfattig middag og det går kjempefint.
Chanel.No5 Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 (endret) Kos deg, kjøp det du har lyst til å servere(spise selv )og nyt det! Det er fredag og det er helt normalt!! Endret 11. september 2009 av Lotte27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå