miss Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Jeg er ei jente på 34 år,født 3 barn. Trener 3-5 dager i uka. Men har spist litt usunt det siste året og vekta har gått opp.Men nå er jeg i en god sirkel hvor sukker IKKE er endel av hverdagen min!!! Noe jeg merker godt på mage ,lår og rumpe. Jeg ønsker vekt nedgang,at det skal sees på vekta i kilo. Nå merker jeg godt at jeg har gått ned i cm,på klærne mine,men på vekta er det kun 1/2 kilo!!!!!!Og jeg vet at muskler veier mere enn fett,men jeg ønsker ikke å ha så høy vekt som jeg har nå! Har tenkt å pøve med protein tilskudd,kan dette hjelpe mot vektnedgang når jeg trener mye ved siden av og spiser sunt???? Noen med erfaring som kan tipse meg litt???
Inx Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Jeg er ei jente på 34 år,født 3 barn. Trener 3-5 dager i uka. Men har spist litt usunt det siste året og vekta har gått opp.Men nå er jeg i en god sirkel hvor sukker IKKE er endel av hverdagen min!!! Noe jeg merker godt på mage ,lår og rumpe. Jeg ønsker vekt nedgang,at det skal sees på vekta i kilo. Nå merker jeg godt at jeg har gått ned i cm,på klærne mine,men på vekta er det kun 1/2 kilo!!!!!!Og jeg vet at muskler veier mere enn fett,men jeg ønsker ikke å ha så høy vekt som jeg har nå! Har tenkt å pøve med protein tilskudd,kan dette hjelpe mot vektnedgang når jeg trener mye ved siden av og spiser sunt???? Noen med erfaring som kan tipse meg litt??? Hva skal du med proteintilskudd du som ønsker å redusere muskelmassen?... En anorektisk diett vil jeg anbefale.
miss Skrevet 11. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2009 Ønsker ikke redusere muskel massen da....... Men mulig fett prosenten!!!!!! er bedre..... Og protein tilskudd er jo en bra ting ved trening vet jeg,kroppen får jo tilskudd for å bygge musker og ikke fett. Jeg kan jo hendvende meg på treningssenteret de selger det jo der. Og det er faktisk viktig å spise mere siden du trener mye og forbrenner mye,så anorektisk diett skal jeg ikke prøve! Ellers takk : ))
Gjest Elfrida Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Jeg skjønner ikke helt..er tallet på vekta viktigere enn hvordan du ser ut? Det at du har gått ned i cm men ikke så mye i vekt tyder jo nettopp på at du har redusert fettprosenten og økt muskelmassen. Eventuelt kan det være at du har mer vann i kroppen nå enn før du begynte å trene mer aktivt. Hvor lenge har du holdt på? Det som er kjedelig med å slanke seg på 'riktig' måte er at det tar mye tid og krefter, og resultatene kommer vanligvis ganske sakte. Det er mye lettere å nislanke seg, resultatene kommer fort, men som kjent forsvinner de fort igjen i minst 99 % av tilfellene. Stå på, vær tålmodig og prøv å hent motivasjon fra bedre overskudd etc mens du venter på at vekta skal lirke seg nedover.
Teriyaki Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Skjønner heller ikke helt hvorfor vekta er så viktig når du selv sier at du har blitt tynnere. Menmen.. Du får satse på masse kondisjonstrening da, slik at du forbrenner fett. Fortsett med styrketrening, men ikke såpass tung at du bygger nevnverdig med muskler.
Gjest Tigress Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Skjønner heller ikke helt hvorfor vekta er så viktig når du selv sier at du har blitt tynnere. Menmen.. Du får satse på masse kondisjonstrening da, slik at du forbrenner fett. Fortsett med styrketrening, men ikke såpass tung at du bygger nevnverdig med muskler. Det er jo bedre å vere lett enn å vere tung, då, mykje betre for ledd etc, og for somme, som syklistar, er det å vere lett eit poeng i seg sjølv. Så det er vel ikkje så rart? TS, du må ete lite nok til å vere i underskot, samstundes som du trener nok til å halde vedlike muskelmassen din. Og ha tolamod, det tek utruleg lang tid å trene vekk fleire kilo med berre feitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå