Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Hei dere, jeg vet jeg var altfor utålmodig, men jeg testet altså i går, 9 DPO. Og fikk negativt resultat. Antakelig testet jeg altfor tidlig, men jeg klarer likevel ikke å bli kvitt følelsen av at det ikke ble noe av denne gangen. Men det er da fortsatt muligheter, er det ikke? Synes jeg stadig hører om kvinner som tester positivt kjempetidlig, men det er kanskje ganske få? Altså, egentlig VET jeg jo at det fortsatt er sjans, jeg hadde bare håpet så veldig at den var positiv i går. Så egentlig har jeg ikke noe spørsmål, ville bare uttrykke frustrasjonen.
Noli Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Ja, fortsatt mulig! Dog anbefaler jeg å vente til man forventer mensen med å teste, så man slipper å oppleve kjemise graviditeter, det er kjipe greier.
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Kjemisk graviditet? Hva har det med testing å gjøre? :klø:
Noli Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 (endret) En kjemisk graviditet oppstår når egget befruktes, festes så vidt, men "faller av" før det har rukket å feste seg skikkelig. Man får blødning omtrent samtidig som man skal ha mensen, og dette kvalifiserer ikke til spontanabort, selv om egget har vært befruktet. På den korte tiden egget er festet, vil kroppen rekke å produsere små menger HCG som vil gi utslag på tester omkring 9-10 DPO, og derfor kunne gi et falskt håp dersom du tester for tidlig. Lar man være å teste så tidlig, slipper man jo å vite om dette. Man regner med at under 50% av alle egg som blir befruktet ender med graviditet. Dermed er sjansene for å oppleve kjemiske graviditeter temmelig stor. Endret 11. september 2009 av Noli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå