Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å slutte med p-piller i desember,da jeg skal gifte meg i mars til neste år...

Er det noen som har erfaring med p-pille-slutt og hvor lang tid det kan ta før man blir gravid...jeg har gådd på p-piller i 10år uten stopp...

Noen råd om vitamintilskudd som kan hjlepe eller noe som helst?

Noen erfaringer i det heletatt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo at dersom du har gått lenge på p-piller tar det lengre tid å bli gravid. Min erfaring med dette er at det kommer helt an på personen - noen blir gravide med én gang selv om de ''alltid'' har gått på p-piller, mens noen ikke klarer det på mange år selv om de bare har gått på p-piller i noen år (som oss :kjefte: ).

Ellers må du begynne å ta folat, gjerne nå med én gang. Det hjelper å minske faren for ryggmargsbrokk på spiren.

Det hjelper også mange å ta damiana og wild yam (og dersom det ikke hjelper, er uansett ''bivirkningene'' så gode at det bare er et pluss :nigo: ). Jeg kjøpte mine herfra og er veldig fornøyd både med produktet og hvor kort tid det tok å få pakken i postkassen.

EL-tester er også et godt verktøy midt oppe i prøvingen. Du kan få kjøpt billige tester her.

Men mitt aller viktigste råd til deg er: ikke begynn med alt dette med én gang dere begynner å prøve, da er bare veien til skuffelse mye kortere. Jeg synes det er viktig å prøve seg frem littegrann, helt på egenhånd, før testing og pilletaking tar helt overhånd og prøvingen ikke blir like gøy som den burde vært.

Lykke til! :klem:

Skrevet

For sikkerhetsskyld hadde jeg sluttet på pillene med en gang og heller prøvd å satse på sikre perioder om du ikke vil være gravid i bryllupet ditt.

Jeg har akkurat samme inntrykk som Belle, noen går på p-piller i 10 år og blir gravide med en gang, andre holder på i flere år.

Skrevet

Tusen takk for gode svar:) skal prøve å ikke være for ivrig for og så bli skuffet da..men det er da noe med det når jeg vet at nå er jeg begynt å nå kan det skje når som helst.. :)

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillene i desember 06 og fikk min datter akkurat 9 mnd. etter. Hadde gått på dem i mange år uten pause.

• 3 uker senere...
Skrevet
For sikkerhetsskyld hadde jeg sluttet på pillene med en gang og heller prøvd å satse på sikre perioder om du ikke vil være gravid i bryllupet ditt.

Jeg har akkurat samme inntrykk som Belle, noen går på p-piller i 10 år og blir gravide med en gang, andre holder på i flere år.

Jeg har bestemt meg for og slutte om 6 dager..

Når er det sikre perioder?

Skrevet

Etter min erfaring er det ingen peroder som er helt sikre.... bare perioder som er mindre usikre enn andre.

Sluttet selv med p-piller etter mange års bruk og var gravid 2 uker etterpå.

• 2 uker senere...
Gjest wings ikke innl
Skrevet

jeg fikk mens etter 40 dager (har normalt 30 dager syklus.)

ble så gravid på første forsøk ;)

folat er lurt, eller gravitamin :-)

Skrevet

Jeg vil anbefale deg sterkt å lese her, da tror jeg du vil lære mye :)

Etter min erfaring er det ingen peroder som er helt sikre.... bare perioder som er mindre usikre enn andre.

Sluttet selv med p-piller etter mange års bruk og var gravid 2 uker etterpå.

Da var du heldig og traff på første eggløsning antagligvis da ;)

En er temmelig sikker i dagene etter mens og dagene før mens, det er "verst" midtveis i syklusen. Men om TS prøver å f.eks tempe, som er en veldig billig og enkel måte å følge syklusen sin på vil hun fort lære seg hvordan kroppen hennes fungerer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...