Rachelma Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Jeg har tenkt å slutte med p-piller i desember,da jeg skal gifte meg i mars til neste år... Er det noen som har erfaring med p-pille-slutt og hvor lang tid det kan ta før man blir gravid...jeg har gådd på p-piller i 10år uten stopp... Noen råd om vitamintilskudd som kan hjlepe eller noe som helst? Noen erfaringer i det heletatt
^^Belle^^ Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 De sier jo at dersom du har gått lenge på p-piller tar det lengre tid å bli gravid. Min erfaring med dette er at det kommer helt an på personen - noen blir gravide med én gang selv om de ''alltid'' har gått på p-piller, mens noen ikke klarer det på mange år selv om de bare har gått på p-piller i noen år (som oss ). Ellers må du begynne å ta folat, gjerne nå med én gang. Det hjelper å minske faren for ryggmargsbrokk på spiren. Det hjelper også mange å ta damiana og wild yam (og dersom det ikke hjelper, er uansett ''bivirkningene'' så gode at det bare er et pluss ). Jeg kjøpte mine herfra og er veldig fornøyd både med produktet og hvor kort tid det tok å få pakken i postkassen. EL-tester er også et godt verktøy midt oppe i prøvingen. Du kan få kjøpt billige tester her. Men mitt aller viktigste råd til deg er: ikke begynn med alt dette med én gang dere begynner å prøve, da er bare veien til skuffelse mye kortere. Jeg synes det er viktig å prøve seg frem littegrann, helt på egenhånd, før testing og pilletaking tar helt overhånd og prøvingen ikke blir like gøy som den burde vært. Lykke til!
Strix Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 For sikkerhetsskyld hadde jeg sluttet på pillene med en gang og heller prøvd å satse på sikre perioder om du ikke vil være gravid i bryllupet ditt. Jeg har akkurat samme inntrykk som Belle, noen går på p-piller i 10 år og blir gravide med en gang, andre holder på i flere år.
Rachelma Skrevet 14. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2009 Tusen takk for gode svar:) skal prøve å ikke være for ivrig for og så bli skuffet da..men det er da noe med det når jeg vet at nå er jeg begynt å nå kan det skje når som helst..
Bernardette Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Jeg sluttet på p-pillene i desember 06 og fikk min datter akkurat 9 mnd. etter. Hadde gått på dem i mange år uten pause.
Rachelma Skrevet 29. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2009 For sikkerhetsskyld hadde jeg sluttet på pillene med en gang og heller prøvd å satse på sikre perioder om du ikke vil være gravid i bryllupet ditt. Jeg har akkurat samme inntrykk som Belle, noen går på p-piller i 10 år og blir gravide med en gang, andre holder på i flere år. Jeg har bestemt meg for og slutte om 6 dager.. Når er det sikre perioder?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Jeg har bestemt meg for og slutte om 6 dager.. Når er det sikre perioder? Etter min erfaring er det ingen peroder som er helt sikre.... bare perioder som er mindre usikre enn andre. Sluttet selv med p-piller etter mange års bruk og var gravid 2 uker etterpå.
Gjest wings ikke innl Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 jeg fikk mens etter 40 dager (har normalt 30 dager syklus.) ble så gravid på første forsøk folat er lurt, eller gravitamin :-)
Strix Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har bestemt meg for og slutte om 6 dager.. Når er det sikre perioder? Jeg vil anbefale deg sterkt å lese her, da tror jeg du vil lære mye Etter min erfaring er det ingen peroder som er helt sikre.... bare perioder som er mindre usikre enn andre. Sluttet selv med p-piller etter mange års bruk og var gravid 2 uker etterpå. Da var du heldig og traff på første eggløsning antagligvis da En er temmelig sikker i dagene etter mens og dagene før mens, det er "verst" midtveis i syklusen. Men om TS prøver å f.eks tempe, som er en veldig billig og enkel måte å følge syklusen sin på vil hun fort lære seg hvordan kroppen hennes fungerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå