Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Hei! Jeg er i 30-årene, 10 kilo overvektig, fødsel for 2 måneder siden. ønsker nå å komme i form igjen. Går turer daglig. Får til en spinningsøkt i uka på treningssenter. Har i tillegg lyst til å trene styrke, noen få øvelser daglig, men lurer på om tunge øvelser som knebøy og markløft (er jo ekstra tungt når jeg har 10 kilo ekstra polstring) er uheldig for bekkenbunnen på noen måte?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Hvis du løfter med korrekt teknikk og mindre vekter i starten så kan det umulig være skadelig. Men jeg ser mange som gjør knebøy feil. Få en instruktør til å hjelpe deg med øvelsen, det finnes også mange fine how to videoer på nettet. viktigste er å starte med lave vekter for å øve inn teknikk
Inx Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Hei! Jeg er i 30-årene, 10 kilo overvektig, fødsel for 2 måneder siden. ønsker nå å komme i form igjen. Går turer daglig. Får til en spinningsøkt i uka på treningssenter. Har i tillegg lyst til å trene styrke, noen få øvelser daglig, men lurer på om tunge øvelser som knebøy og markløft (er jo ekstra tungt når jeg har 10 kilo ekstra polstring) er uheldig for bekkenbunnen på noen måte? Om det ikke oppstod noen komplikasjoner før/etter fødselen så burde ikke dette være noe ekstra farlig. Bygg deg sakte opp, stopp med en gang om noe begynner å gjøre akutt vondt/føles rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå