Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sååå.. Det du sier, er at jeg med mine 150 kroner timen jeg har i deltidsjobben ved siden av studier, er kraftig underbetalt? :( Føler meg snytt nå! Rett til sjefen for å forhandle lønn i morgen tidlig!!

Hehe, jeg går ut fra at du forstod at jeg ironiserte over denne litt bortskjemte 14-åringens ideer om hva som er normal lønn for en barnevakt? 900 kr timen tilsvarer jo en årslønn på 1.7 mill, det er ikke så mange som har det som begynnerlønn rett etter studiene. Ikke er det så vanlig å ha 5-600 for en bijobb i studietiden heller.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg går ut fra at du forstod at jeg ironiserte over denne litt bortskjemte 14-åringens ideer om hva som er normal lønn for en barnevakt? 900 kr timen tilsvarer jo en årslønn på 1.7 mill, det er ikke så mange som har det som begynnerlønn rett etter studiene. Ikke er det så vanlig å ha 5-600 for en bijobb i studietiden heller.

No shit, Sherlock.

• Liker 5
Gjest RompeRusk
Skrevet

Hehe, skjønte det ja.. :fnise:

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg tenker at 50-75 kr timen er helt grei lønn for en som er såpass ung. Det kommer jo litt an på hvor lenge hun skal sitte også da - hvis det feks bare er en time dere trenger barnevakt er det jo litt kjipt for henne å ikke lage andre planer den kvelden og ta turen bort til dere og tilbake bare for 50 kr, så da ville jeg nok gitt litt ekstra for det slik at det er verdt det for barnevakten.

200-300 kr per time for en barnevakt er helt sinnsykt, rett og slett. Det har jeg aldri hørt om engang.

Skrevet

Om du sikter til meg, så jeg dessverre ikke 14, men 21. :)

• Liker 6
Skrevet

No shit, Sherlock.

Min erfaring er at man aldri kan være trygg på at ironi blir forstått på nett.

Gjest Amber Rose
Skrevet

Whaaat, skjer med å betale så inni granskauens mye?! Helt vilt å betale en tenåring 1000 kr eller mer for å sitte barnevakt en kveld.

Vet min stesøster på 13 ønsker å være barnevakt for babyen min når han blir litt større, men ikke søren om jeg betaler henne så mye.

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Whaaat, skjer med å betale så inni granskauens mye?! Helt vilt å betale en tenåring 1000 kr eller mer for å sitte barnevakt en kveld.

Vet min stesøster på 13 ønsker å være barnevakt for babyen min når han blir litt større, men ikke søren om jeg betaler henne så mye.

Kan trøste deg med at for de fleste av oss som har økonomisk sans, så synes også vi at det er ganske vanvittig :fnise:

• Liker 4
Skrevet

100 kr. Hun som sitter barnevakt hos meg sa at 50 var nok, men hun får 100 kr av meg. Synes at 50 er for lite :)

Anonymous poster hash: 48119...def

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som om det skulle gjort saken bedre. Hadde du vært 14 kunne jo i det minste alderen vært en unnskyldning. ;)

Det er snakk om ei jente som opptil flere ganger har påpekt at hun kommer fra en veldig rik og stor familie, og som blant annet mener at 18-åringer ikke burde flytte ut fra foreldrene om de ikke har råd til å kjøpe egen bolig.

Ikke at det skal holdes i mot henne at hun har hatt flaks med sine foreldres økonomi, jeg selv har vært heldig med en far som er om ikke steinrik så i alle fall rik nok til å sørge for at jeg og mine søsken har fått en god start på livet. Og for alt jeg vet så kan det godt hende at hun er i ferd med å ta en utdannelse som fører til at hun kommer til å få en god økonomi selv uavhengig av hvor mye penger hennes familie har, det er jo veldig vanlig at mennesker fra vel bemidlete familier også får seg gode utdannelser og har kontakter nok til å få seg veldig gode jobber.

Men noe særlig begrep om normale menneskers økonomi virker hun ikke å ha. Selv om hun helt sikkert har mange fine kvaliteter og kunnskaper på andre områder, jeg har bitt meg merke i at hun f.eks. har god kjennskap til klær og mote, er det lite vits å ta hennes meninger om økonomi til følge.

Endret av Singha
  • Liker 2
Gjest Amber Rose
Skrevet

Ikke nødvendigvis, kommer også an på hvilken råd familien har vil nå jeg si :)

Tviler på at du har så god råd om du er 21. Rart at DU ville gitt 200-300. Virker ikke som du har greie på økonomi eller har beina planta på jorda i det hele tatt..

Gjest Amber Rose
Skrevet

Kan trøste deg med at for de fleste av oss som har økonomisk sans, så synes også vi at det er ganske vanvittig :fnise:

Godt det ikke bare er meg som er "kjip" her inne :fnise:

Ganske hårreisende at noen vil betale så mye til en "unge" når mange voksne tjener dette før skatt.

Skrevet

Må man ikke tenke litt på at dette er penger de ikke skatter av? Dersom en 15-åring får 100,- timen så er det faktisk like mye som en butikkansatt sitter igjen med etter skatt av sin timelønn...

Bare litt synsing fra min side.. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sjenert.gif

Mange som jobber deltid som får all skatt trukket fra på frikortet.

Det er frekt å gi noen lønn på under 100kr timen, får man et barn til å jobbe for seg og gir skamlønn burde man være flau over seg selv.

100 er absolutt minimum.

• Liker 1
Skrevet

Synes 50 kr timen høres mer enn nok ut jeg. Dette er jo penger rett i lomma, til en ungdom som bare har seg selv å bruke pengene på. Og å sitte barnevakt når ungene har lagt seg, er vel strengt tatt ikke særlig slitsomt, selv om det selvfølgelig er ansvarsfullt.

Vi har hatt ei nabojente på 13-14 til å trille turer med ettåringen vår noen ganger, da har hun fått 50 kr for hver tur, som har vart nærmere 1 time.

Utnyttelse av ungdom kalles det. Hva med de foreldrene som gjerne kan bruke flere tusen kroner på retaurat og pub, men å betale barnevakten, nei det vil de ikke...

Anonymous poster hash: b84cf...3f9

• Liker 4
Skrevet

Husker jeg fikk 1000 kr på 5 dager og da satt jeg barnevakt fra 8-16. Det er noen år siden nå, men når jeg skriver det her så ser jeg jo at det er veldig lite. Men rundt 70 kr i timen syns jeg er passende.

Skrevet

Jeg fikk 50 kroner i timen for 10-12 år siden, og syntes det var passe men ikke i overkant. Hadde nok villet snust litt på nærmere 100-lappen i timen ja TS. Men det kan være greit å avtale lønn på forhånd, hvis ikke kan du risikere å forspille sjansene til å få en fast barnevakt.

Skrevet

det var ville summer det var snakk om her, jeg har ikke 300kr i timen før skatt med fem års utdanning og fler års erfaring engang. Vi betaler nabojenta på 14år 200kr for en kveld for å passe knøttet, det er alle parter fornøyd med.

Anonymous poster hash: cd0bb...534
  • Liker 3
Skrevet

det var ville summer det var snakk om her, jeg har ikke 300kr i timen før skatt med fem års utdanning og fler års erfaring engang. Vi betaler nabojenta på 14år 200kr for en kveld for å passe knøttet, det er alle parter fornøyd med.

Anonymous poster hash: cd0bb...534

Hva gjør dere hvis nabojenta har med ei venninde? Må de dele 200,- for å bruke hele lørdagskvelden hos dere?

Anonymous poster hash: b84cf...3f9

Skrevet

Jeg passa 2 unger en kveld, og da fikk jeg pizza, brus og 200kr. syns det er mye bedre med fast pris, og ikke times pris, og få summen samla. husk på at det kun er lov og tjene 4000 per hus per år :)

ungen sover 200kr

ungen våken 300kr

ekstra rydding 50kr

• Liker 2
Skrevet

Jeg passa 2 unger en kveld, og da fikk jeg pizza, brus og 200kr. syns det er mye bedre med fast pris, og ikke times pris, og få summen samla. husk på at det kun er lov og tjene 4000 per hus per år :)

ungen sover 200kr

ungen våken 300kr

ekstra rydding 50kr

kor gammel er du? eg vil bli barnevakt..

Anonymous poster hash: 1a0e9...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...