Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er aktuelt for oss at naboen på 15 sitter barnevakt for barna våre. I første omgang etter at de er lagt, etter hvert kanskje tidligere på kvelden også med ansvar for legging.

Hvor mye bør man betale for slik barnevakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror min venninne betaler 50 kroner timen, da legger gjerne barnevakten barna også. Tror barnevakten er 14.

Skrevet

50 kr timen er alt for lite! 100 kr timen syns jeg er passende. Det er ikke en alt for vanskelig jobb, men samtidig en jobb som krever litt av barnevakten samt. en del tid. Du trenger jo heller ikke betale timesbetaling. Det går an at du f.eks spør barnevakten hva h*n vil ha for å sitte barnevakt den kvelden/natten og så blir dere enige om en fastslått sum. :-)

• Liker 2
Skrevet

Må man ikke tenke litt på at dette er penger de ikke skatter av? Dersom en 15-åring får 100,- timen så er det faktisk like mye som en butikkansatt sitter igjen med etter skatt av sin timelønn...

Bare litt synsing fra min side.. :sjenert:

• Liker 9
Skrevet
Må man ikke tenke litt på at dette er penger de ikke skatter av? Dersom en 15-åring får 100,- timen så er det faktisk like mye som en butikkansatt sitter igjen med etter skatt av sin timelønn...

Bare litt synsing fra min side.. :sjenert:

Du vet, det kan være hart for en 15 åring å spise potetgull og se på tv. :lur:

Vi hadde en på 18 som satt barnevakt fra kl 16.00 til 01.00 på natta. Barna er forholdsvis store og spiste og stelte seg selv. For det fikk barnevakten 800,-. Men jeg forstod det slik at barnevakten nok hadde forventet mer. Så det kan være lurt å avtale slikt på forhånd.

Skrevet

Vi betaler vår 15-årige barnevakt 70 kroner timen. Hun får det samme hos noen andre hun sitter for også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk 50 kr timen når jeg var på den alderen, men det er 8 år siden, så kanskje 70-75 kr timen er mer korrekt nå?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tjente 35,- timen da jeg var 18 år gammel og jobbet som praktikant. Dette er to år siden. Riktig nok, jeg sluttet veldig raskt. DET er alt for lav lønn.

Skrevet

Jeg hadde ikke betalt mer enn 70-75 kr. timen. Som sagt før, de skatter jo ikke av det. Jeg satt mye barnevakt da jeg var en 15-16 år, og fikk vel betalt rundt 50 kr. Da satt jeg barnevakt hele dagen, mens foreldrene var på jobb om sommeren. Men dette er jo 10 år siden nå :roll:

Skrevet

Synes 50 kr timen høres mer enn nok ut jeg. Dette er jo penger rett i lomma, til en ungdom som bare har seg selv å bruke pengene på. Og å sitte barnevakt når ungene har lagt seg, er vel strengt tatt ikke særlig slitsomt, selv om det selvfølgelig er ansvarsfullt.

Vi har hatt ei nabojente på 13-14 til å trille turer med ettåringen vår noen ganger, da har hun fått 50 kr for hver tur, som har vart nærmere 1 time.

• 4 år senere...
Skrevet

Gammel tråd MEN. Hvilken lønn er rimelig til en tolvåring som skall passe en treåring? Foreldrene er bekjente og hon har passer flere barn tidligere...

Anonymous poster hash: fabc3...4b5
Skrevet

Tenker at siden hun er såpass ung så ville jeg spurt foreldrene om hva de synes, evnt spurt hva hun har fått tidligere av andre. Hvis ikke du vil spørre foreldre så spør du henne selv om hva hun ønsker for jobben

Skrevet

Herregud, om dere gir tenåringer 50 kroner i timen for å sitte barnevakt er dere idioter!

De er tenåringer, vil tjene lett tjente penger. Ville gitt dem oppmot 200-300 kroner timen.

• Liker 7
Skrevet

Herregud, om dere gir tenåringer 50 kroner i timen for å sitte barnevakt er dere idioter!

De er tenåringer, vil tjene lett tjente penger. Ville gitt dem oppmot 200-300 kroner timen.

Har du slått deg eller?

Satt masse barnevakt som tenåring, og på det meste fikk jeg 100 kr timen. Å passe barn som har lagt seg er jo ikke en veldig krevende jobb, med mindre det skjer noe spesielt selvfølgelig. Og tror ikke de fleste som sitter barnevakt gjør det fordi det er en veldig godt betalt jobb, jeg gjorde det i alle fall mest fordi jeg syntes det var koselig.

• Liker 10
Gjest Magdalene
Skrevet

Gammel tråd MEN. Hvilken lønn er rimelig til en tolvåring som skall passe en treåring? Foreldrene er bekjente og hon har passer flere barn tidligere...

Anonymous poster hash: fabc3...4b5

Hvor lenge er det snakk om da?

Skrevet

Har du slått deg eller?

Satt masse barnevakt som tenåring, og på det meste fikk jeg 100 kr timen. Å passe barn som har lagt seg er jo ikke en veldig krevende jobb, med mindre det skjer noe spesielt selvfølgelig. Og tror ikke de fleste som sitter barnevakt gjør det fordi det er en veldig godt betalt jobb, jeg gjorde det i alle fall mest fordi jeg syntes det var koselig.

Har på ingen måte slått meg.

Jeg har aldri jobbet som barnevakt selv.

Men jeg kan da tenke meg at tenåringer har lyst å tjene litt penger selv, og ikke få alt av foreldrene. Nå vet jeg ikke hvilke andre jobbmuligheter tenåringer har, men synes for all del 50/100kroner i timen er for lite.

• Liker 2
Gjest tuppesjura
Skrevet

Om barnevakten skal ha 2-300kr timen, så er det mer enn veldig mange har i en vanlig jobb hvor det faktisk trekkes skatt. Og da blir det plutselig veldig få som har råd til å ha barnevakt.

Jeg har ikke hatt barnevakt til mine barn, men 50-70kr timen er det jeg kunne tenke meg å betale om det skulle bli aktuelt.

• Liker 9
Skrevet

Om barnevakten skal ha 2-300kr timen, så er det mer enn veldig mange har i en vanlig jobb hvor det faktisk trekkes skatt. Og da blir det plutselig veldig få som har råd til å ha barnevakt.

Vel, om jeg fortsatt hadde vært i alderen rundt 12-14 ville jeg ikke vært barnevakt der jeg bare fikk 100 kroner timen.

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

Tenker også mellom 80-100 kroner timen. Greit at ungdom vil tjene litt penger, men da får de begynne i en skikkelig jobb. Som 16-18 åring tjente jeg 98 kroner timen, hadde samme jobb hele tiden. 2-300 i timen er galskap!

Endret av RompeRusk
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...