Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og avfarger håret mitt hos frisør, foreløbig er det oransjeaktig, men jeg skal tilbake og avfarge resten om noen uker, og frisøren har advart meg om at det kan bli litt gult, og at jeg da trenger en sølv/lillashampoo. Hun sa det var mange bra på markedet, men kunne anbefal en fra Matrix.

Ellers har jeg fått anebefalt en fra L'oreal, videre en fra Joico, og til slutt Tigis Dumb blond, men er usikker på om denne er en sølv/lillashampo.

Jeg har forøvrig bestilt på anbefalning fra frisør en proteinkur som heter Redken Extreme Cat, og lurer på om shampooen og balsamen i samme serie er å anbefale? Klart, jeg kjenner på håret at det er bleika, men det føles ikke veldig slitt, og er blankt og mykt. Har så langt kura det med en proteinkur fra Matrix som jeg fikk med meg i en prøvepose fra frisør.

Til slutt lurer jeg på hva som er forskjell på lilla og blå shampoo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det mangen spm., men skal forsøke å svare så godt jeg kan! :)

Jeg anbefaler virkelig at du setter håret ditt på protein produkter i en periode, selv om håret ditt er blankt og ikke kjennes så tørt, så er det nok lurt å pleie det rikelig med kurer osv.! Jeg har vert borti akkurat det som du beskriver. Håret mitt var like blankt og kjentes ikke slitt ut i det hele tatt, men en risikerer at håret knekker, du vil kanskje merke det etter du har børstet håret og det ligger mye "knekt" hår i vasken.

Redken Extreme var jeg fornøyd med, brukte sjampoen, balsam og skiftet litt mellom Extreme Cat og Anti- Snap. Anti- Snap er en leave in kur, som du kan ta i når som helst i vått eller tørt hår og aller helst i tuppene. Det eneste jeg merket etter en stund var at håret blir veldig "mettet", det ble litt fort fett. Men, for en periode rett etter en har vært hard mot håret er det verdt det.

Forskjellen på blå og lilla sjampo er sånn, gult hår= lilla, oransje hår= blå.

Håper du fikk litt svar på det du lurte på! :)

Skrevet

TIGI Dumb Blonde er ikke sølvsjampo, med mindre noe essensielt har passert meg - jeg er nemlig brunette og bruker den sjampoen. Den er bare ekstra pleiende, tror jeg. :)

Skrevet
TIGI Dumb Blonde er ikke sølvsjampo, med mindre noe essensielt har passert meg - jeg er nemlig brunette og bruker den sjampoen. Den er bare ekstra pleiende, tror jeg. :)

Det stemmer! Den er veldig fin for slitt hår. Bruker sjampoen derfra jeg også, selv om jeg ikke er helt lys i håret. Står jo på alle produktene i den serien at den ikke bare er for blondiner! :jepp:

Skrevet

Kan anbefale veldig l'oreal sin blå-sjampo. Det er den beste jeg har prøvd. Har tidligere prøvd blå-sjampo fra Define, tony & guy, BC Bonacure og Redken, og vil si at den slår alle! :)

Skrevet (endret)

Tusen takk for respons!

Ja, jeg kurer så det står etter, annenhver dag så langt! Måtte liksom bare nevne at håret mitt kjentes så bra ut, for det overrasket meg i forhold til forventningene :)

Har som sagt bestilt Redkens proteinkur, bestiller shampoo og balsam så fort jeg får råd til det.

Nå ble jeg faktisk litt forvirra, for noen fortalte meg i mellomtida at blå- og lilla-shampoo er det samme, men det er det altså ikke? Jeg kan få dempet orangeskjæret med blåshampoo, altså?

Legger med et bilde her, så kan dere jo se hva slags farge jeg har nå, det er til å leve med altså, noen synes til og med at det er stilig (jeg for min del føler at jeg ser ut som en desp stakkar i tredveårskrisa :ler: ).

Link til bilde

Innlegget er endret iht KGs regler.

Furstina, mod

Endret av Furstina
Skrevet
Tusen takk for respons!

Ja, jeg kurer så det står etter, annenhver dag så langt! Måtte liksom bare nevne at håret mitt kjentes så bra ut, for det overrasket meg i forhold til forventningene :)

Har som sagt bestilt Redkens proteinkur, bestiller shampoo og balsam så fort jeg får råd til det.

Nå ble jeg faktisk litt forvirra, for noen fortalte meg i mellomtida at blå- og lilla-shampoo er det samme, men det er det altså ikke? Jeg kan få dempet orangeskjæret med blåshampoo, altså?

Legger med et bilde her, så kan dere jo se hva slags farge jeg har nå, det er til å leve med altså, noen synes til og med at det er stilig (jeg for min del føler at jeg ser ut som en desp stakkar i tredveårskrisa :ler: ).

Link til bilde

Innlegget er endret iht KGs regler.

Furstina, mod

Blå og lilla sjampo er så å si det samme, men om en pirker litt så er det sånn. Gjør jo ikke noe om du foreksempel bruker lilla sjampo, den funker for det! :)

Tror ikke håret ditt vil lysne noe drastisk med sølvsjampo, men det er jo bare å prøve. Du kan jo la sølvsjampoen virke i noen minutter hver gang du bruker den, da får den enda større effekt igjen.

Skrevet

Hovedsaklig gjør sjampoene håret kaldere, og fjerner de gule/oransje pigmentene :jepp:

• 1 måned senere...
Skrevet

Takk for svar! Bleking nummer to var overraskende vellykket, det ble bare litt gult i tuppene, så jeg fikk meg en real klipp, og resten av det gule har i grunn forsvunnet ved hjelp av noen runder med sølvshampoo! :)

Skrevet
Takk for svar! Bleking nummer to var overraskende vellykket, det ble bare litt gult i tuppene, så jeg fikk meg en real klipp, og resten av det gule har i grunn forsvunnet ved hjelp av noen runder med sølvshampoo! :)

Så bra! :)

Skrevet (endret)

Jeg vil også tipse om Redken Blonde Glam Color Enhancer Treatment - Perfect Platinum (wow, lang tittel :P)

Fåes billig her:

http://www.feelunique.com/p/Redken-BG-Perf...-Treatment.html

Jeg har ikke prøvd Perfect Platinum, men jeg bruker den som heter Rich Vanilla (samme greia, bare for gyllenblondt hår),

og den har vært helt fantastisk!

Etter jeg var hos frisøren og fikk mørkeblonde striper i det lyseblonde håret mitt, så håret helt grått ut! Hun bomma helt med fargen, og jeg var temmelig fortvila. Etter 2-3 ganger med Rich Vanilla var håret gyllent og fint :D

Endret av Heidie
Skrevet
Jeg vil også tipse om Redken Blonde Glam Color Enhancer Treatment - Perfect Platinum (wow, lang tittel :P)

Fåes billig her:

Jeg har ikke prøvd Perfect Platinum, men jeg bruker den som heter Rich Vanilla (samme greia, bare for gyllenblondt hår),

Etter jeg var hos frisøren og fikk mørkeblonde striper i det lyseblonde håret mitt, så håret helt grått ut! Hun bomma helt med fargen, og jeg var temmelig fortvila. Etter 2-3 ganger med Rich Vanilla var håret gyllent og fint :D

Jøss! Takk for tips! Den kan jeg kanskje se på etterhvert. Nå har det funka fint med L'oreal sølvshampoo, så kanskje litt etterhvert, bleka hår kan jo også ha en lettere tendens til gultoner enn det som er naturlig lyst ha jeg forstått.

Inntil videre må jeg vel bare være hard på proteinkur til håret mitt får tilbake litt tyngde og struktur :)

Skrevet

jeg vil bare nevne en ting ang. blå og lilla shampo. du må velge fargen ut i fra fargesterna, altså fargen som er rett ovenfor blå er orange, fargen som er ovenfor lilla er gul. Derfor er det en grunn til at du skal bruke blå på oransje og lilla på gul, fordi de tar bort de pigmentene.

legger med link av fargestjerna så skjønner du kanskje litt bedre :)

HER

Skrevet

Fåes billig her:

Denne hørtes skikkelig fantastisk ut! :biggrin:

Men hva er grunnen til at man må ha hansker på når man påfører? Farger det hendene også? :gjeiper:

Skrevet
Denne hørtes skikkelig fantastisk ut! :biggrin:

Men hva er grunnen til at man må ha hansker på når man påfører? Farger det hendene også? :gjeiper:

Jeg har ikke brukt hansker, og jeg har ikke merket noe ubehagelig eller dumt med det.. :P

Skrevet
Jeg har ikke brukt hansker, og jeg har ikke merket noe ubehagelig eller dumt med det.. :P

Oki, jeg bare leste det på den internettsida :lol:

Skrevet
Oki, jeg bare leste det på den internettsida :lol:

Ja, jeg leste det. Tror ikke det er nødvendig, bare skyll hendene etter du har tatt den i håret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...