Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har i det siste begynt å spare til langt hår, og det er akkurat som at håret mitt har krysset "den magiske hårlengde-grense", fra å være like fint når jeg stod opp morgenen som da jeg la meg kvelden før. Jeg bruker balsam og hårkur et par dager i uken, men allikevel våkner jeg bestandig opp med veldig flokete hår. Det er mest i bakhodet som jeg ligger og gnir i puta i løpet av natten tenker jeg.

Før kunne jeg gre håret bare en gang i uken, og det var nok, mens jeg nå må gre det flere ganger om dagen, noe som sliter veldig på håret.

Noen som har erfart liknende, eller har noen gode tips? :)

Endret av Havrefras
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har i det siste begynt å spare til langt hår, og det er akkurat som at håret mitt har krysset "den magiske hårlengde-grense", fra å være like fint når jeg stod opp morgenen som da jeg la meg kvelden før. Jeg bruker balsam og hårkur et par dager i uken, men allikevel våkner jeg bestandig opp med veldig flokete hår. Det er mest i bakhodet som jeg ligger og gnir i puta i løpet av natten tenker jeg.

Før kunne jeg gre håret bare en gang i uken, og det var nok, mens jeg nå må gre det flere ganger om dagen, noe som sliter veldig på håret.

Noen som har erfart liknende, eller har noen gode tips? :)

Jeg har hørt at eddik skal være bra mot floker. Vask håret som normalt, og avslutt med å heller en kopp lunkent vann blandet med 2 ss eddik over håret. Det får ut produktrester, men jeg har ikke selv hatt problemer med floker så kan ikke si noe om det virker.

Det er uansett ikke skadelig for håret (og lukten forsvinner når håret tørker).

Skrevet
Jeg har hørt at eddik skal være bra mot floker. Vask håret som normalt, og avslutt med å heller en kopp lunkent vann blandet med 2 ss eddik over håret. Det får ut produktrester, men jeg har ikke selv hatt problemer med floker så kan ikke si noe om det virker.

Det er uansett ikke skadelig for håret (og lukten forsvinner når håret tørker).

Har jeg aldri hørt om, kanskje jeg skal prøve det!

Skrevet
Har jeg aldri hørt om, kanskje jeg skal prøve det!

Det skader ikke å prøve. :)

Det verste som skjer er at det ikke virker. Si fra om det fungerte på ditt hår da. :jepp:

Skrevet

Kanskje du kan prøve å bytte putetrekk, til slikesateng eller noe lignende? Da blir det ikke så mye friksjon.

Skrevet

Noen ting som kan hjelpe:

- kjøp en god leave in-kur, som skal påføres på kvelden før du legger deg. Både Kerastase og Redken har noen bra, der du kan velge om du vil skylle de ut på morgenen eller ikke.

- prøv å flette håret i en løs flette før du legger deg, da vil ikke håret floke seg så mye.

- leave in-balsam i sprayform eller andre liknende produkter er geniale til å løse opp floker, disse kan du ta med deg i veska og spraye i håret når du kjenner behovet melder seg. Spray i, og bruk fingrene eller en grovtannet kam til å gre.

- hvis du børster håret ofte, kjøp en ordentlig god hårbørste, gjerne i naturhår, som ikke skader håret SÅ mye.

- det kan eventuelt hjelpe å tynne ut håret litt (hos frisør!), men det er kanskje ikke det du har mest lyst til hvis du ønsker deg langt og tykt hår..

Håper noen av tipsene kommer til nytte :o)

Skrevet
Kanskje du kan prøve å bytte putetrekk, til slikesateng eller noe lignende? Da blir det ikke så mye friksjon.

Dette hjelper faktisk! :)

Skrevet

Sliter med samme problemet, heilt håpløst hvor flokete det blir i løpet av noen timer med søvn. Ser jo ut som den pulesveisen :fnise: Ekstra irriterende for hårbørsten blir full i hår og eg har ikkje verdens tjukkeste hår heller, venter bare på at eg ikkje har noe hår igjen overhodet.

Har ingen råd mot det, hjelper litt om man børster håret før man legger seg og bruker glattere sengetøy.

Skal klippe meg litt sjøl, selv om eg virkelig vil ha langt hår, men vil ha det tjukkere så må jo :gjeiper:

Skrevet

på lookfantastic.com har de en børste,tangle teeser,som skal være bra.

Skrevet
Sliter med samme problemet, heilt håpløst hvor flokete det blir i løpet av noen timer med søvn. Ser jo ut som den pulesveisen :fnise: Ekstra irriterende for hårbørsten blir full i hår og eg har ikkje verdens tjukkeste hår heller, venter bare på at eg ikkje har noe hår igjen overhodet.

Har ingen råd mot det, hjelper litt om man børster håret før man legger seg og bruker glattere sengetøy.

Skal klippe meg litt sjøl, selv om eg virkelig vil ha langt hår, men vil ha det tjukkere så må jo :gjeiper:

Hvordan hjelper det å klippe seg for å få tykkere hår? :klø:

Gjest Sandbekken
Skrevet
Hvordan hjelper det å klippe seg for å få tykkere hår? :klø:

Da klipper man av de slitte tuppene :)

Når håret brekker får jo hårstråene forskjellig lengde, og håret blir tynnere helt nederst ;)

Jeg prøvde forresten det eddik-vannet.. Etter noen timer, når håret hadde vert tørt en stund, går jeg bort å klemmer sambo, det første han sier er; mm.. du lukter gresk salat! :skratte:

Skrevet

Kjøp hårbørsten Tangle Teezer, den funker!

Gjest SmallTalk
Skrevet
Da klipper man av de slitte tuppene :)

Når håret brekker får jo hårstråene forskjellig lengde, og håret blir tynnere helt nederst ;)

Jeg prøvde forresten det eddik-vannet.. Etter noen timer, når håret hadde vert tørt en stund, går jeg bort å klemmer sambo, det første han sier er; mm.. du lukter gresk salat! :skratte:

Haha! :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...