Gå til innhold

Hjelpe rusmisbrukere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne tråden, men blir den flytta, så blir den flytta.

Jeg har googla litt, men egentlig funnet noe svar på det jeg lurer på.

Så hører med dere om dere vet. Jeg har veldig lyst å være med å hjelpe / støtte rusmisbrukere, i kampen om behandling og hjelp. Gjennom hvilke måter kan man gjøre dette her?

Noen jeg gikk på skolen med, de startet et prosjekt hvor de samlet inn penger slik at de kunne bygge hus for fattige i Mexico(de fattige som ikke en gang blir regnet med i folketallet...). Dette prosjektet har gått veldig bra, men jeg føler ikke for å finne på noe slik (delvis fordi det blir for stort for meg å gjennomføre). Men jeg har veldig lyst til å gjøre det jeg kan gjøre.

Trenger kanskje ikke utbrodere grunnene mine til dette, men kan si kort at jeg har opplevd så mye piss når det kommer til rusmisbruk (jeg er kun pårørende, barn av rusmisbruker), men jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til så mye støtte i samfunnet. De fleste har holdningen at rusmisbrukere er "knarkerene" på Oslo S, som ikke ønsker å få hjelp og at det er dems egen feil at de er blitt en rusmisbruker og at de visste bedre i utgangspunktet.

Det jeg kan derimot si er at det private (klinikker) er utrolig bra når det kommer til dette her, men det er ikke bra nok, at det private er bra, det burde vært like bra i det offentlige, slik at de som ikke har råd til å betale for å få hjelp, får like god hjelp.

Så derfor lurer jeg om noen av dere vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen råd å komme med, vil bare si hvor flott jeg syns det er at du vil hjelpe :)

Så godt at det finnes mennesker som deg.

Skrevet
Har ikke noen råd å komme med, vil bare si hvor flott jeg syns det er at du vil hjelpe :)

Så godt at det finnes mennesker som deg.

takk :)

Skrevet

Ta en titt her.

Ellers går det jo an å engasjere seg i et politisk parti, og slik jobbe for å få fokus på rusomsorg.

Skrevet

Du kan ringe Frelsesarmeen, eller Veiledningsentereret til pårørende: 22 99 34 90. Eller så kan du ringe rustelefonen: 08 588.

Jada, moderator, men ikke slett navnene jeg ga her. Disse er jo frivillige som tar seg av problemet, og det var vel poenget?

Skrevet
Ta en titt her.

Ellers går det jo an å engasjere seg i et politisk parti, og slik jobbe for å få fokus på rusomsorg.

Du kan ringe Frelsesarmeen, eller Veiledningsentereret til pårørende: 22 99 34 90. Eller så kan du ringe rustelefonen: 08 588.

Jada, moderator, men ikke slett navnene jeg ga her. Disse er jo frivillige som tar seg av problemet, og det var vel poenget?

Takk for svar begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...