Gå til innhold

Mage smerter!

Karen

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med magesmerter?

Jeg er plaget med gjentatte smerter. Tror de kan ha sammenheng med sirkulasjonen.

Det skjer oftest på morgen når jeg skal eller har vært på do. Da kommer det plutselige smertebyger som kan vare fra 5-20 minutter. så går det over og kan komme igjen. eller så ligger smerten og murrer der i flere timer. Smertene er så uutholdelige og noen ganger er jeg kvalm i tillegg eller svetter som en gud og orker ikke gjøre noen ting. ligger gjerne og venter til det er over.

Dette skjer gjentatte ganger gjerne en uke eller to før mensen. Og på dagen før mensen.

Er det noen som har noen råd å komme med for å minske denne uutholdelige smerten evt. erfaringer eller er i samme "båt" hadde det vært fint å vite at en ikke er alene om dette.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har det av og til når det er uutholdelig varmt og klamt i været.

da blir magen oppblåst og jeg får knip og jeg kan sitte på do i evigheter, uten at det virker som det blir mer tømt av den grunn....

ofte er det bløtt det som kommer ut også. jeg kaldsvetter og er helt utenfor.

fet mat gjør alt verre. maltblokker hjelper på fordøyelsen når magen er hard.

man blir sår i ræva av sånt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joop!

Det er litt sånn for meg også at jeg sitter på do og blir aldri ferdig.

Takk for at det er flere der ute i kosmos som sliter.

Er egentlig veldig positiv og har mye energi, men når jeg har de magegreiene blir jeg så utmattet og sliten i kroppen. føler meg som en vaskefille.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo virke som om de har litt med syklusen å gjøre også. Siden de kommer iforbindelse med mens og (antagelig) rundt EL.

Har også hatt mye magetrøbbel i sommer. Smerter + diare. Har irritabel tykktarm og endometriose på tarmen. Går til homeopat for behandling.

Klem,Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt div difuse og varierende smerter i magen i et års tid nå + div problemer med avføring. Og av den grunn har jeg sjekket mye rundt dette på nett. Og først av alt, du er langt i fra alene. 80 % av alle vil i løpet av livet, i lengre eller kortere perioder, bli plaget av div magesmerter.

Hovedproblemet for legene (og dermed oss) er at det er ganske vansklig å finne ut konkret hva det er. Men det som er godt nytt, er at det som oftest ikke er farlig, på annen måte enn at det er plagsomt og at man naturligvis blir bekymret.

Har hørt mange anbefale homeopat for å finne ut av det.

Selv har jeg fått bukt med en del av det rett og slett ved å endre kosthold og bli sunn :D Dessverre har jeg en del plager fremdeles da, og disse har jeg funnet ut at er i veldig stor grad stressavhengig :( Det oppdaget jeg da jeg begynnte å skrive ned når problemene dukket opp, og hvordan de var, og oppdaget at jeg kun har problemer når jeg er på jobb........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemene her også - har vært plaget med magesmerter i årevis, uten at noen kan forklare hva det skyldes, da alle prøver er positive. Smertene mine følger også syklusen min.

Har merket forbedring ved å legge om kostholdet og ta fibertilskudd i tillegg - men magen er så individuell at en må prøve seg frem.

Hos meg er det også noe stressrelatert - og hvis jeg er nervøs slår det seg på magen med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...