petter1980 Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Hei, jeg bare må dele noe her siden det ikke er så mange andre å snakke med det om.. For noen uker siden flyttet min jeg vet ikke hva jeg skal kalle henne men vi var nesten kjærester til utlandet.. Det hadde vært en litt komplisert forhold en stund og vi var ikke definert som i et forhold, men samtidig var det nok det vi følte begge 2 og såvidt jeg vet var vi eksklusive (hvertfall jeg..). Vi elsket hverandre, skrev det hvertfall... Det var et forhold med mange opp og nedturer.. Mye frem og tilbake... Men jeg har en tendens til å tilgi for lett for jeg har en veldig stor fred inni meg, jeg blir sjelden sinna på andre mennesker og hvis jeg blir det så går det over fort.. Nesten irriterende fort.. Så la oss si jeg tilgav en del ting fra hennes side som jeg ikke burde ha tilgitt... Men det var bare fordi jeg så så mange gode sider i henne og tenkte det ville ordne seg.. Så var vi lite sammen i sommer for jeg bodde et annet sted men vi snakket sammen hver dag og det var vel og fint det! Hun hadde en stund snakket om å flytte til utlandet for å studere, men til meg sa hun at hun egentlig hadde slått det fra seg og bare ville være der jeg var så vi to kunne satse sammen når sommeren var over... Så kom jeg hjem, jeg dro egentlig hjem flere uker tidligere BARE for å være sammen med henne.. Men da jeg kom hjem var alt rart mellom meg og henne.. Jeg tenkte det ville ordne seg og tenkte det var naturlig ettersom vi hadde vært så lenge fra hverandre... Hun tokk lite kontakt uten at jeg tokk initativ, og da jeg sendte henne meldinger om vi skulle møtes hadde hun ofte andre avtaler eller lignende... Så plutselig en dag sa hun at hun hadde bestemt seg for å dra til utlandet... Jeg ble kjempe lei meg for jeg viste at det betydde at det ikke ble meg og henne og jeg ble lei meg for at hun ikke hadde snakket mer med meg om det og forberedt meg bedre på det.. Jeg dro til hytta dagen etterpå for å få slappet av og vært litt alene.. Så jeg sendte henne ikke noen meldinger på en dag eller noe sånt.. Så plutselig fikk jeg dårlig samvitighet og sendte henne en melding der jeg sa at jeg var lei meg for at jeg hadde dratt uten å si noe og at jeg hadde vært egoistisk og sånt som ikke hadde blitt glad på hennes vegner at hun var så heldig som fikk reise til utlandet osv osv... Og hun ble glad og jeg fikk en fin melidng tilbake.. Siste gang jeg så henne var alt annerledes mellom oss, men jeg kunne kjenne at hun var distansert fra meg, selvom vi var avslappet sammen følte jeg en avstand der.. Vi hadde mindblowing sex også, bedre enn noen gang før.. Det var siste gang jeg så henne... Etter dette dro jeg nemmelig tilbake der jeg jobber og der hun egentlig bor.. Det gikk noen dager uten at vi sendte meldinger til hverandre.. Så grep det meg plutselig at jeg måtte sende henne en melding bare for å bekrefte at dette var over... Så jeg sendte henne en melding der jeg spurte henne rett ut om det nå ikke ville være mer oss og hva hun tenkte fremmover og sånt.. Å jeg fikk til svar at hun var lei seg for at hun ikke tokk mer kontakt men at hun hadde så mye å tenke på om dagen ift flytting, men at hun elsket meg og ikke kom til å forsvinne.... Hun sa også hun skulle ringe meg... Hun ringte aldri, hørte aldri noe mer.... Jeg bestemte meg for å ikke sende noen meldinger til henne.. Det gikk greit den første uken.. Litt tyngre andre uken og plutselig logger jeg på facebook her om dagen og da ser jeg at hun er i ett forhold... Jeg gikk inn på siden hennes på facebook og der så det ut til at hun var overlykkelig og ingenting hadde skjedd ift meg.... Jeg følte meg så utrolig liten.... Hun som hadde skrevet de fineste meldinger til meg og laget de fineste bildealbumer til meg... Bare fortsetter videre som om jeg ikk eksisterer... Å i tillegg publisere at hun er i ett forhold, noe hun VET jeg vil få vite ettersom jeg har facebook og hadde henne der som venn.. Hvorfor kan ett menneske påføre ett annet så stor smerte?? Jeg syntes hun allerede hadde gitt meg nok hodebry ved å bare dra på den måten uten å avslutte noe som helst mellom oss... bare få snakke sammen ut om ting , men neida.. Det har gått fra Sorg til hevnlyst til sorg.. Dagene går opp og ned.. De siste dagene har jeg så syyykt begynt å savne henne. Har gått 1 måned nå... Skulle så sykt ønske at hun kunne forstå hva hun lar meg gå igjennom... Og det som irriterer meg selv litt er at jeg har tillitt henne.. Jeg føler ikke noe hevnlyst lengre, jeg bare kjenner at jeg er glad i henne og jeg vil henne det beste.. men det er så trist... Samtidig skulle jeg så ønske at jeg kunne være litt mer iskald slik som hun er mot meg... Kan noen forstå hvorfor noen kan gjøre noe sånt mot andre? Jeg har lurt litt på om jeg kanskje har vært sammen med en person med personlighetsforstyrrelser.. Det hjelper meg hvertfall til å forstå hvorfor hun gjør som hun gjør.... Men da ser dere hvertfall at det finnes også gale kvinner der ute, er jo ganske mye fokus på mannlige psykopater, men man skal vite at det gjelder det samme med kvinner...
Gjest opplevd det samme Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Vil bare si jeg har opplevd noe av det samme som deg. Dvs. damer som driter i andres følelser og tenker kun på seg selv. Noen er desverre bare slik. Om de er psykopater eller ikke, det får en psykolog avgjøre, men definitivt egoistiske og lite empatiske.
*Numi* Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Jeg vet ikke om det har noe med psykopati å gjøre, men har opplevd det samme selv. Å bli "dratt fra" uten at noe blir avsluttet, for så å finne ut at vedkommende blir sammen med noen kort tid etter. Så det forekommer nok hos begge kjønn...
Kine28 Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Dette skjer hos begge kjønn, det virker bare ganske enkelt som om hun har hatt deg på gress samtidig som det har vært noe på gang med en annen. Utrolig dårlig gjort, og det virker ikke som om hun har noe som helst integritet. Du virker som en rolig og seriøs fyr, og dessverre har det seg slik at noen jenter vet å utnytte gutter som deg. Trøst deg med at "what goes around, comes around" ... Kanskje ikke i dag eller i morgen, men før eller senere får hun oppleve det samme hun har latt deg gå gjennom nå. Mitt beste råd er at du forsøker å tilgi og går videre. Slett henne som venn fra Facebook - hun kan vel knapt kalles en "venn" sånn som hun har oppført seg. Det finnes fantastisk mange flotte jenter der ute! (og jada, det er standardsvaret, men det gjør det ikke mindre sant ) Den beste måten å "ta hevn" på, er å finne noen som setter pris på dine kvaliteter og som du kan bli lykkelig sammen med
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Det du sa om at du har en stor fred i deg og aldri blir sint.. jeg tror det er noe av den aller fineste egenskapen jeg vet om... :rødme: Off topic liksom..
Gjest brutal_mann Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Volkommen til klubben! I store trekk kan jeg varte opp med tilsvarende historie. Hun har aldri elsket deg, på tross av at hun har skrevet det. Du har aldri vært noe annet enn greit å ha. Get over it og husk at å elske en kvinne er noe av det dummeste du kan gjøre. De merker at du elsker dem og mesteparten av dem utnytter så din naivitet til egen fordel. Slik er livet, innrett deg etter det.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Det du sa om at du har en stor fred i deg og aldri blir sint.. jeg tror det er noe av den aller fineste egenskapen jeg vet om... :rødme: Off topic liksom.. Bullshitt! Kviner liker menn som er bædbåis. Alle andre påstander er politisk korrekt svada. Slutt å spre slike usannheter! Det finnes svake menn som tror på dette tullet.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Bullshitt! Kviner liker menn som er bædbåis. Alle andre påstander er politisk korrekt svada. Slutt å spre slike usannheter! Det finnes svake menn som tror på dette tullet. Kvinner? Brutal mann. Kvinner??? Jentunger liker bædbåis. Kvinner som har vært innom sin del av bædbåis vet å verdsette skikkelige menn og endrer sin standard og hva de liker utifra det. Basta!
Gjest brutal_mann Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Kvinner? Brutal mann. Kvinner??? Jentunger liker bædbåis. Kvinner som har vært innom sin del av bædbåis vet å verdsette skikkelige menn og endrer sin standard og hva de liker utifra det. Basta! *Notere at kvinner på 35+ er jentunger*
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 *Notere at kvinner på 35+ er jentunger* Hva annet kan man kalle dem om de liker badboys?
Gjest brutal_mann Skrevet 11. september 2009 #12 Skrevet 11. september 2009 Hva annet kan man kalle dem om de liker badboys? En kan kalle dem det de er, kvinner som vet hva de faktisk tenner på.
Gjest hei fisk pasta gjest Skrevet 11. september 2009 #13 Skrevet 11. september 2009 Hei TS, Du hørest ut som et flott menneske. Du skal vite at selv om akkurat denne jenta såret deg så mye, så finnest det flotte jenter der ute som bare drømmer om en mann som deg. Det at du tilgir så fort er flott. Vi damer setter pris på denne egenskapen! Det som er viktig er at man lever livet på en måte som gjør en lykkelig, selv om man opplever sårende forhold slik som du har gjort. Det å bli dumpet er noe vi alle opplever, men etterhvert finner vi kjærligheten også. Det som er viktig er å lære om seg selv, og stadig bli en klokere og stadig bedre person. Det er når man er glad i seg selv at andre også kan elske en.
Ella_Grey Skrevet 11. september 2009 #14 Skrevet 11. september 2009 Men jeg har en tendens til å tilgi for lett for jeg har en veldig stor fred inni meg, jeg blir sjelden sinna på andre mennesker og hvis jeg blir det så går det over fort.. Nesten irriterende fort..Jeg syns dette er en flott egenskap. Jeg har hatt drama, og jeg vil heller ha en som er rolig. Så la oss si jeg tilgav en del ting fra hennes side som jeg ikke burde ha tilgitt... ..Kanskje du rett og slett ikke skulle ha tilgitt i utgangspunktet, at det var der hun lærte at du ville alltid være der hvis det ikke var andre alternativ. Hun er typen til å utnytte slike menn. Ikke alle kvinner er sånn. Beste tipset: slett henne fra alle steder, og tenk på alle negative egenskaper hun har. Ikke hør på brutal, det dummeste du kan gjøre er ikke å elske en kvinne. De fleste av oss vil ikke utnytte en mann, eller bruke det at han elsker oss som pressmiddel for å få det som vi vil.
petter1980 Skrevet 11. september 2009 Forfatter #15 Skrevet 11. september 2009 Hei, takk for mange bra svar, setter pris på det. :-) Jeg fortsetter videre med et åpent sinn og håper at neste gang så treffer jeg en verdsetter de egenskapene jeg har og ikke utnytter de... Når det gjelder badboys og det der, så har det aldri vært en stil jeg har klart å kjøre, jeg innser at det er viktig å ikke tilgi for lett både fordi det har en utdannende effekt ovenfor den som har gjort noe vondt mot deg og fordi det beskytter deg selv og dine nærmeste. SÅ i fremtiden kommer jeg nok ikke til å finne meg i like mye som jeg gjorde denne gangen.. Det er mye lærdom man kan trekke ut av slike ting.. Det jeg syntes er så trist med hele greia er bare at jeg alltid stilte opp for henne, selv når skuta hennes hadde slagside og hun var på vei til grunnen så stod jeg der for henne og nå bare lar hun meg gå til grunne (men jeg skal ikke la meg få lov til å gå til grunne for det er det jo bare jeg som kan la skje) uten å engang tenke på alle de gangene jeg var der for henne.. Ikke rart verden vår er som den er, når folk er slik. Girls come get me, i'm free baby, yeah! hehe
Gjest brutal_mann Skrevet 11. september 2009 #16 Skrevet 11. september 2009 Ikke hør på brutal, det dummeste du kan gjøre er ikke å elske en kvinne. De fleste av oss vil ikke utnytte en mann, eller bruke det at han elsker oss som pressmiddel for å få det som vi vil. Å elske er det dummeste jeg noen gang har gjort. Jeg har ingenting igjen for det enn fornedrelse og smerte. Hva er så himla bra med det? Etter å ungått følelsesmessige relasjoner til kvinner har jeg endelig sluttet å gå på den ene skuffelsen etter den andre. Endelig så her JEG kontroll på mine egne følelser. Hvorfor skal vi menn på død og liv legge hele vår egenverd på en hoggestabb klar for enhver kvinne til å kappe opp? Å elske en kvinne er den sikkreste veien for en mann å miste kontrollen over sitt eget liv. Det dummeste han gjør er å inngå en relasjon til en kvinne basert på hans følelser.
*Numi* Skrevet 11. september 2009 #17 Skrevet 11. september 2009 (endret) Å elske er det dummeste jeg noen gang har gjort. (...) Hvorfor skal vi menn på død og liv legge hele vår egenverd på en hoggestabb klar for enhver kvinne til å kappe opp? Men er du helt sikker på at det er det som er å elske da, BM? Dessuten er det noe som heter: "Det er bedre å ha elsket og tapt, enn aldri å ha elsket i hele tatt", "Den som ikke våger, intet vinner" etc... Endret 11. september 2009 av *Numi*
Gjest brutal_mann Skrevet 11. september 2009 #18 Skrevet 11. september 2009 (endret) Men er du helt sikker på at det er det som er å elske da, BM? Dessuten er det noe som heter: "Det er bedre å ha elsket og tapt, enn aldri å ha elsket i hele tatt", "Den som ikke våger, intet vinner" etc... Jeg har elsket (jeg elsker faktisk ennå), og tapt. Var det verdt det? Ikke i nærheten en gang. Kunne jeg valgt ville jeg levd uten noen gang å ha møtt disse to kvinnene. Edit: Det med hoggestabben, hvordan i helvete elsker en uten å blottlegge seg? Det er ikke mulig, ikke uten å unngå ALL form for kontakt på alle nivåer. Som da igjen får en til å stille spørsmålet; Hvorfor skal en elske da, om en ikke har noen form for kontakt? Endret 11. september 2009 av brutal_mann
Ella_Grey Skrevet 11. september 2009 #19 Skrevet 11. september 2009 Å elske er det dummeste jeg noen gang har gjort. Jeg har ingenting igjen for det enn fornedrelse og smerte. Hva er så himla bra med det? Etter å ungått følelsesmessige relasjoner til kvinner har jeg endelig sluttet å gå på den ene skuffelsen etter den andre. Endelig så her JEG kontroll på mine egne følelser. Hvorfor skal vi menn på død og liv legge hele vår egenverd på en hoggestabb klar for enhver kvinne til å kappe opp? Å elske en kvinne er den sikkreste veien for en mann å miste kontrollen over sitt eget liv. Det dummeste han gjør er å inngå en relasjon til en kvinne basert på hans følelser. Ja, det er trist at du har hatt sånne negative opplevelser. Og selvfølgelig setter det spor, jeg skjønner det. Men du kan la deg knekke, eller du kan prøve på nytt. Selvfølgelig er det ikke lett. Det blir en risikovurdering, har jeg mer å tape enn jeg har å vinne? Hvis du bevisst tar det valget at du har mer å tape, så greit. Du har blitt såret (gang på gang?), det er ikke sikkert at det samme vil skje med han. Vil du at han skal helt se bort fra det han kan vinne? Kvinner elsker også menn, og vi legger også våre hjerter(velger å bruke det ordet) på hoggestabben. At du mener du ikke har møtt en kvinne som har elsket deg, betyr ikke at det er en umulighet. Jeg har aldri sett en løve på ordentlig, men jeg avskriver ikke blankt at det finns løver. Og jeg føler egentlig bare forakt for kvinner som behandler menn så dårlig som du gir inntrykk av at du er blitt behandlet. De ødelegger menn, og jeg misliker dem fordi de har totalt ruinert hvordan du ser på kvinner. Jeg er glad for at du har funnet en måte å leve på, men det er ikke sikkert at det er riktig for alle andre...
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #20 Skrevet 12. september 2009 Denne historien bekrefter vel at det er ingen røyk uten ild. Er det endel indikasjoner på at noe er galt, så er det gjerne det. Må aldri avfeies som tilfeldigheter. Svar på meldinger som uteblir, man har plutselig andre avtaler etc etc. Hvis det ikke er noen ekte kjørlighet involvert, vil man før eller senere gå en annen plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå