Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Hallo jenter:) Jeg har tenkt til å begynne å spise faste måltider! Derfor lurer jeg på, fordi jeg står opp til så forskjellig tider hver dag, hvordan kan jeg da ha faste måltider? Om jeg står opp 7 en dag, spiser feks kl 9 og hver tredje/fjerde time utover dagen, blir det da det samme neste dag når jeg står opp kl 13? Da er jeg sikkert sulten med en gang jeg står opp, men dette blir jo ikke faste måltider? Kan noen hjelpe meg..er litt usikker på hvordan jeg skal legge opp dette!
Chanel.No5 Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Det viktigste er jo at du spiser når du er sulten, men jeg kan gi deg litt tips.. 08.00 Frokost 10.00 Mellommåltid 12.00 Lunsj 15.00 Mellommåltid 18.00 Middag 21.00 Kvelds
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Hvis du leser det hun spør om så sier hun at hun ikke står opp kl. 7 hver dag, men hun lurer på hvordan hun skal gjøre det når hun f.eks står opp kl. 13. Jeg ser ikke helt problemet, har jobbet masse turnus selv og tilpasser jo bare måltidene i forhold til dagen. Spiser hver tredje våkne time. Om jeg sover litt på morgenen så gjør jo ikke det noe. Faste måltider betyr ikke at du må spise akkurat kl. 17 hver eneste dag, men at du har jevnlig tilførsel av energi fordelt utover dagen, og ikke et stoort måltid på kvelden og ingenting når du står opp, f.eks.
Chanel.No5 Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 (endret) Jeg kom med ett eksempel der jeg viste regelmessighet. Klokkeslettet er ikke relelvant, men at måltidene skjer ca hver 3 time. Endret 11. september 2009 av Lotte27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå