Rararara Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Hvor lang tid gikk det for dere å få den i orden? Jeg får ikke bestilt tid for vielse før papirene er i orden.. men hvor lang tid skal dette ta da?
Pastor Knut Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Hvor lang tid gikk det for dere å få den i orden? Jeg får ikke bestilt tid for vielse før papirene er i orden.. men hvor lang tid skal dette ta da? Tja, det varierer litt hvor lang tid det tar. Noen ganger veldig fort (én ukes tid), men andre ganger kan det ta lengre tid. Det kommer an på så mye. Men når du får attesten da er den gyldig i fire måneder. Det greieste er å ta kontakt med det folkeregisterkontor du sender papirene til og spørre der hvor lang tid de regner med å bruke. Bare litt nysgjerrig: hvorfor får du ikke bestilt tid for vielse før du har prøvingsattesten? De som bestiller vielse hos oss i Unitarforbundet bestiller gjerne et halvt til ett år i forveien, og da kan man jo ikke ha prøvingsattesten klar. Men bestille tid for vielse går greit allikevel. Er det ved tingretten vielsen skal stå?
Rararara Skrevet 11. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2009 Takk for svar Ja, vielsen skal stå i tingretten. Jeg tror ikke det skal være noen grunn til at papirene dryger.. vi er begge norske og ingen av oss har vært gift før.. Må vel ringe over helga for å høre hvor langt i prosessen papirene har kommet kanskje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå