Ingeborg Skrevet 11. august 2003 #1 Skrevet 11. august 2003 Jeg ble bare nysgjerrig - er det flere enn meg som driver med rollespill? For de uinnvidde tenker jeg på spill der man bruker fantasien, terninger, papir og masse regelbøker og lever seg inn i en annen verden. Det er sånn som gutter gjerne begynner med på ungdomsskolen, men vi jentene er gjerne atskillig eldre før vi begynner. Selv spiller jeg D&D3 (legger om til 3.5) og skal spille et moderne spill i høst, men har også lyst til å prøve Vampire og andre greier. Er vi flere raringer her?
Gjest Zirine Skrevet 11. august 2003 #2 Skrevet 11. august 2003 Nei, men jeg har vært borti endel folk som holder på med dette. Fortelle mer? Spiller du på nett eller irl? Hvor mange spiller du sammen med? Hvordan kom du borti dette første gangen? Ja, sånne ting ... jeg vet jo ingenting om dette, men kunne gjerne tenke meg å prøve. Tror jeg :D
CeNedra Skrevet 11. august 2003 #3 Skrevet 11. august 2003 jeg har spilt 2 ganger. kunne gjerne spilt mer fordi det er ganske spennende. men de jeg spilte med er fra hjemstedet mitt, som jeg flytta fra for noen år siden... men det er moro ja;)
Ingeborg Skrevet 12. august 2003 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2003 Forklaring til deg, Zirine: Spiller irl, men ikke live - altså med papir og terninger, ikke med kostyme ute i skogen. Var (selvsagt) samboeren min som fikk meg interessert. Har lest Tolkien og annen fantasy siden jeg var 11-12 år, og det var en naturlig fortsettelse. Spiller nå på tre ulike grupper, og det er planer om et par til. Det finnes mange ulike rollespill-systemer. Vi spiller Dungeons og dragons (versjon 3/3.5), som kanskje er den mest "Tolkien-inspirerte" versjonen. Vi er fra fire til seks personer på gruppene i tillegg til spillederen (GM (game master)). Siden du spør - det finnes også nett-/mailbaserte rollespill. Samboeren min er med på et. Hvis du lurer på mer, så send meg en PM!! (Artig at noen bryr seg!!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå