Kala __ Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Ja, tittel og emnebeskrivelse sier sitt. Kjøpte en multimediaspiller i mars, og i mai sluttet den å fungere. Leverte den personlig inn til firmaet vi kjøpte den av, og hørte ikke mer fra dem. I går ble det tatt ut konkursåpning på firmaet, og jeg finner ingen informasjon om hvilke muligheter og rettigheter jeg har. Noen som har peiling?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Du tar kontakt med bobestyrer på telefon og forklarer saken. Da får du hjelp. Spilleren er jo din eiendel, men du må garantert vise kvittering for kjøpet. Om den ikke er reparert så kan du ta kontakt med importør/produsent og få hjelp videre hvor du kan reparere spilleren.
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Du tar kontakt med bobestyrer på telefon og forklarer saken. Da får du hjelp. Spilleren er jo din eiendel, men du må garantert vise kvittering for kjøpet. Om den ikke er reparert så kan du ta kontakt med importør/produsent og få hjelp videre hvor du kan reparere spilleren. Det betyr ikke nødvendigvis at du får igjen spilleren/ pengene for den. Alt av løsøre/eiendeler/ konti går inn i konkursboet og verdien av det vil gå til å dekke prioriterte krav og fordringer. Dersom spilleren din faktisk lar seg oppdrive der, kan det være mulig du klarer å få den tilbake, mer er den "borte", vil kravet ditt om pengene tilbake for den gå inn i uprioriterte fordringer i konkursboet. Dvs ditt krav blir sist prioritert når status er gjort opp, og du vil etter all sannsynlighet ikke få pengene tilbake. Men det lønner seg uansett å prøve, du kan jo ha flaks.. Konkurs/bobestyrer finner du brreg.no under firmanavnet (siste kunngjøringer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå