Gjest Chiffon Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Har noen en god oppskrift på pizzasaus?
Arkana Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Stek en hakket løk, noen hakkede hvitløksfedd, en grovrevet gulrot og en finhakket selleristang mykt. Ha i en boks hermetiske tomater, et par ss tomatpuré, salt, pepper, litt sukker, oregano, basilikum, timian og laurbærblad. La småkoke under lokk en times tid, mos i blender (jeg foretrekker i allefall pizzasaus glatt).
Arkana Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Kan man fryse ned pizzasaus? Ja, det kan du. Jeg lager vanligvis en stor gryte når jeg først er i gang og fryser ned i porsjoner. (Og hvis jeg husker på det lager jeg pizzadeigen kvelden før eller om morgenen og lar den kaldheve i kjøleskap til den skal brukes, dermed blir hjemmelaget pizza faktisk kjapp mat siden man da bare trenger å kjevle ut deigen og ha på ferdiglaget saus, fyll og ost.)
Anglofil Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Denne tomatsausen bruker jeg både til pizzasaus og som pastasaus: 1 boks hakkede tomater 2 spiseskjeer tomatpuré 1 løk 2 hvitløksbåter 2 spiseskjeer olivenolje Eventuelt kjøtt, f. eks kjøttdeig, kyllingfilet etc. Oregano Salt Pepper Surr løken og hvitløken i olivenolje til det blir mykt (og blankt). Tilsett alle de andre ingrediensene. La det småkoke til sausen varmes opp. Tilsett ferdigstekt kjøttdeig eller f. eks kylling i biter (om man skulle ønske det) som kan godgjøres mens f. eks pastaen varmes opp. Smak til med oregano, salt og pepper. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå