Diabla Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Jeg har en blandings hund, og han tisser så utrolig mye inne... han er nå snart 4 år. jeg har vært hos dyrlege og de har sjekket han grundig med masse tester. men de fant ikke noen ting. Det som er da at det er akkurat som det han drikker bare renner rett igjennom han. det er helt klart og lukter ikke noen ting... dette har som regle hendt på vinteren, men nå har han starta hele året.. er utrolig slittsomt. noen ganger lukter det og veldig skarpt av det.. han kan stå rett forand meg og bare kikke litt på meg og så bare tisse løs.... er så lei dette, gulv og tepper blir ødelagt.. jeg har også en sønn som krabber rundt, utrolig kjedelig at han skal krabbe rett i det.. Jeg lurer på om det er noen som har samme problem eller vet hva dette kan være...
pittie Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 Når går dere tur med den da? og hvor ofte, samt har han alltid hatt dette problemet? http://www.nordenstam.no/hundeskole/artikler1.html Punkt nr 8 står det om innendørs urinering.
Gjest Hundeinstruktør Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Noen hunder tisser inne fordi de drikker mye vann. Noen hunder drikker mye vann fordi de er sultne. Noen hunder tisser inne for å markere. Andre fordi de MÅ på do. Ta vekk tepper, filleryer og andre ting han tisser oppå, luft ham OFTE (gjerne opptil 20 ganger om dagen), ros ham når han tisser ute, og lær deg forsignalene han viser før han tisser inne. De er der garantert. Begrens vanninntaket. Det er normalt for en stor hund (labradorstørrelse) i normal aktivitet (lufteturer på 10-15 minutter og en langtur på 1/2 - 1 time) å drikke rundt en liter vann utenom det den får via måltider.
Diabla Skrevet 11. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2009 Han er kastrert så markering er det neppe, vi går tur med han 3 til 4 ganger om dagen. han ligger i bur om natten og når vi er borte, virker ikke som han tisser i buret. Jeg har alltid vann i skållen hans så han kan drikke når han er tørst. Men han drikker ikke mer en normalt. Han tisser ofte inne rett etter at vi har vært ute med han.. Han sier som regel alltid fra om han må ut, da står han forand døren og piper.. Og når vi slipper han ut da så tisser han masse. Men han kan tisse uten å sifra, ser nesten ut som han har "lekasje" da han tisser eller lekker mens han går. Er så slitsomt... Dette skjer flere ganger om dagen.. Får kanskje ta enda en sjekk hos dyrlege..
Gjest wahaj Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Han er kastrert så markering er det neppe, vi går tur med han 3 til 4 ganger om dagen. han ligger i bur om natten og når vi er borte, virker ikke som han tisser i buret. Jeg har alltid vann i skållen hans så han kan drikke når han er tørst. Men han drikker ikke mer en normalt. Han tisser ofte inne rett etter at vi har vært ute med han.. Han sier som regel alltid fra om han må ut, da står han forand døren og piper.. Og når vi slipper han ut da så tisser han masse. Men han kan tisse uten å sifra, ser nesten ut som han har "lekasje" da han tisser eller lekker mens han går. Er så slitsomt... Dette skjer flere ganger om dagen.. Får kanskje ta enda en sjekk hos dyrlege.. Det kan være han vil ha oppmerksomhet som gjør at han tisser inne. Bedre med negativ oppmerksomhet enn ingenting. Aldri vask opp mens hunden ser det, da gjør han det igjen. Ta han på et rom eller ute, mens en av dere vasker opp. Dere har jo fått et barn, så kan hende det er derfor han tisser mer inne nå enn før.
Gjest Gjest_bettyboop_* Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Han er kastrert så markering er det neppe, vi går tur med han 3 til 4 ganger om dagen. han ligger i bur om natten og når vi er borte, virker ikke som han tisser i buret. Jeg har alltid vann i skållen hans så han kan drikke når han er tørst. Men han drikker ikke mer en normalt. Han tisser ofte inne rett etter at vi har vært ute med han.. Han sier som regel alltid fra om han må ut, da står han forand døren og piper.. Og når vi slipper han ut da så tisser han masse. Men han kan tisse uten å sifra, ser nesten ut som han har "lekasje" da han tisser eller lekker mens han går. Er så slitsomt... Dette skjer flere ganger om dagen.. Får kanskje ta enda en sjekk hos dyrlege.. Høres ut som han har en slags form for urinveisinfeskjon! Hunder tisser ikke inne om de ikke må, særlig ikke hannhunder, da deres dråper er edle som gull for å tiltrekke det motsatte kjønn. Ta han med til en annen dyrlege, og få de til å få utredet han skikkelig. PetVett på Ekeberg (om du bor i Oslo) er veldig nøye og dyktige. Ikke de billigste, men veldig nøye og god oppfølgning. Lykke til:-)
Diabla Skrevet 11. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2009 Takk for flotte svar, vi bor i drammen da.. så litt langt å dra til oslo.. Vi får høre med en annen dyrlege ja enn de vi har vært hos.. Kan jo være han trenger litt mer oppmerksomhet, siden vi har et nytt familiemedlem ja... :klø:
Gjest Gjest_zellica_* Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Det er mulig for hunder å bli inkontinent. En bekjent av meg hadde en slik hund som det bare rant av, og det var det ikke noe å gjøre med. Så du kan jo sjekke hos vett om dette kan være problemet. Har dette skjedd etter at barnet ble født, ville jeg nok tenkt tanken at noe er skjedd i den forbindelse. Jeg kan varmt anbefale Hønefoss Dyrehospital for slike utredninger. De er svært proffe.
Diabla Skrevet 11. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2009 Dette har holdt på før barnet kom, var veldig ille rundt vinteren og da det var mye snø ute.. men nå er det startet hele året... mmmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå