Klematis Skrevet 10. september 2009 #1 Del Skrevet 10. september 2009 Førstegangsgravid og er litt bekymret for strekkmerker... Selvfølgelig mer opptatt av at alt står bra til med littejenta, men vil jo helst ikke få en rødstripete mage heller Er 30 uker på veg nå og føler meg egentlig ganske diger allerede. Men huden er ikke så veldig stram enda, men kjenner at det strekker godt spesielt når jeg bøyer meg osv. SÅ til spørsmålene: Når kom strekkmerkene for dere som fikk? Sees de som røde striper med det samme, eller dukker de opp først når huden trekker seg sammen igjen? Hvor på magen dukker de opp? Gjør det vondt når de kommer...? Ikke at det egentlig hjelper noe å vite dette, stripene kommer jo om de kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beuwi Skrevet 10. september 2009 #2 Del Skrevet 10. september 2009 Førstegangsgravid og er litt bekymret for strekkmerker... Selvfølgelig mer opptatt av at alt står bra til med littejenta, men vil jo helst ikke få en rødstripete mage heller Er 30 uker på veg nå og føler meg egentlig ganske diger allerede. Men huden er ikke så veldig stram enda, men kjenner at det strekker godt spesielt når jeg bøyer meg osv. SÅ til spørsmålene: Når kom strekkmerkene for dere som fikk? Sees de som røde striper med det samme, eller dukker de opp først når huden trekker seg sammen igjen? Hvor på magen dukker de opp? Gjør det vondt når de kommer...? Ikke at det egentlig hjelper noe å vite dette, stripene kommer jo om de kommer... Dette er ikke svar på spørsmålet ditt, men om du er redd for strekkmerker, så burde du prøve Huile de Tonic fra Clarins. Den er fantastisk!! Ingen strekkmerker her i gården:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. september 2009 #3 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg fikk strekkmerker først etter at fødselen var i gang - jeg hadde et ørlite merke på undersiden av magen fram til jeg var 41+0, har magebilde av meg selv med glattt og fin mage. Riene satte i gang for fullt på ettermiddagen da jeg var 41+0, og siste bilde av meg med mage ble tatt morgenen etter, da jeg var 41+1 og da hadde jeg masse strekkmerker... Strekkmerker er hormonellt, det kan også komme ETTER fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. september 2009 #4 Del Skrevet 10. september 2009 Her kom de fra rundt uke 30-32. Jeg har ikke tro på kremer, da de ikke har små nok molekyler til å trekke inn i underhuden, som er det laget som sprekker når en får strekkmerker. Om man får disse, er mer avhengig av hvilken type bindevev en har. Jeg hadde strekkmerker fra før, og visste jeg kom til å få som gravid. Jeg fikk mange. Både mamma og søstrene mine har strekkmerker,og i og med at bindevevstype i stor grad går i arv, regnet jeg med at jeg nok hadde samme typen som de. Svigerinna mi var MYE større enn meg som gravid, men har ikke ett eneste strekkmerke. Hun har en annen hudtype/bindevevstype enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #5 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg fikk mine strekkmerker i uke 37, da begynte de å vise seg som røde striper. Jeg fikk mye av dem, men nå 8 mnd. senere ser man dem omtrent ikke. Nå er det jo forskjellig fra person til person når det gjelder strekkmerker så du må nok bare vente å se. Og nei jeg kjente det ikke når de kom, det eneste var at jeg klødde litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 10. september 2009 #6 Del Skrevet 10. september 2009 Om man får disse, er mer avhengig av hvilken type bindevev en har. Jeg hadde strekkmerker fra før, og visste jeg kom til å få som gravid. Jeg fikk mange. Både mamma og søstrene mine har strekkmerker,og i og med at bindevevstype i stor grad går i arv, regnet jeg med at jeg nok hadde samme typen som de. Jeg regnet med å få strekkmerker som gravid, siden jeg hadde strekkmerker fra puberteten, men fikk ikke noen første svangerskap, og ser ut til å ha sluppet unna foreløbig denne gangen også (uke 38). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beuwi Skrevet 10. september 2009 #7 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg fikk strekkmerker først etter at fødselen var i gang - jeg hadde et ørlite merke på undersiden av magen fram til jeg var 41+0, har magebilde av meg selv med glattt og fin mage. Riene satte i gang for fullt på ettermiddagen da jeg var 41+0, og siste bilde av meg med mage ble tatt morgenen etter, da jeg var 41+1 og da hadde jeg masse strekkmerker... Strekkmerker er hormonellt, det kan også komme ETTER fødselen. Jeg er ikke trygg enda skjønner jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. september 2009 #8 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg husker ikke når jeg fikk mine. Uke 30-32 kanskje? De er uansett nesten borte og helt bleke nå 9 mnd etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 10. september 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 10. september 2009 Dette er ikke svar på spørsmålet ditt, men om du er redd for strekkmerker, så burde du prøve Huile de Tonic fra Clarins. Den er fantastisk!! Ingen strekkmerker her i gården:) Jeg må si meg enig med Saeria, jeg har null tro på kremer og oljer... Tror nok bare du har gode gener! Men når det er sagt så HAR jeg kjøpt en strekkmerkekrem fra dr. Greve, kun fordi det skader jo hvertfall ikke og så føler jeg hvertfall at jeg gjør noe aktivt for å unngå de Har heller mer tro på de som sier at kostholdet (f.eks. omega 3) har litt innvirkning. Har også en del strekkmerker på lårene fra puberteten, og synes de viser godt enda selv om de er helt sølvhvite, men kan ikke huske at de noen gang har vært røde... Så jeg tror vel egentlig ikke jeg slipper unna Men veldig godt å høre at de av dere som fikk ikke synes de viser spesielt godt lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fugl Fønix Skrevet 11. september 2009 #10 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Jeg fikk vel egentlig ganske fort.. Vet ikke helt når de første kom, men de var langt nede på magen. De har allerede bleknet helt og forsvunnet. Etterhvert som jeg ble større, fikk jeg mer høyere opp på magen, fra ca uke 28?. Der er noen i ferd med å blekne nå. Har også fått noen rett ovenfor skrittet som er ganske kraftige, og som ikke viser tegn til å blekne i det hele tatt. Det jeg ser er at mine generelt sett blekner ganske fort, så jeg bekymrer meg ikke noe for det. Jeg er også en av de som fikk veldig mye strekkmerker i ungdommen på hofter og lår, så jeg har bindevev hvor det lett oppstår. Er ikke sikkert at du trenger å få noen, og dersom du gjør det trenger de ikke nødvendigvis å bli røde eller særlig tydelige. Det gjør ikke vondt med strekkmerker, men ma kjenner jo at huden blir litt ruglete, og den kjennes tynnere på ett strekkmerke. Jeg syns også at de lett klør når de er røde. Da hjelper det godt med feit hudkrem. Selv bruker jeg kakao bodybutter fra Bodyshop. Den hjelper litt. Kan hende at det er fordi jeg smører så mye at de har bleknet fort, det vet jeg ikke helt. Endret 11. september 2009 av Fugl Fønix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 11. september 2009 #11 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg oppdaga ett, to tre dager før fødselen, det så stort ut da fordi det var så utstrekt, men nå er det vel 0,4 cm. langt...det eneste jeg fikk- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 11. september 2009 #12 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg får strekkmerker bare man ser for hard på huden min omtrent. Så jeg har allerede begytnå fått noen røde på hoftene (nært magen), så smører som besatt med kremer, da jeg virkelig ikke vil ha for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anna panna Skrevet 11. september 2009 #13 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg hadde ingen strekkmerker før jeg var ca 32-33 uker... Mine strekkmerker kom som følge av at jeg svelgte vrangt, og fikk ei skikkelig hostekule. 10 min før hadde jeg dusjet - og der var 0 strekkmerker... ps - smurte meg med Huile de Tonic fra Clarins som ei anbefalte tidliger... så tror ikke allskens olje og kremer har noe å si. Smurte meg også med en type butteraktig krem fra bodyshop som skulle være SÅÅÅÅ fin... men altså - her ble det strekkmerker så det gjooooomet :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 11. september 2009 #14 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg fikk strekkmerker den natten ungen snudde seg. Han sparket ut magen så jeg gråt, og dagen etterpå så jeg ikke ut. Med nummer to kom de mer gradvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celica Skrevet 11. september 2009 #15 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg husker jeg var så glad fordi jeg ikke fikk noen - HELT til to dager før termin, da fikk jeg to på magen. Så ble det til at jeg måtte gå 9 dager på overtid, og da kom alt på en gang. Fikk på rompa, låra og magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 11. september 2009 #16 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg har fått noen nederst på magen de siste par-tre ukene kanskje. De synes ikke kjempegodt, ville trodd de skulle være rødere, men vi får vel se etterhvert. Jeg fikk også strekkmerker på hofter og lår under puberteten, så hadde vel egentlig regnet med å få enda tidligere. Men akkurat da jeg trodde jeg slapp unna kom de likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. september 2009 #17 Del Skrevet 12. september 2009 Fikk strekkmerker på utsiden av låra og på puppene rundt uke 25 første gangen jeg var gravid. De bleknet veldig noen mnd etter fødsel. Under andre graviditet ble merkene mer røde igjen rundt samme tida, men tror ikke jeg fikk noen flere, har ikke tellt Bryr meg ikke noe særlig om dem, når noen små strekkmerker er det verste man får etter å ha født to barn, må man vel si seg mer enn fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. september 2009 #18 Del Skrevet 12. september 2009 Heldig du da, Murf. Jeg var uansett så forberedt på at de ville komme, at jeg gidder ikke bry meg med de. De blekner nok med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amarena Skrevet 13. september 2009 #19 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg fikk strekkmerker på brystene, og de kom veldig tidlig - før uke 12 i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå