Gjest Tex Skrevet 11. august 2003 #1 Skrevet 11. august 2003 Banner du? Eventuelt når, i hvilke situasjoner og hva sier du? Hva er banning for deg? Er fex fanken et banneord...?
Ingeborg Skrevet 11. august 2003 #3 Skrevet 11. august 2003 Gjør nok dessverre det, og mye mer enn jeg skulle ønske... har nok blitt påvirket av å bo i Nord-Norge noen år. Mange av mytene om denne landsdelen holder ikke vann, men når det gjelder bannskap er floraen mangfoldig her...
Redhead Skrevet 11. august 2003 #4 Skrevet 11. august 2003 Jeg gjør nok det :oops: , men passer på å ikke gjøre det så barna hører :o . Banner når jeg ikke får ting til (det hjelper ), dersom jeg slår meg og sikkert minst hundre andre situasjoner. Prøver å skjerpe meg.....
Tusenfryd Skrevet 11. august 2003 #5 Skrevet 11. august 2003 Er flink til å uttale meg om faens dritt og sånn - det er ikke mye pent. Jævlig stygt faktisk... men jeg ser det selv, så jeg prøver å gjøre noe med det. Det regulerer seg faktisk etter omgivelsene også :-?
Lenemor Skrevet 11. august 2003 #6 Skrevet 11. august 2003 Ja jeg banner, men ikke på jobb(i hvertfall veldig skjelden). Jobber i eldreomsorgen og det tar seg ikke ut å banne så det lyser. Men hjemme hender det at jeg tar i en bønn eller tre. :oops:
Gjest Lea Skrevet 11. august 2003 #7 Skrevet 11. august 2003 Ja, jeg banner. Men som regel bare når jeg er hjemme. Hvis jeg MÅ banne utenfor hjemmet, så har jeg funnet opp noen nye gloser som er litt kamuflert.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 11. august 2003 #9 Skrevet 11. august 2003 Banner, med poesi og innlevelse. "..måtte du reise gjønna hælvetes forrgård med træsåpp og såte i r'ævva på dæ du din førrtjyvne gaillskåkk der du sett!" etc etc. Klart, alt til sin tid.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2003 #10 Skrevet 11. august 2003 Bare hvis jeg er innmari sinna. Jeg bannet frem til attenårsalderen omtrent, da fant jeg ut helt av meg selv at det passet dårlig og være sminket og pen i tøyet hvis man hadde språk som en bryggesjauer, så jeg kuttet ut. Nå er det bare ungene som får høre glosene, og da vet de at strikken ikke kan tøyes lenger...
Linemor Skrevet 11. august 2003 #11 Skrevet 11. august 2003 ja jeg banner, prøver å begrense det litt da, men jeg skriker ut hvis jg slå meg, kjører feil. tror ikke at banning er en vanlig del av snakke måten min, men jeg vet ikke. har ikke fått noen kommentarer på at jeg banner i tide og utide så jeg håper at det ikke er så ille
Kaktus Skrevet 11. august 2003 #12 Skrevet 11. august 2003 Jeg banner en gang i blant når jeg føler at det er grunnlag for det, men tror ikke det er så ofte. Fanken er ikke et banneord for meg, det må nok sterkere krutt til ja... Har ikke barn, men jeg regner med at hvis vi får det, vil jeg automatisk kutte ned på kraftsalvene.
ragnalina Skrevet 11. august 2003 #15 Skrevet 11. august 2003 Jeg banner ikke på norsk, men tar meg i å gjöre det på islandsk (bor på island mesteparten av året). Har ikke samme forhold til islandske banneord som de norske, og de glir så mye lettere ut av munnen..
Gjest Alive Skrevet 11. august 2003 #16 Skrevet 11. august 2003 KAn finne på å lire av meg noen skikkelige ufeminine gloser hvis jeg blir å'nkli sint eler hvis jeg får veldig vondt :oops: Men ellers prøver jeg å bruke et heller rent vokabular...
minniepus Skrevet 11. august 2003 #17 Skrevet 11. august 2003 Var verre før. Nå er det lite. Heldigvis. Blir vel noen "Herregud", men ikke så mye annet. Bare hvis jeg føler annet ikke strekker til. Har aldri banna hjemme hos mamma og pappa. Vil ikke banne foran fremtidige barn.
Krystall Skrevet 11. august 2003 #18 Skrevet 11. august 2003 Er'a danna, for faen. Visst banner jeg. Har til og med gjort det i kirken.
Gjest Adina Madeleine Skrevet 11. august 2003 #19 Skrevet 11. august 2003 Javisst banner jeg... E jo ikkje nordlænding førr ingenting! Men prøver å holde det innenfor hjemmets fire vegger, men selv der må jeg dempe meg litt... Men når jeg er hos familien i nord er det rene verbale fristedet.... puh! Av hensyn til mitt ehm.. renomme og sarte sjeler skal jeg la vær å gjengi bannskapen her Adina M.
Gjest Zirine Skrevet 11. august 2003 #20 Skrevet 11. august 2003 Skriftlig banner jeg mye, muntlig nesten ikke i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå