Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe en diamantring i gave til min mor. Fant masse fine diamanringer på ebay til 150 dollar med frakt. Er det ekte eller fake? Basert på feedbacks og info så virker ringene ekte. Diamantstr er på 0.1-0.2. I Norge koster jo dette over 2000-3000 kr. :S Men utrolig billig med tanke på den lave dollaren nå (6kr).

Noen med erfaring eller anbefaling av en troverdig selger på ebay? Ønsker å kjøpe en ring til rundt 2000kr.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest Tio
Skrevet

Hei. har aldri handlet på Ebay men tenkte jeg ville gi deg et innspill om at det er mye som gjør at en diamant til sammen karat er verdt veldig forskjellig. Det er snakk om kvaliteten. Bl.a. farge og om den har feil.. Du finner sikkert en grei "diamantskole" på nett om du søker.. Har litt for dårlig tid til at jeg kan forklare. Men det er vanskelig å se disse tingene med det blåtte øye... Så å kjøpe på nett kan være vanskelig for lekfolk.

Skrevet

Ja jeg skjønner hva du mener. Men 800kr for en diamant virker utrolig billig. Er redd for at ringen eller selgeren er fake. Men basert på karakter så virker en del av selgerene genuine. Dette er ringer som ligger på SI1-SI2 på klarhet. Fargen ligger på H-I og str er på 0,1-0,2 (3-steners). Jeg vet det er mye å ta hensyn til når man velger diamant.

Skrevet

Jeg lærte en gang på et diamant kurs via Bjørklund at amerikanske diamanter ofte ikke har reelle størrelser.

Dette fordi de måler størrelsen kun oppå toppen og ikke tar hensyn til dybden. På den måten ser diamantene større ut, og det skal jo være stort i USA ;) Når de gjør det slik så blir ikke diamanter slips slik som vi er vant til og noe av "glansen" forsvinner.

Skrevet

Eller så kan det være diamanter fra konfliktfylte områder....

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt diamanter/smykker på ebay, men på qxl.no. Er veldig fornøyd og føler jeg er litt tryggere når selgeren er norsk... :) Har fått med gyldighetsbevis(?) hver gang, og et par ganger har jeg hatt smykkene inne til vurdering hos gullsmed, og fått tomelen opp begge gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...