Gjest Gjest_Job_* Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Jeg er sammen med en jente her, og det er snakk om å ta forholdet over til noe mer seriøst. Dvs. gå ett skritt videre... Mitt dilemma er da; bør jeg fortelle henne at jeg har vært i fengsel....?
NoAngel Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 ja. og helst før noen andre gjør det...
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 JA. For sjansen for at det kommer frem tilfeldig senere er STOR. Og reaksjonen da kan bli katastrofal. Nå er dere iferd med å etablere et forhold, da er det viktig å komme med all info som kan påvirke livet senere. Fengsel er en av de tingene dersom det blir snakk om jobb, lån, utenlandsreiser osv. Ønsker deg lykke til og grattis!
nettengel Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Jeg er sammen med en jente her, og det er snakk om å ta forholdet over til noe mer seriøst. Dvs. gå ett skritt videre... Mitt dilemma er da; bør jeg fortelle henne at jeg har vært i fengsel....? Det er nok lurt... Sannheten kommer som regel for en dag før eller senere. Husk Norge er et lite land og altid noen som syntes det er moro å sladdre litt. Fortell henne det selv før noen andre gjør det!
Gjest StineB Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 ja. og helst før noen andre gjør det... Enig her - det er nok best hvis du forteller henne det selv. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Om du følger med på Hotel Cæsar ser du kanskje at det gikk bra da samboeren til Svein sa hun hadde sittet i fengsel. Ikke i Kongo, men på Breitvedt kvinenfengsel med Anne Kath.
Ella_Grey Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 ja. og helst før noen andre gjør det... Enig, jeg også.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #8 Skrevet 10. september 2009 Det her er en viktig ting vedr. din fortid så ja, du skal si noe. sSm andre har påpekt her. Før noen andre sier noe. Jeg traff selv en mann. Jeg fikk et brev. Da jeg traff ham så hadde han perm fra fengselet. Jeg satset og vi ble samboere og fikk barn. At det tok slutt hadde ikke noe med at han hadde sittet i fengsel med å gjøre.
Gjest Gjest_Løven_* Skrevet 10. september 2009 #9 Skrevet 10. september 2009 Hvis du er Mann, så står du for det du gjør og forteller henne om dette.
Gjest Gjest_lolita_* Skrevet 10. september 2009 #11 Skrevet 10. september 2009 Jeg er sammen med en jente her, og det er snakk om å ta forholdet over til noe mer seriøst. Dvs. gå ett skritt videre... Mitt dilemma er da; bør jeg fortelle henne at jeg har vært i fengsel....? JA, det må du fortelle. Det er uhørt å ikke fortelle en partner om noe sånn. Et seriøst forhold skal bygge på tillit og ærlighet, og da kan du ikke starte forholdet med "å skjule" en så alvorlig del av fortiden din. Såpass respekt bør du ha for din partner. Har du sittet inne for noe alvorlig, har hun rett til å ta stilling til om hun synes det er etisk riktig for henne å fortsette forholdet. Er den tidligere saken din mindre alvorlig, har det vel ikke så stor betydning for henne. Men du er nødt til å fortelle det.
Relativista Skrevet 10. september 2009 #12 Skrevet 10. september 2009 Jeg er ikke sikker. Det kommer an på hva slags personlighet hun har, og hva du har sittet inne for. Sett at du hadde en veldig god personlighet nå, men hadde blitt dømt for vold og vinningskriminalitet. Da tror jeg at jeg hadde dumpet deg, pga usikkerhet. Om du hadde blitt dømt for bedrageri, er det ikke sikkert jeg hadde vært noe skeptisk, men venninner av meg ville ikke levd med det potensielle stigmaet. Det er noe annet om du fremdeles er bad boy, og hun tenner på bad boys. Om du skjønner hva jeg tenker. Det er mer behagelig å være fri for hemmeligheter, men du er betenkt av en grunn, og jeg mener denne grunnen er god.
Sunshine Skrevet 10. september 2009 #13 Skrevet 10. september 2009 Fortell det nå! En fengselsstraff vil vel kunne hindre innreise i USA? Hva om det i fremtiden blir snakk om en ferietur, og så må du forklare hvorfor du ikke kan reise dit? Da er det nok greit å ha vært ærlig fra starten av.
Jade Skrevet 11. september 2009 #14 Skrevet 11. september 2009 Fortell det! Hvis det plutselig kommer frem senere, så vil hun lure på hvorfor du ikke fortalte det. Får jeg lov å spørre om hva du satt inne for? Det kan jo være litt vesentlig.
kristian82 Skrevet 11. september 2009 #15 Skrevet 11. september 2009 Jeg er sammen med en jente her, og det er snakk om å ta forholdet over til noe mer seriøst. Dvs. gå ett skritt videre... Mitt dilemma er da; bør jeg fortelle henne at jeg har vært i fengsel....? Ja, såklart! Det er vel helt uproblematisk så sant du har lagt crime bak deg, og du - forhåpentligvis ikke har sonet for voldtekt/vold osv. Uansett må du jo fortelle det.
LukaFrost Skrevet 11. september 2009 #16 Skrevet 11. september 2009 Du burde fortalt henne det for lenge siden.
Scorpion Skrevet 12. september 2009 #17 Skrevet 12. september 2009 Nå har du vel omtrent fått enstemmig vedtatt fra jentene om at JA du bør fortelle. Trenger du flere hint???
Tink Skrevet 12. september 2009 #18 Skrevet 12. september 2009 Du må fortelle det, litt for stor sak til at en kan holde det hemmelig.
Gjest Eksfange Skrevet 12. september 2009 #19 Skrevet 12. september 2009 Vær ærlig. Jeg har erfart at det er best og hvis hun og du er meant to be, blir det dere. Hvis hun ikke kan akseptere din fortid, er hun heller ikke den rette for deg. Hva satt du inne for da?
Damiana Skrevet 12. september 2009 #20 Skrevet 12. september 2009 Det er mye bedre også for deg at hun får vite det direkte fra deg og ikke fra noen andre, for det er et spørsmål om tid før det skjer, og da ligger du sannsynligvis tynt an som lot være å si noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå