Gå til innhold

Brann i drømmer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei ;)

Jeg har helt siden jeg var liten drømt mange drømmer om brann.

Da jeg gikk barnehagen drømte jeg at det begynte å brenne i barnehagen, og jeg kom meg så vidt ut mens en ansatt døde. Da jeg gikk på barneskolen (den første jeg gikk på) så drømte jeg at det begynte å brenne der også, og at jeg såvidt kom meg ut og at en ansatt døde. På den andre barneskolen min drømte jeg det samme. Og nå har jeg også drømt om at det var brann på ungdomskolen jeg går på og at jeg akuratt kom ut i tide mens en ansatt døde. Jeg har også drømt mange ganger at shoppingsentere har begynt å brenne.

Når jeg er hjemme hos folk skjekker jeg alltid om ovnen dems er skrudd av selv om vi ikke har brukt den. Det gjør jeg også hjemme :sjenert: Når jeg er alene hjemme og er siste man som forlater huset er jeg livredd for at jeg har glemt å ta ut en stikkkontakt. Så jeg skjekker ovnen og stikkkontaktene MANGE ganger selvom jeg at stikkkontaktene ikke er i og at jeg vet ovnen er av.

Er jeg altfor redd for brann? Når det har kommet i drømmene mine i alle år og at jeg skjekker ovner hos andre går ikke det litt for langt? Hva burde jeg gjøre for å få bort reddselen? Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det at du er redd for brann er bare et "symptom" over hva du egentlig er redd for.

F.eks en med kreft sier han er redd for å dø. Ofte er ikke personen redd for å dø engang, men redd for å kanskje ikke bli til noe etter døden.

Med andre ord, så er personen redd for "ingentinget".

I ditt tilfelle skal ikke jeg fortelle deg hva du er redd for, men dette er i hvertfall en gjentagende drøm. Gjentagende drømmer har ofte et formål; å få deg til å forstå hva du egentlig er redd. Altså, ikke brannen, men noe helt annet.

Brannen er bare symptomet. Under alt ligger det noe annet som f.eks at du er redd for å miste kontrollen, eller noe annet du er redd for.

Endret av TipsyTopsy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...