Gå til innhold

Stasjonsvogn

Aftensol

Anbefalte innlegg

Jeg kan virkelig ingen ting annet om bil enn å kjøre og å fylle bensin.. Jeg kjøpte min forrige bil etter farge og design generelt :sjenert:

Det er altså en Peugeot 207... Er super fornøyd med den og skulle helst ha beholdt den, men det er alt for liten plass i den til barnevogn.. Har kjøpt blant de minste barnevonene på markedet, men får bare plass til understellet og et par poser bak, og baggen må stå ved siden av barnesetet i baksetet.. Så da har jeg plass til en pasasjer, og kun det...

Så da kunne jeg ha tenkt meg en stasjonsvogn eller lignende, med mer plass enn den jeg har.. Har sett på 307, men den er ikke stor nok, den er bare litt større enn den jeg har nå... Samboer har volvo v40 (tror jeg) men han har ikke isofix i den, str messig og egentlig utseende er helt grei, men liker ikke å kjøre den...

Så jeg lurer på om noen har tips bil tips til meg? Helst ikke mer enn 200 000kr, mindre hvis mulig, ikke sånn firkantet gammel stasjonsvogn (jepp, vet jeg er kresen..) også må det være isofix i den...

Har du en tilsvarende bil og er fornøyd, eller vet du om en modell jeg kan se på?

Tusen tusen takk for hjelp! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe eksakt forslag men gjorde et lite søk for deg på

finn.no

Selv er jeg ikke så kresen på bil, men min sambo er det så her i huset (garasjen) slipper det bare inn biler med stor motor.. Jeg spurte min samboer om han hadde noe forslag til deg, men han syntes det var vanskelig å svare. De fleste har vel merker som de liker bedre å kjøre enn andre. Det er vel generelt mye kluss med franske biler har jeg hørt..(ryktebørsen). Men dette vet du kanskje bedre enn meg som kjører Peugeot? :)

Mine foreldre har hatt et par Toyota corolla/avensis og liker de godt. Kjenner også småbarnsforeldre som har god erfaring med VW Passat. :)

Lykke til med bilvalget!

Endret av Ponine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg noen av de her.

Touran, en av mine favoritter

Passat, en av mine andre favoritter:)

Audi

Men hvis du er fornøyd med 207, så har du jo denne:

Peugeot 207 stv

Tusen takk! Likte virkelig passaten og peugeoten visste jeg ikke at kom i stasjobsvogn utgave engang! Likte faktisk passaten bedre.. Veldig fint utseende på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Touranen kan se litt stor ut, men de er veldig gode å kjøre og det er god sikt i dem. Jeg er vandt til små biler (ca samme størrelse som din) og har store problemer med å kjøre bilen til samboeren, en BMW 5-serie sedan. Ikke føler jeg at jeg ser hva som er bak bilen, og ikke ser jeg hva som er rett foran. Men i Touranen, som er mye større enn BMW'n, har jeg faktisk sinnsykt god sikt. I tillegg er det god plass i dem.

Ellers så må jeg si at jeg likte Peugoten. Den var fin, og jeg likte fronten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bilgæren
Tusen takk! Likte virkelig passaten og peugeoten visste jeg ikke at kom i stasjobsvogn utgave engang! Likte faktisk passaten bedre.. Veldig fint utseende på den :)

Ja enig med deg. Jeg ville og gått for passat, det som er fordelen med passat er at det er så mange at du alltids får tak i billige deler til de.

Også synes jeg Vw er er veldig komfortabel bil.

Dieselmotoren er også helt hærlig å høre på!

Hvis ikke så har du jo å golf da.

Golf stv

Denne golfen er 4 x4 noe som kan være praktisk. og diesel da:)

(om det er isofix er jeg litt usikker på, men regner med det)

Du har jo 2 typer av passaten da.

nyeste

Passat Tdi

eldre

Passat lit eldre mod. med 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestinen
Jeg kan virkelig ingen ting annet om bil enn å kjøre og å fylle bensin.. Jeg kjøpte min forrige bil etter farge og design generelt :sjenert:

Det er altså en Peugeot 207... Er super fornøyd med den og skulle helst ha beholdt den, men det er alt for liten plass i den til barnevogn.. Har kjøpt blant de minste barnevonene på markedet, men får bare plass til understellet og et par poser bak, og baggen må stå ved siden av barnesetet i baksetet.. Så da har jeg plass til en pasasjer, og kun det...

Så da kunne jeg ha tenkt meg en stasjonsvogn eller lignende, med mer plass enn den jeg har.. Har sett på 307, men den er ikke stor nok, den er bare litt større enn den jeg har nå... Samboer har volvo v40 (tror jeg) men han har ikke isofix i den, str messig og egentlig utseende er helt grei, men liker ikke å kjøre den...

Så jeg lurer på om noen har tips bil tips til meg? Helst ikke mer enn 200 000kr, mindre hvis mulig, ikke sånn firkantet gammel stasjonsvogn (jepp, vet jeg er kresen..) også må det være isofix i den...

Har du en tilsvarende bil og er fornøyd, eller vet du om en modell jeg kan se på?

Tusen tusen takk for hjelp! :jepp:

vi har en 307, og det er ikke noe problem med barnevogn i den! Den ser jo helt utrolig liten ut utenfra, men bagasjerommet rommer mye. du kan jo prøve og se?

vi har forøvrig en helt normal barnevogn, hverken spesielt liten eller stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestinen igjen
vi har en 307, og det er ikke noe problem med barnevogn i den! Den ser jo helt utrolig liten ut utenfra, men bagasjerommet rommer mye. du kan jo prøve og se?

vi har forøvrig en helt normal barnevogn, hverken spesielt liten eller stor.

det er 307 sw vi har da selvsagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å sjekke hvor romslige bakseter bilen har også, for man bytter gjerne til en større, bakovervendt bilstol innen barnet er 8-12 mnd gammel.

Vi har forøvrig en sedan i mellomstørrelse, og jeg har hatt plass til alle barnevognene vi har hatt i den. Og vi har hatt både kjempestor Emmaljunga og bitteliten EW Sky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...