Gjest Matilde20år Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Jeg fødte en nydelig datter for 3 mnd siden. Fødselen var veldig intens og smertefull (selfølgelig) og jeg fikk ingen smertestillende. Etter fødselen var det grusomt å gå på do, både nr 1 og nr 2. Det svidde og jeg var redd for å ta i. Først nå kan jeg gå på do uten problemer. MEN, da jeg skulle ha sex for første gang siden fødselen forventet jeg at jeg kanskje var blitt slappere der nede, eller at penis ikke fikk særllig motstand når den skulle penetrere. Jeg hadde grudd meg litt til dette, men ville hoppe i det igjen for å ha et sexliv igjen, noe vi begge savnet. Men det var mye vondere og verre enn jeg hadde forventet. Jeg var veldig trang, og selv om vi brukte godt med glidemiddel var det vanskelig og få presset den inn, og jeg hadde vondt, noe som gjorde at jeg ikke slappet av og knep igjen. Vi klarte ikke gjennomføre det. Vi ventet en uke før vi prøvde igjen, denne gangen klarte han å komme inn etter mye strev, men sexen var kjempe vond for meg og hver gang han presset den inn gjor det utrolig vondt. Jeg ordnet meg en legetime, men legen sa at det var ikke stort han kunne gjøre. Stingene var grodd for lenge siden ( jeg fikk foresten bare 3 sting ), men jeg skulle for all del ikke knipe lengre, noe man får besjed om å gjøre under graviditet og spesiellt etter fødsel. ( Jeg var ikke flink til å knipe ). Nå unngår jeg sex uansett hvor kåt jeg er, sexlivet mitt er ødelagt. Jeg skulle så gjerne nyte sex igjen, det savner jeg. Dagene etter jeg har hatt sex svir det ekstremt når jeg tisser og jeg er veldig sår. (Ja, har sjekket meg for alle sykdommer). Er det virkelig ingenting legen min kan gjøre? Og isåfall oprasjon, må jeg betale selv? Håper på svar. Mvh ødelagt 20 åring.
Bernardette Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 -Det er veldig vanlig at det går over av seg selv også. Selv om noen kanskje "blir sånn" ( ?) tror jeg de aller fleste er som før innen noen måneder.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Jeg syntes det var grusomt vondt første gangen med sex etter fødsel. Samtidig så visste jeg at det var viktig å få i gang sexlivet. Han tok det veldig forsiktig og nærmes lirket seg inn. Så lå han stille en stund før han begynte å bevege seg. Sakte. Ingen nytelse for meg. Gradvis så ble det bedre og så var det fart på sexlivet igjen.
Lilith Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Jeg opplevde det samme som deg, og det tok ca et halvt år før det fungerte igjen - med mye prøving, feiling og lirking. Fremdeles er det ikke akkurat som før - vi kan ikke "peise på" og være like spontane som tidligere, men heldigvis er det mange måter å ha sex på, og nå har vi et tilfredsstillende sexliv igjen. Gi det tid
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #5 Skrevet 10. september 2009 Jeg opplevde nesten det samme som du beskriver. Var så vondt at samleie var rett og slett umulig. Jeg trodde det var mentalt, så fortsatte å prøve. Da jeg til slutt gikk til legen fikk jeg time hos psykiatrisk sykepleier. Hadde noen samtaler med henne, men dette hjalp absolutt ikke. Fikk så time på sykehuset hos gynekolog. Da han tok frem instrumentet de bruker for å titte inn der, sa jeg at det der kommer du aldri til å få inn. Han prøvde likevel, men måtte inn i et skap og hente et mindre som de ikke bruker så ofte. Konstaterte etterhvert med at jeg hadde blitt sydd litt for mye etter fødsel. Var allerede trang, så det utgjorde stor forskjell.. Nå er jeg nyoperert, så har ikke testet ut om det er bedre nå.. Håper da inderlig det. To år uten sex er leeenge..
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 P-piller og/eller amming? Utover det så ta det litt med ro. Ha så mye sex dere vil og orker, men dropp penetreringen for noen måneder?
Gjest Matilde20år Skrevet 11. september 2009 #7 Skrevet 11. september 2009 Legen mente på at det kunne være for mye sydd. Det var en svensk jordmor som sydde meg, og legen min sa at de har forskjellige måter å sy på enn de norske. Ikke at jeg vet hva forskjellen er eller om det spiller noen rolle. Men du siste skrev du var nyoperert, mener du da der nede? Og isåfall måtte du betale selv, hvor mye? Takk for responsen folkens!
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Det finnes teknikker for seksuell massasje som gir langt mere nytelse og større orgasmer til de aller fleste enn vanlig samleie med penetrasjon, både menn og kvinner. Søk på new school of erotic touch joseph kramer og bodyelectric school. De har videor som lærer bort slik massasje. Da vil dere få et bra, men annereledes sexliv igjen og ting vil kanskje normaliseres på grunn av dette. Søk også på david shade og deep spot. Da finner dere en artikkel hvor shade beskriver a-punktet/deep spot. Stimulans av dette punktet er i seg selv sinnsykt deilig, men produserer også store mengder fuktighet i vagina.
Gjest 4-barns mor Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Tror neppe du er ødelagt for alltid, selv om det kjennes sånn nå. Det kan være dere prøvde litt for tidlig, siden det nå er bare 3 mnd siden fødselen, og det tydeligvis er en stund siden dere prøvde første gang. Hvor lang tid man trenger etterpå er veldig individuelt, og kan variere etter hver fødsel. Gi det bare litt tid og ikke stress for mye med det enda, kos dere på andre måter og prøv å slapp av litt. I de aller fleste tilfellene går dette seg til etter en tid, og du vil få like stor glede av sex senere i livet. Jeg har vært gjennom det der 4 ganger og er både sydd og revnet mm. Og ja det gjorde veldig vondt å gå på do og sex fristet ikke på lang tid, men man må bare gi det litt tid, og ingenting av det der merkes lenger nå
Gjest hun som opererte Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Ja, jeg måtte operere der nede. De kuttet opp igjen litt, og gjorde ett eller annet. Skulle iallfall bli mer plass der nede. Jeg fikk narkose, og slipper heldigvis å ta stingene siden de løser seg opp selv. Er 6 dager siden, så er fortsatt ganske sår.. Så vidt jeg vet er det gratis. Regner med de hadde sagt fra om jeg måtte betale. Det ble jo foretatt på sykehus og ikke på privat klinikk og da er det vel alltid gratis tror jeg?
Gjest Matilde20år Skrevet 18. september 2009 #11 Skrevet 18. september 2009 Vi har prøvd mye i det siste-senest igår. Man strever så mye med det at vi bare gir opp. Og jeg er så sår idag-føles nesten ut som jeg fødte igår. Hvorfor syr de igjen mer enn jeg trengte? Kan ikke fatte at dette var nødvendig. Jeg har bestilt meg ny legetime og be om å få operasjon. Det gjør så vondt-jeg trur ikke det vil forandre seg på leeeeeeeeeenge. Og jeg ønsker å ha et sexliv som fungerer.
Gjest Matilde20år Skrevet 18. september 2009 #12 Skrevet 18. september 2009 Foresten! Har noen som har født merket forandring på selve utseende av understellet? Kjønnsleppene mine er så og si ikke-eksisterende nå.. Klipper de de av eller noe?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå