Gå til innhold

Hun lekker urin

Gjest Gjest_Jeanette_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jeanette_*
Skrevet

Hei har ei tispe på 8 måneder som plutselig er begynt å lekke urin. Hun kan bare ligge og plutselig lekker hun. Hun er ca 14 dager inn i løpetiden sin. Kan det være årsaken? Eller kan hun ha en urinveisinfeksjon??

Hun slikker seg endel bak for å vaske vekk urinene vil jeg tro, eller kanskje hun har vondt?

Noen ideer om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Ring dyrlegen å få sjekka det.

Å slikke seg bak ville hun sannsynligvis gjort uansett, siden hun har løpetid, for å vaske vekk blodet. Noen tisper er veldig flinke til å vaske seg, andre ikke, men de gjør det til en viss grad uansett når de har løpetid. Men ta en tur til dyrlegen å få sjekket om det er urinveisinfeksjon evt. annet... Sikker på at det er urin da?

Skrevet
Ring dyrlegen å få sjekka det.

Å slikke seg bak ville hun sannsynligvis gjort uansett, siden hun har løpetid, for å vaske vekk blodet. Noen tisper er veldig flinke til å vaske seg, andre ikke, men de gjør det til en viss grad uansett når de har løpetid. Men ta en tur til dyrlegen å få sjekket om det er urinveisinfeksjon evt. annet... Sikker på at det er urin da?

Nei for det lukter ikke urin men det renner jo ut av henne..ikke vet jeg hva det er..

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

For det kan jo være en infeksjon andre steder mener jeg... Kan jo for eksempel være at tisper, som menneske-damer, er mer mottakelige for infeksjoner i "underlivet" når de har "løpetid"... Uansett ville jeg sjekket det ut, for det høres ikke normalt ut....

Gjest Gjest_mac_*
Skrevet

har en boxer som i samme alder som drakk mye vann og lakk urin når han sov. Vetrinæren i området sjekket for urinveisinnfeksjon og fant det. HUnden fikk en tablett kur som ikke gav særlig forbedring. Fikk andre tabletter senere som også gav liten effekt. Parallellt sjekket jeg nettet om andre årsaker og begynnte etterhvert å mistenke nyresvikt. Byttet til en annen dyrlege som hadde et noe mer åpent sinn og en kjapp blodprøve bekreftet min mistanke. Tilstanden på hunden forverret seg også kjapt med at han mistet matlysten og ble slapp. Dyrlegens erfaring med nyresvikt var død og fordervelse, men hun satte han på spesial for og enalapril tabletter. Effekten kom umiddelbart og nå et år etterpå er hunden vår "frisk". Han må gå på spesialfor og tabletter resten av livet og han har kun 50% nyrefuksjon igjen(blir ikke så gammel dessverre.

MAler ikke fanden på veggen men få tatt en blodprøve for å eliminere dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...