Gå til innhold

Vil ha kjølerom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bod på 115x220 i tilknytnig til kjøkken. Der har jeg meget lyst til å ha kjølerom, da kjøkkenet er veldig trang fra før. Det jeg har spekulert litt på er å dele rommet i to, så jeg får et lite kjølerom, og en liten matbod som vår lille søte fryser også kan stå i.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å bygge kjølerom og hvor mye arbeid og kostnad det eventuelt er. og om det er en lur ide og dele rommet, eller om hele greia skal være et kjølerom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange spørsmål på en gang. Kjølerom går fint å bygge selv og i tillegg trenger du kjøleaggregat og dør inn til kjølerommet. Du bør vel tenke på at hvis du har et ganske stort kjølerom, så kreves det litt for å holde det kaldt.

Plassering av aggregat: Det bør vel plasseres sånn at det kan blåse/hente luft en eller annen plass feks ut mot en gang eller lignende. Innredning i kjølerommet kan f.eks være Omar-hyller fra Ikea:)

Litt vanskelig å si hva som er lurest med tanke på om du skal bruke hele rommet til kjølerom, eller om du skal dele dette i 2. Kommer an på planløsningen ellers. Hjemme hos oss har jeg laga et slags kott med skyvedører foran. Der har jeg putta fryseren, bøtter og langskaft. Satt opp noen hyller etc.

Skrevet

Huset vårt har helt teit planløsning, lang gang med soverom på siden, bad og vaskerom i hver sin enda, ved siden av vaskerom er det en bod som vi skal formiske (tar med nesten halve i walk in closet) har tenkt å gjøre om boden til en gang for vi ska kle igjen garasjen for å få en stue, soverom og bod til der... Så er stue og kjøkken i ett i en vinkel på motsat side av soverommene.

Føler huset er bare ganger med så trange rom.. hehe

Skulle nok ha delt boden for å fått kjølerom og bod, men er redd vi da oppdag at det blir liten plass i begge rom... og med et langt smalt kjølerom, har jeg plutselig ingen plasser å gjøre av kjøkken utstyret mitt.. Har ganske mye som det ikke er plass til på kjøkkenet..

Men med bare et rom, har jeg istede mulighet for å sette inn enda mer benker og skap.. Uff nei dette er vanskelig greier.. Og føler dette bør bli gjort innen 6 mnd for da kommer det en liten baby og tror kjøleskapet vårt ganske raskt vil bli ALT for lite, det er for lite nå til at jeg kan handle bare en gang i uken...

Skrevet

Vet ikke helt jeg......Hvis du har en plantegning på selve kjøkkenbiten og den boden, hadde det vært litt enklere. Det ligger mailadresse på bloggen min hvis du vil sende en. Trenger absolutt ikke noe omfattende tegning.

Du får også tenke på muligheten du har med ekstra hyller litt her og der til lagring av kjøkkenutstyr. Finnes masse smarte løsninger.

Skrevet

Jeg vet ikke hvilken løsning som lønner seg for dere. Men istedenfor å stresse med å bygge om til kjølerom før babyen kommer, kan dere ikke bare kjøpe et ekstra kjøleskap så lenge? Dere får greie brukte kjøleskap på finn bla.

Da har dere tid til å tenke dere godt om, og velge den perfekte løsningen.

Det kan bli veldig mye stress ellers, og det trenger du jo ikke nå.

Kan det være en ide å spørre de som selger kjøkken ol? De har jo gjerne en del erfaring med dette.

Men personlig tror jeg at jeg ville valgt stort kjølerom, uten at jeg har tenkt nøye over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...