Gå til innhold

Hva er den morsomste/mest særegne egenskapen hos din katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

katter er sære vesener, det vet alle vi som har dem i hus! Her er noen av pusen min sine sære trekk:

• Når han er sur og skal klage, rynker han nesen skikkelig mens han mjauer
  • PC på fanget er en stor konkurrent, da skal han ligge på fanget også!
  • Han legger seg halv tolv, sover i sengen min og maser på meg om jeg ikke kommer og legger meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille kar ( 7 mnd )

- Han har hatt en favorittleke siden vi fikk han. Denne leka er en pinne med en lang snor som ender i en ball. Når han absolutt vil leke løper han ned trappa med ballen i munnen og kommer brautende inn med leka hengede og slipper den ned foran oss.

-Ikke interessert i å være med meg på pc-bordet med mindre jeg har skolebøker og papirer der. Blyanten er spesiell interessant, og han legger seg over den ene armen min så jeg kun får brukt høyre. For ikke å snakke rosa markeringstusj, den er han livredd for.

-skal alltid lukte på kaffen, for så å grynte på nesa .. hver eneste dag.

Skrevet

Vår lille jentepus på halvannet elsker å drikke vann av menneskeglass fremfor sin egen skål (og springen). Med en gang vi vender nesen vekk er hun oppe på bordet og drikker vann av glassene våre.

Om hun ser meg når jeg skal på jobb om morgenen (og jeg har sluppet henne ut først) mjauer hun og løper etter meg. Eneste måten å få henne til å snu på er å gå inn igjen, se om hun vil inn (noe hun aldri vil) og så snike seg ut bakveien og håpe at hun ikke ser meg slik at hele greia må gjøres om igjen...

Om hun ser meg når jeg kommer hjem fra jobb, galopperer hun meg i møte samtidig som hun male-mjauer. Da hopper hun opp med forpotene for å nå hendene som kan kose med henne og så går vi inn igjen sammen. Om jeg skal sette meg i sofaen da, er hun så utålmodig etter kos at hun hopper opp først og jeg nesten setter meg på henne.

Om vi har glemt å lukke et skap eller en skuff tar det ca 0 sekunder før hun har funnet seg et nytt sted. Akkurat nå elsker hun å ligge i undertøysskuffen min (sånne kurveskuffer inne i et skap som jeg glemte å lukke en dag) og jeg har ikke hjerte til å ta den fra henne, så nå lar jeg henne ligge oppå noen gamle truser som jeg aldri bruker og har funnet nytt sted til de jeg bruker.

Hun er enormt pratsom med mange forskjellige lyder. Hver gang hun kommer inn igjen etter å ha vært ute, går skravla noe veldig og jeg innbiller meg at hun forteller om det hun har opplevd.

Hun elsker å hoppe oppi tomme papirposer eller pappesker og bruker det enten som lek eller gjemmested. Noen ganger legger hun seg til å sove der.

Mye mer, men dette er vel det mest spesielle synes jeg.

Skrevet

Pusina mi er nå 2 1/2 år, og har fortsatt de samme særegenhetene som da hun var lita:

Yndlingsliggeplassen er over sofakanten. Da ligger hun med alle 4 fotene hengende rett ned på hver side. Slik kan hun sove dypt og lenge. En nabo som kom inn her trodde jeg hadde en "pyntepus" over sofakanten. :fnise:

Når hun får noe annet enn kattemat i matskåla si (skinke, catnip eller noe), tar hun ut en og en bit og legger det på gulvet ved siden av matskåla, så spiser hun det. I matskåla skal det bare tørrfor må vite! :jepp:

Hun har vannskål på kjøkken, veranda og bad, men drikker KUN av den på badet. (samme sort skål og like rent vann i alle).

Før hun begynner å drikke, stikker hun alltid labben en gang nedi vannet, og "smaker" på det først.

Når hun er på kattedoen (er mye ute, men har kattedo inne til bruk på vinterstid og uværsdager), så skal hun alltid, etter at hun er ferdig å gjøre fra seg og grave over, grafse med poten 5 ganger oppe i hvert hjørne av kassa! (Og ja, jeg har tellet!) Like søtt og morsomt hver gang.

Hun har en ustyrlig trang til å vaske tærne mine etter at jeg har lagt meg, og da snakker vi grundig vask, med gnaging og alt som hører en kattevask til.

Hun følger etter meg ute hvor langt jeg enn går, og i all slags vær. :regn:

Skrevet

Den sikler når den blir klappet eller klødd :ler:

Skrevet

Hehe! Jeg har ei nabokatte som er en storsikler. Hver gang jeg treffer den ute og klapper og klør litt på den, så renner det i strie strømmer til det er vått på asfalten. Har tenkt det må være litt ufyselig når det blir så mye da, men litt er jo bare kos. :)

Skrevet
Hehe! Jeg har ei nabokatte som er en storsikler. Hver gang jeg treffer den ute og klapper og klør litt på den, så renner det i strie strømmer til det er vått på asfalten. Har tenkt det må være litt ufyselig når det blir så mye da, men litt er jo bare kos. :)

Det kan bli en smule guffent når hun står på fanget og blir klødd og det plutselig drypper ja... men det er heldigvis ikke enorme mengder.

Skrevet

Den ene katten min har en sokkefetish... Hun plukker ned sokker fra klesstativet (helst ull, men i nøden funker bomull og), ruller seg rundt på gulvet mens hun biter og koser med dem, og til slutt tar hun dem med ned til første etasje og gjemmer dem under trappen.Hun har også plukket med seg bh-er og gensere, men den store kjærligheten er ullsokker!

Ellers er hun usosial når vi har gjester, helt til de besøker badet vårt. Da er hun der med en gang og gir dem et skikkelig koseangrep:) Gjestene våre kommer alltid veldig fornøyde tilbake fra badet;)

Den andre katten vår vasker vinduene våre med potene, og ellers finner hun alltid nye måter å spise på. Før samlet hun tørrfor i en haug, og gjafset over hele haugen uten å tygge. Det endte flere ganger opp med mageknip... Nå slår hun dem ut på gulvet enten med poten eller med munnen, og spiser kun det som er på gulvet:)

De er herlige!

Skrevet

Thihi... Vår jentepus får rennende nese når hun koser seg :Nikke:

Guttekatten vår er matvrak.. Når jeg skal fylle på tørrfor kommer han løpende med en gang han hører jeg åpner boksen det står i. Han tvinger seg forbi mennesker, handleposer og vesker for å komme frem til skålen og skyver gjerne både jeg som fyller opp og søsteren som sitter pent og ser på meg som fyller opp til side slik at han kan få alt selv. Hvis de får en pose med "våtfor" får de som regel på samme tallerken. Han lar henne spise, men han sluker alt uten tygge engang, mens hun bruker tid og slikker av sausen fra bitene og tygger godt.

Min matglade guttekatt har nå begynt å bære preg av dette, så tenkte å lete etter en tråd/legge ut en tråd om hvordan slanke katter... :vekt: Tror jeg må slutte å ha tørrfor stående fremme slik at jeg har full kontroll på hva som går ned - i hvilken mage :Nikke:

Begge to er blitt bortskjemt med egen plass i den store senga vår (som går utover meg og ikke min forlovede, må jeg innrømme...), så når klokka nærmer seg 23 sitter begge to i trappa til andre etasje og ser på oss - skal dere ikke legge dere snart? :Gjesp:

Katter er fantastiske dyr og det stikker dypt i hjertet mitt når jeg hører andre si at de ikke skjønner vitsen med å ha katter - det er jo ikke personlighet i dem! De har ikke møtt mine (eller deres!) katter :slåss:

Skrevet

Har ikke katt lenger dessverre, men den vi hadde i familien i mange år var en skikkelig personlighet.

- Den tok alltid tre biter tørrfor og puttet i våtforet. Og spiste de sammen.

- Hun skulle alltid ha oss til å se når hun begynte å spise. Så var det greit.

- Hun hadde fast plass på benken ved spisebordet. Likte å sitte der, selv om vi ikke ga henne mat der.

- Hun ventet med å hoppe opp i sofaen til min far hadde sovnet med avisen på fanget. Så hoppet den opp på min far og avisen med et digert brak og la seg mellom avisen og min sjokkerte fars hode. Og den var diger!

- Den drepte toalettruller.

- Den drepte sokker og la de i godt organisert massegrav i gangen.

- Den vektket meg, fulgte meg på badet, satt ved siden av meg på frokosten og møtte meg ved postkassen hver dag jeg kom hjem fra skolen.

- Den var en skikkelig misantrop, med unntak av familie og nære venner. Da var hun superkosete. Når vi var på ferie og ble passet derimot, da ydmyket hun seg til å være semi hyggelig med de stakkars menneskene som passet henne.

Sikkert mye mer. Skulle ønske jeg kunne ha katt igjen. :)

Skrevet

Når han må gjøre sitt fornødne på doen sin inne, så setter han KUN ræva oppi :gjeiper: og der er så komisk å se på :fnise: han graver først en grop, går rundt kassa en gang, rygger bakparten over kassa og setter seg omhyggelig med ræva nedi gropa han har gravd. Derreter sitter han heeeeelt stille og bare stirrer ut i luften - til han er ferdig. Så, når han skal grave over kabelen han har lagt, skvetter han på en usedvanlig snerten måte over noen korn kattesand med forlabben - før han fortsetter gravingen PÅ VEGGEN ved sidenav kassa! Han står og ni-graver og krafser på veggen :fnise: Det er like morro å se på hver gang, han er nå 17 år og har ghort dette siden han var bitteliten ;)

Skrevet

Selv om hun er bare drøyt fire måneder har hun noen særegenheter:

- Kos og soving foregår helst liggende på en menneskeskulder. Siden hun nå veier nesten tre kg. må det foregå ved å ligge på magen med potene hengende slapt ned på hver side. Slik kan hun ligge i timevis hvis hun får lov mens mennesket fortsetter sine daglige gjøremål. Veien dit finnes dog ofte ved å hoppe på offeret fra et strategisk sted. Gjerne mens det befinner seg et par - tre meter unna... (Måtte gjøre fysioterapeuten min oppmerksom på problemstillingen for å si det slik... :skratte: ).

- Liker for så vidt alle mennesker, men menn hun ikke har møtt før som setter seg ned i sofaen blir umiddelbart nærmest overfalt og MÅ levere en stor porsjon kos før hun krøller seg sammen på fanget deres og sovner.

- Fullstendig vill etter makrell i tomat og skal man spise det må det skje stående eller utendørs.

- Glad i vann og er gjerne med når man dusjer, vasker hender, vasker bil etc.

Skrevet

Pusen min er kresen i matveien. Han eter kun de store puseknottene; om det er noen knotter som har delt seg opp i mindre biter lar han de ligge igjen i skåla. Om det bare er små biter igjen, går han rundt og gnåler og maser etter mer. Han eter allernådigst de små bitene om jeg nekter å gi ham noe annet, eller om jeg blander dem med våtfor.

Skrevet (endret)

Har to katter,og de er så forskjellige som dag og natt :) Begge er hunnkatter..

Den lille gjør mye rart og har en morsom personlighet:

-Hun pleier å se på tv.Spesielt når vi setter på Animal planet,vet ikke helt hva hun ser jeg,men hvis hun ser noe av interesse så setter hun seg ned foran tv'en på gulvet og følger med.Noen ganger har hun sittet ganske lenge også :) Hun kan også sitte sånn når vi spiller playstation og da skal hun gjerne ta figuren på skjermen også.

Jeg syns dette er like morsomt hver gang :fnise:

-Noen ganger når hun har vært ute,og dette skjer som regel når vi ikke har stått opp,da mjauer hun helt til man svarer. Men da er det tydeligvis greit,hun kommer ikke inn eller noe,virker som om hun skal sjekke om vi er her eller ikke.

-Hun skal også være med på alt vi gjør i huset.Setter vi opp en hylle så er hun med og "hjelper",selv om det består i å leke med skruene eller utforske alt som går an å gå inni eller under. :ler:

-Hun er utrolig interessert i menneskemat,og en gang hadde kjæresten min kjøpt en pose med tørrfisk som han ikke var ferdig med og lagt den på bordet i stuen.Dagen etter var denne posen mistenkelig tom :) En annen gang da vi hadde spist middag og vi enda ikke hadde vasket pannen,vi hadde hatt sånn kinesisk sweet n' sour,og da stod hun og slikket i seg restene :) Stadig vekk må jeg passe på at hun ikke får i seg noe hun ikke skal.

Den store pusen er mer bedagelig av seg,men hun har sine særegenheter hun også:

-Noen ganger når hun skal spise så tar hun ut en og en bit på gulvet også spiser hun dem.Veldig morsomt å se på :fnise:

-Hun liker ikke å leke.Har prøvd alt av katteleker,men hun bare ser på leken eller kanskje hun pirker litt borti den.

-Hun har også litt forskjellig personlighet når hun er inne og når hun er ute.Når hun er inne så ligger hun som regel og sover halve dagen.Mens når hun er ute så springer hun rundt og leker med ting,eller leker med den lille som hun ikke er interessert i å leke med når hun er inne.Da freser hun til den :)

-Hun hater forandringer,og om vi har ommøblert eller fått en ny ting så er dette veldig skummelt.Hun liker heller ikke nye mennesker og løper da gjerne ut om vi har besøk :)

Endret av lupa
Skrevet

Han er alltid med på tur for å lufte hunden, uansett om vi ikke har sett han på en hel dag så *plopp* er han på plass når vi er ute av døra. Så dilter han etter et par meter bak oss. Men når han syns vi går for langt av gårde setter han seg ned og gaaaauler surt. Og det fortsetter han med til vi hører etter, altså snur igjen. Er hunden løs løper han etter og maser på hunden, og mister han den av syne i skogen her klatrer han gjerne opp i et tre der han fortsetter med såre mjaaauuuu. Tror han har gjeteregenskaper jeg.:ler:

Det hender en sjelden gang at jeg setter igjen hunden utefor butikken for å spurte inn og kjøpe noe. Da er det som regel to pelser som sitter side ved side og venter når jeg kommer ut, og for et herlig syn. :fnise:

Skrevet

Pus syns at klokken seks er perfekt tidspunkt å stå opp på. Hvis hun sover sammen med meg kommer hun alltid å legger seg oppå brystkassen min og stirrer på meg til jeg våkner... klokken seks om morgenen, ja.

Skrevet

Kom på noe den gamle pusen min gjorde.. hun var særdeles sær, fremmede hadde hun ikke noe til overs for, men var veldig knyttet til tjeneren sin (meg ). Hun hadde sin egen stol, som var helt og holdent kun hennes, med pute på. Når hun ville være i fred, lå hun på denne, og gud bedre som jeg fikk høre det om lå noe på denne stolen!

En gang hadde jeg folk på besøk, og hun la seg da på stolen sin. Stolen sto litt for seg selv i stuen, der fikk hun være i fred, men følge med på hva som foregikk. Etter en stund gikk hun for å spise. Mens hun var og spiste, kom en annen gjest, og før jeg egentlig fikk sukk for meg, hadde han tatt stolen hennes, flyttet den bort til sofaen og slått seg ned. Husker jeg tenkte "OH NO" omtrent samtidig med at lille frøkenpusen kom inn i stuen. Og for et blikk hun sendte ham! Var nesten nifst! Tenkte at jeg skulle se hva hun gjorde. Og damen fikset opp hun. Gikk en stund og skulte på han som satt der, og gikk så bort til stolen. Han hadde hengt en skinnjakke over stolryggen. Hun satt seg ned, og begynte å klore og dra i jakken...... Gikk ikke lange tiden, så sier fyren "hva faen, katta klorer på jakken min!" Jeg sa han fikk henge den opp da. I det han reiste seg, hoppet lille frøkenpusen opp på stolen og krøllet seg godt sammen... Da var det bare å løfte med seg stolen, med pusen på, sette den på plass og finne noe annet til gjesten....

Skrevet

Min lille pusekatt (fikk henne for 5 dager siden) får lov til å sove i senga mi.

Hun vil absolutt sove rett ved siden av hodeputen, helst oppå, og før hun sovner "må" hun vaske panna mi i minst 5 minutter, er veldig nøye på at alt skal være rent :)

Og hvis hun synes at hun ikke får nok oppmerksomhet putter hun nesen heeelt inni øret mitt og maler så høyt hun bare kan! :fnise:

Gjest BrennheteBadeand
Skrevet

Hehe, så mye artig å søtt å lese her.

Pusefrøkna vår har den vanen at hun dupper labben sin i vannet å slikker den etterpå, slik driver hun på en god stund før hun drikker av koppen.

Vi har også en pusegutt, å når han er inne nekter hun å leke, men så fort han går ut det hun i full gang. Løper å henter lekemusa si så vi skal kaste den å hun hente den igjen, hehe.

De er også veldig opptatt av å hilse å "fortelle" alt som har skjedd ute i løpet av natten sikkert, når vi slipper dem inn om morgenen og skal ha et lite klapp på hodet før de går inn å spiser.

Også lager de små grynt når vi klapper dem når de ligger å sover, hehe.

Ellers har de en tendens til å klikke totalt å teppet vi har i gangen, sparker i det som bare det med bakbeina å biter å driver seg skikkelig. Å når de noen ganger har fått brettet teppet dobbelt er det vist veldig godt å mykt å ligge på så da sovner de der.

Gjest Gjest_zero_*
Skrevet

har en stor hannkatt på cirka 2 år, verdens største kosegris :P

han går alltid tur med meg og hunden, eller er med på rideturer med hestene.

han kan godt gå sammen med oss langt, men når han begynner å bli lei, så , hiver han seg på rygg, rett framfor beina på oss, så man snubler i han = skikkelig fornærma katt :skratte:

han sniker seg ofte inn på soverommet om kvelden, man merker han ikke før om morgenen, da setter han seg enten på brystkassa mi, å slår poten på nesa mi, eller kryper under dyna for å ta beina mine :skratte:

en annen ting han ofte gjør, er å løpe skikkelig fortvila etter den urenslige bikkja, for å grave over der hun har gjort fra seg :skratte:

han kan bæres på alle måter, opp ned og att fram omtrent, elsker å bli klødd på magen. Kan gjøre alt med katta :)

når vi fikk katter, min samboer er kattemenneske, så var jeg livredd katter, og virkelig mislikte de, nå kan jeg ikke se for meg ett liv uten katt, og spesiellt ikke uten min katt, som for øvrig heter "katt" :gjeiper:

kunne nok skrevet i det uendelige om alt det rare den katta har for seg :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...