Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #1 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei på dere. Jeg lurer på om noen der ute kan fortelle meg om ovennevnte? Fordeler/ulemper? Jeg går pr. dags dato på p-piller, men må nå slutte da jeg har nådd den magiske grense hva alder angår (35år). Alderen kombinert med at jeg røyker gjør at legen min sier at jeg ikke lenger kan bruke p-piller. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 25. februar 2002 #2 Del Skrevet 25. februar 2002 hei jeg hadde hormonspiral i 6mnd først da jeg satt den i hos legen så gjorde det så vondt det var slik som rier som ikke ga seg det varte i 2uker! og etter det så ble jeg bedre med riene mine *SS* men så begynte noe annet, hadde så vondt i magen hele tida, og blødde og blødde hele tida i 6mnd! jeg ble så deppa også! men jeg fikk den ut, jeg tålte den rett og slett ikke, så det var bortkasta penger for meg da! men jeg vet om mange andre som har satt inn for mange år siden og kjenner ingenting til den! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #3 Del Skrevet 25. februar 2002 Uff, det virker jo som en sjans å ta da..... denne spiralen koster jo over 1000,- gjør den ikke? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 25. februar 2002 #4 Del Skrevet 25. februar 2002 jepp da jeg kjøpte den så kosta den nesten 1400kr og betalte for legen skulle sette den inn. men som du sier det er en sjanse å ta! men da jeg skulle ta den ut så sa hun legen at det var altfor mange som hadde problemer med den! jeg vet ikke hva hun gikk etter statestik eller erfaring, men aldri mer om jeg skal ha noe slikt *SS* ta den vanlige spiralen da, den er ikke så dyr! og hvis du tåler den ikke så har du ikke kaste vekk så mye penger! lykke til.... _________________ *Perser*1212[ Dette Innlegg er endret av: *Perser* den 2002-02-25 12:51 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 25. februar 2002 #5 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg kunne heller ikke fortsette med p-piller pga migrene, så jeg skifta til mini-pillen. Men den er litt "skummel" iom at slingringsmonnet på timer du må ta den innen er veldig liten. Jeg ble iallefall gravid med den pga av jeg sov litt lengre enn vanlig en dag...Men er i dag kjempeglad for utfallet ) Men dette er jo veldig individuelt da, du får tenke over kostnadene kontra vanlig spiral og hormonspiral. Men du må huske på at vanlig spiral kan forsterke blødninger og menssmerter... Ville bare få med positive erfaringer også... Klems 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monka Skrevet 25. februar 2002 #6 Del Skrevet 25. februar 2002 Heisann. Jeg er en jente på 22 år og jeg fikk satt inn hormonspiral etter å ha fått min datter. Jeg har nå hatt spiralen i 2 år og er så fornøyd med det. Jeg bestilte spiralen og tok den med ned til legen min, hun satte den inn. Det eneste bivirkningene jeg merket var litt murring og stikking i ryggen samme dagen og litt senere. Blødde litt også den første dagen, men hvem gjør ikke det etter en vanlig gyn. undersøkelse?!! Og som jeg sa, har jeg nå hatt den i 2 år og jeg kan ikke klage. Jeg har mistet menstrasjonen( noe jeg selvsagt er kjempeglad for)!! Jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt. Var nettopp på kontroll med den, og den stod helt perfekt og der skal den stå noen år til. I fall fall til jeg skal ha mitt neste barn igjen!! Så jeg har ingenting negativit å si om hormonspiralen i alle fall!! Bare gjør det du føler er best for deg:-)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mymlen Skrevet 13. mars 2002 #7 Del Skrevet 13. mars 2002 Angående at spiralen er dyr........ Om du må fjerne spiralen/eller den faller ut før det har gått 12 mnd. Så har du rett på å få refundert det spiralen kostet med trygdekontoret. Dette gjelder selfølgelig om du må fjerne den pga at du ikke tåler den. Dette gjelder kun hormon-spiralen, ikke vanlig spiral. Dette fikk jeg vite av legen min...... Jeg har selv denne spiralen og har ingen plager.Hadde smerter i magen rett etter at den ble satt inn,ca 2 timer,men etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Å slippe menstruasjon er helt klart det beste ved hele greia...... Lykke til!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ponita Skrevet 14. mars 2002 #8 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei. Jeg bruker også hormonspiral. Hadde først en som satt inne i 5 år, og nå har jeg hatt den andre i et par år. Jeg er kjempefornøyd! Ikke har jeg menssmerter lenger, og jeg har veldig lite blødninger i det hele tatt. Kan knapt huske hvordan det er å ha en vanlig mens. Venninna mi kunne ikke ha den, hun måtte ta den ut etter bare en uke. Men hun fikk igjen pengene. Jeg vil anbefale deg å prøve den, for hvis den fungerer som den skal er den det beste prevansjonsmidlet man kan få!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olefine Skrevet 15. mars 2002 #9 Del Skrevet 15. mars 2002 Heldig dere....jeg har hatt hormonspiralen i snart 2 år og har nesten bare negativt å si om den. Jeg blødde mer eller mindre sammenhengende i 4 mnd etter at jeg satte den inn, sånne irriterende småblødninger hele tida....holdt på å bli gal!! Jeg har fortsatt mens hver mnd. Det er nesten ingen som tror meg når jeg sier det....virker som alle andre med hormonspiral har mistet mensen, bare ikke jeg. Men selv om blødningene er mindre så varer de lenger, 7-10 dager mot før 4-5 dager. Syklusen er også blitt mer ustabil enn før når jeg brukte piller. Da gikk det 28 dager mellom hver mens. Nå kan det gå alt fra 21 til 30 dager....men jeg føler det på meg når den er på vei. Blir oppblåst og full av PMS, spiser sjokolade som en gal....you name it!! For ikke å snakke om kviser som jeg er blitt mer plaget med enn før.De har det jo med å dukke opp der de helst ikke bør dukke opp, også nedentil. Store og vonde er de ofte.... Jeg har flere venninner som er godt fornøyd med hormonspiralen men den funker ikke for meg....så jeg kommer nok til å få den fjernet snart. Orker ikke holde på sånn lenger. Jeg lengter tilbake til en normal mens og normal syklus hvor rart det enn høres ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svima Skrevet 15. mars 2002 #10 Del Skrevet 15. mars 2002 ei venninne av meg fikk store kviseanfall av hormonspiralen. disse kom på hele overkroppen, særlig rygg/bryst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #11 Del Skrevet 15. mars 2002 Fikk helt sjokk når jeg ser at 10na er 35 år???????? Etter hennes innlegg som har preget mye av debattene hadde jge trodd at hun var mellom 16 -20 år. Sorry Tina, men det er noe med dine argumentasjoner og holdninger som frembringer disse assosiasjonene. INDIGNERT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå