Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet fra reglen : De nye reglene innebærer at du bare kan ta med væske i beholdere på maksimum 100 milliliter (1 dl) gjennom sikkerhetskontrollen. Alle beholderne må få plass i en gjennomsiktig pose som kan åpnes og lukkes. Posen må ikke romme mer enn 1 liter når den er lukket.

Betyr dette at man kan ha med flere gjennomsiktige poser... eller bare 1 stk gjennomsiktig pose med innhold..og da max 1 liter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maks en pose, med mindre det er medisinske grunner til at du trenger flere. F.eks hadde jeg med en ekstra pose en gang for å få plass til hostesaft, og det gikk helt fint. Mens mannen min ble fratatt ene posen den gangen han reiste med to poser med toalettsaker.

Skrevet

Nei, som det står, "alle beholderne må få plass i en pose". Alt må få plass i samme posen.

Skrevet

ok, dere har sikkert rett.. var sånn jeg leste den først.. at det var 1 stk pose... men etterhvert så ble det i en pose... altså ikke i 1 stk pose... om dere forstår hva jeg mener..!

Hørte forresten at man kan lage bomber eller hva de egentlig er redde for av mindre enn hva man kan ha med seg inn på fly, og at det derfor egentlig var en bortkastet regel...

Men men.. jeg har shoppa miniatyr shampo, balsam, hårspray og tannkrem.. så har jeg en deo og en parfyme i tillegg... får håpe jeg får plass i 1 stk pose da... ;)

Skrevet

Tannkremen hadde jeg lat være "utenom", den er ikke særlig flytende.

Hvis det er innenriksfly, så tror jeg ikke de er så innmari strenge lenger. Jeg reiste i helga med to poser uten at noen sa noe på det, og på returen hadde jeg ingen pose (men bare én flaske med flytende) og det gikk greit.

Har flere ganger reist med leppestift, lypsyl og mini-tube med håndkrem løse i veska uten at noen har sagt noe på det.

Skrevet
ok, dere har sikkert rett.. var sånn jeg leste den først.. at det var 1 stk pose... men etterhvert så ble det i en pose... altså ikke i 1 stk pose... om dere forstår hva jeg mener..!

Hørte forresten at man kan lage bomber eller hva de egentlig er redde for av mindre enn hva man kan ha med seg inn på fly, og at det derfor egentlig var en bortkastet regel...

Men men.. jeg har shoppa miniatyr shampo, balsam, hårspray og tannkrem.. så har jeg en deo og en parfyme i tillegg... får håpe jeg får plass i 1 stk pose da... ;)

Eller legg det i kofferten, hvis du sender denne.

Husk at selv om det er mindre enn 1 dl igjen på flaske, så må den ikke kunne romme mer enn 1 dl.

Teit regel hele greia. Skulle den ikke fjernes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...