Yummy_Mummy Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Vi har nylig kjøpt bruktbil, og fikk vite at det var feil på ryggesensoren. Nå har jeg bilen inne på verkstedet for å fikse det, og de har funnet feilen. Etter at en skjerm ble skiftet (på mazda sin rustgaranti) er denne montert feil, og det kommer vann inn i sensoren. Jeg må også skifte sensoren, men denne må bestilles, så det gjøres senere. Totalt kommer vel reparasjon av dette på rundt 10 000,-. Det jeg egentlig lurer på er da altså, er om en feil som har oppstått når en rustgaranti er benyttet (1 år siden, før vi kjøpte bilen) som følge av feilmontering, burde ikke da dette dekkes av produsenten? Det er de som har utført (trolig et annet verksted enn der jeg har vært, men likevel) reparasjonen, det er de som har betalt for den.
Yummy_Mummy Skrevet 10. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 10. september 2009 Gikk rett til kilden, og da løste det seg greit gitt. Det viste seg nemlig at det var samme bilverksted som hadde gjort garantijobben, og ettersom de hadde sagt at det var problemet betaler de reparasjonen. Skjønt den delen de mente jeg burde skifte var det visst ikke så farlig med likevel lenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå