Barskstudent21 Skrevet 10. september 2009 #1 Del Skrevet 10. september 2009 Ranger de 5 viktigste egenskapene en mann skal ha for at du skal bli tiltrukket av han. Med tiltrukket mener jeg at du får lyst på han, enten rent seksuelt eller som en potensiell partner. Forklar gjerne hva du ser etter. Eksempler på egenskaper kan være: Morsom Uhøytidelig Sosialt akseptert Intelligent Kjekk Veltrent Utadvendt Dannet Etisk Miljøbevisst Modig Brutal Barsk Inntekt Høyt utdannet Avslappet Engasjert etc. Ranger listen, med viktigst egenskap først, og forklar gjerne hva dere mener med f.eks "kjekk". Også fordel om dere kan si omtrentlig alder og sivilstatus. Interessant å se om det er stor forskjell på f.eks single kvinner i midten av 20-årene og gifte kvinner i slutten av 30-årene. Blir det en forskjell, tror dere det da er et resultat av modning eller en endring i tiden? Har prioriteringene endret seg for deg med tiden? Finnes det egenskaper dere slettes ikke bryr dere om når det kommer til tiltrekning, men som har mer å si for trygghet osv, eller vil dere si at dette er for tett knyttet sammen til å se på som 2 forskjellige ting? Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 10. september 2009 #2 Del Skrevet 10. september 2009 Ranger de 5 viktigste egenskapene en mann skal ha for at du skal bli tiltrukket av han. Med tiltrukket mener jeg at du får lyst på han, enten rent seksuelt eller som en potensiell partner. Forklar gjerne hva du ser etter. Eksempler på egenskaper kan være: Morsom Uhøytidelig Sosialt akseptert Intelligent Kjekk Veltrent Utadvendt Dannet Etisk Miljøbevisst Modig Brutal Barsk Inntekt Høyt utdannet Avslappet Engasjert etc. Ranger listen, med viktigst egenskap først, og forklar gjerne hva dere mener med f.eks "kjekk". Også fordel om dere kan si omtrentlig alder og sivilstatus. Interessant å se om det er stor forskjell på f.eks single kvinner i midten av 20-årene og gifte kvinner i slutten av 30-årene. Blir det en forskjell, tror dere det da er et resultat av modning eller en endring i tiden? Har prioriteringene endret seg for deg med tiden? Finnes det egenskaper dere slettes ikke bryr dere om når det kommer til tiltrekning, men som har mer å si for trygghet osv, eller vil dere si at dette er for tett knyttet sammen til å se på som 2 forskjellige ting? Takk for hjelpen Jente, 21 Morsom, intelligent, kjekk, engasjert, utdannet, høy inntekt. Sosialt akseptert i den form at han ikke har begått seriøse lovbrudd eller ikke er totalt asosial. Men jeg synes det er en del egenskaper som mangler her, og som for min del er minst like viktige. Snill, ærlig, stabil, trofast og romantisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 10. september 2009 #3 Del Skrevet 10. september 2009 Morsom, uhøytidelig, ærlig, trofast,etisk jente 24 For meg er det ikke viktig om han er kjekk. Jeg er litt sånn motsatt på det området, tiltrekkes sjelden av menn som er kjekke i betydningen pen, opptatt av utseende, litt jålete, pyntete osv. Men en litt mer barsk guttegutt tiltrekker meg, han kan godt ha litt for mye på beina, og en tøff stil uten at det er det han er mest bevisst på her i verden. En typisk rocke-film-interessert tøffing for å lage et bilde på hva JEG syns er kjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 10. september 2009 #4 Del Skrevet 10. september 2009 Ranger de 5 viktigste egenskapene en mann skal ha for at du skal bli tiltrukket av han. Med tiltrukket mener jeg at du får lyst på han, enten rent seksuelt eller som en potensiell partner. Forklar gjerne hva du ser etter. Eksempler på egenskaper kan være: Morsom Uhøytidelig Sosialt akseptert Intelligent Kjekk Veltrent Utadvendt Dannet Etisk Miljøbevisst Modig Brutal Barsk Inntekt Høyt utdannet Avslappet Engasjert etc. Ranger listen, med viktigst egenskap først, og forklar gjerne hva dere mener med f.eks "kjekk". Også fordel om dere kan si omtrentlig alder og sivilstatus. Interessant å se om det er stor forskjell på f.eks single kvinner i midten av 20-årene og gifte kvinner i slutten av 30-årene. Blir det en forskjell, tror dere det da er et resultat av modning eller en endring i tiden? Har prioriteringene endret seg for deg med tiden? Finnes det egenskaper dere slettes ikke bryr dere om når det kommer til tiltrekning, men som har mer å si for trygghet osv, eller vil dere si at dette er for tett knyttet sammen til å se på som 2 forskjellige ting? Takk for hjelpen Har merket av de egenskapene jeg synes er mest tiltrekkende. Jeg er 25 år og samboer. Er sammen med den samme som da jeg var 16 - en trygg, kjempesnill, kjekk og veltrent mann. Så da kan vi vel si at preferansene er de samme som for 9 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 10. september 2009 #5 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Humor (må være barnsligteit) Utstråling Innstilling til livet (positiv) Ambisjoner Selvtillit Utseende (gjerne smånerdete) Utdanning,sosial status, inntekt, kroppstype og slike ting er NULL viktig for meg. Så lenge han er fornøyd så legger jeg meg ikke borti det. Er 23 år, har kjæreste på 4 året. Endret 10. september 2009 av Emmanuelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ler Skrevet 10. september 2009 #6 Del Skrevet 10. september 2009 Humor (må være barnsligteit) Utstråling Innstilling til livet (positiv) Ambisjoner Selvtillit Utseende (gjerne smånerdete) Utdanning,sosial status, inntekt, kroppstype og slike ting er NULL viktig for meg. Så lenge han er fornøyd så legger jeg meg ikke borti det. Er 23 år, har kjæreste på 4 året. positiv innstilling til livet og ambisjoner...er viktig. Utdanning, sosial status og inntekt er Uviktig? uhmm..selvmotsigende? Positiv innstilling til livet og ambisjoner er jo nettop det som gir en utdanning, sosial status og inntekt da. Haha. Jesus christ noen kjerringer er så kyniske og dumme at de ikke vet det selv engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angie_* Skrevet 10. september 2009 #7 Del Skrevet 10. september 2009 positiv innstilling til livet og ambisjoner...er viktig. Utdanning, sosial status og inntekt er Uviktig? uhmm..selvmotsigende? Positiv innstilling til livet og ambisjoner er jo nettop det som gir en utdanning, sosial status og inntekt da. Haha. Jesus christ noen kjerringer er så kyniske og dumme at de ikke vet det selv engang. Jeg mener det er en vesentlig forskjell da. Det er ikke viktig for meg at han har f eks høy inntekt, men det er likevel viktig at han har ambisjoner. Jeg vil ikke ha en døgnedikt som bare ligger i sofaen og driter i det meste, og i hvert fall ikke om han i tillegg har en negativ innstilling til livet! Men om ambisjonene hans er å hjelpe andre ved å jobbe gratis i blindeforbundet eller noe så er det en bra ting som jeg støtter han i. Var bare et random eksempel.. poenget er at han må ville noe i livet, men det er ikke ensbetydende med at han vil bli en nærlingslivstopp. Det jeg vil ha i en mann er intelligens (gjerne boklærd, men det viktigste er at han er reflektert og smart sånn generelt), humor, selvsikkerhet (både modig og utadvendt kommer vel inn under her, i tillegg til at han har egne meninger og ikke lar seg overkjøre), ærlig og trofast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 10. september 2009 #8 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) positiv innstilling til livet og ambisjoner...er viktig. Utdanning, sosial status og inntekt er Uviktig? uhmm..selvmotsigende? Positiv innstilling til livet og ambisjoner er jo nettop det som gir en utdanning, sosial status og inntekt da. Haha. Jesus christ noen kjerringer er så kyniske og dumme at de ikke vet det selv engang. Kjæresten min utdanner seg til drømmeyrket, men det er ikke noe man blir rik av. Da har han ambisjoner, men driter i hvor mye han kommer til å tjene eller at han blir en del av en nedprioritert industri der han kommer til å få lite av kaka til tross for den viktige jobben han gjør for dem. Jeg har en venninne som ikke har høyere utdanning, men hun jobber på eldrehjem og har ambisjoner om å komme seg høyere opp ved hjelp av hardt arbeid samt at hun jobber frivillig på aktivitetssenteret for eldre der hun bor. Jeg har mer respekt for henne enn folk som studerer 5 år med informatikk kun for å tjene 600 000 i året. Hadde fyren min hatt svennebrev i byggfag fra GK og hatt ambisjoner om å bli den beste snekkern så hadde jeg syntes det hadde vært like fantastisk som å være sammen med en hjernekirurg. Jeg er sammen med ham for personligheten hans, ikke pengene hans eller for å brife med hvor mange år han har studert. Makan. Endret 10. september 2009 av Emmanuelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskstudent21 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 10. september 2009 Hva mener dere om menn som prøver å imponere? Hva med de som etterhvert viser seg å ikke være helt som de først fremsto i starten, og på en måte latet som han hadde egenskaper han egentlig ikke har? Noen erfaringer? Hvor går grensa for hva som er akseptabelt? Alle viser vel frem seg selv fra sin beste side i starten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 10. september 2009 #10 Del Skrevet 10. september 2009 Ikke no sjarmerende med menn som prøver å imponere. Jeg blir iallefall mer sjarmert av han som sitter litt i bakgrunnen enn han breiale som skal fram og imponere og vise seg fram og tydelig flørte med komplimenter og muskler Forøvrig veldig enig i det Emanulle skriver. Ambisjoner og innstilling til livet er veldig viktig, det er ikke penger og sosial status. En person kan være positivt innstilt til livet uten å være den kuleste i gjengen, eller sjefen i firmaet. Han kan også ha ambisjoner og ønsker for eget liv og andre uten å måtte tjene milllioner av den grunn. Om han brenner for noe og jobber frivillig viser dette ambisjoner og egenskaper om å være f.eks medmenneskelig, det sier noe om hans verdier osv. Dette er langt mer tiltrekkende enn en som har masse penger og status som ambisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 10. september 2009 #11 Del Skrevet 10. september 2009 Hva mener dere om menn som prøver å imponere? Hva med de som etterhvert viser seg å ikke være helt som de først fremsto i starten, og på en måte latet som han hadde egenskaper han egentlig ikke har? Noen erfaringer? Hvor går grensa for hva som er akseptabelt? Alle viser vel frem seg selv fra sin beste side i starten? Litt ladet spørsmål det da, de fleste vil vel svare at de ikke synes det er spesielt kult med menn som lyver for å imponere! Jeg synes det er usjarmerende med menn som helt tydelig prøver å imponere uansett om det er sant eller ikke. Og om jeg etterpå finner ut at det var kreativ pynting på sannheten så synes jeg det er ekstremt lite tiltrekkende. Selvfølgelig viser man seg fra sin beste side, men du trenger ikke poengtere alt som er så fantastisk med deg stadig vekk og i hvert fall ikke late som du har egenskaper du ikke har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pomeline Skrevet 10. september 2009 #12 Del Skrevet 10. september 2009 Ranger de 5 viktigste egenskapene en mann skal ha for at du skal bli tiltrukket av han. Med tiltrukket mener jeg at du får lyst på han, enten rent seksuelt eller som en potensiell partner. Forklar gjerne hva du ser etter. Eksempler på egenskaper kan være: Morsom Uhøytidelig Sosialt akseptert Intelligent Kjekk Veltrent Utadvendt Dannet Etisk Miljøbevisst Modig Brutal Barsk Inntekt Høyt utdannet Avslappet Engasjert etc. Ranger listen, med viktigst egenskap først, og forklar gjerne hva dere mener med f.eks "kjekk". Også fordel om dere kan si omtrentlig alder og sivilstatus. Interessant å se om det er stor forskjell på f.eks single kvinner i midten av 20-årene og gifte kvinner i slutten av 30-årene. Blir det en forskjell, tror dere det da er et resultat av modning eller en endring i tiden? Har prioriteringene endret seg for deg med tiden? Finnes det egenskaper dere slettes ikke bryr dere om når det kommer til tiltrekning, men som har mer å si for trygghet osv, eller vil dere si at dette er for tett knyttet sammen til å se på som 2 forskjellige ting? Takk for hjelpen Jente, 20 år her. 1. Sympatisk 2. Oppegående (følger med på det som skjer i verden og ellers, og normalt "smart") 3. Morsom 4. God humor og godt humør 5. Ambisjoner og mål Ellers er jo utseendet til en viss grad viktig, det skal jeg gjerne innrømme:) Gjør heller ingenting at han tjener bra og har en god utdannelse. Også en fordel at han er generøs. Ikke nødvendigvis med penger, men gir mye av seg selv, og har en generøs personlighet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 10. september 2009 #13 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Han må ha en humor som treffer meg. Humoren sier også mye om intelligensnivået, og hvordan/hva en fleiper med sier også mye om hvor han ligger i "leia" ellers. Han må være i stand til å lytte og kunne møte meg på det jeg sier (forståelse). Han må ha en iboende nysgjerrighet, og et ønske om å lære nye ting, samt kunne tilføre meg noe nytt. Han må ha integritet, være trygg i seg selv til å si det han mener selv om det kan være upopulært (men det innebærer også trygghet nok til ikke å være redd for å vise svake sider). Han må ha empati og forståelse for de som er svakere enn han, og kunne vise det. Han må være selvstendig tenkende og like å få ting gjort (ingen latsabb). Han må være voksen nok til å ta konsekvensene av sine egne handlinger. Tilslutt kommer ting som at vi bør ha noen sammenfattende interesser og syn på livet, og at han helst ikke bør være tynn og spinkel. Egentlig kan ikke en slik liste annet enn å så smått nærme seg et bilde av hva som er viktig, og å rangere det er umulig. For min del må alle disse egenskapene være til stede. Det hjelper f.eks ikke om han får meg til å le, hvis han hater katter og andre dyr. Endret 10. september 2009 av Aurora M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 10. september 2009 #14 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Dersom eg skulle hatt meg ein partnar, ville intelligens vere ein viktig eigenskap. Elles er det ganske fritt. Han måtte ha likt å ta ein diskusjon i ny og ne, slik at vi begge kunne utfordre kvarandre sine perspektiv og vekse som menneskjer. 21år, singel. Endret 10. september 2009 av Cipheria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juni Skrevet 10. september 2009 #15 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Jente 35 år. Han bør være: -utadvendt -blid -ha humor -omsorgsfull -være uhøytidelig -litt frekk, men ikke på en slem måte -i det minste LITT sporty, sofatypen er usexy uansett utseende. -tiltaksfull -snakkesalig Endret 10. september 2009 av juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. september 2009 #16 Del Skrevet 10. september 2009 Ranger de 5 viktigste egenskapene en mann skal ha for at du skal bli tiltrukket av han. Med tiltrukket mener jeg at du får lyst på han, enten rent seksuelt eller som en potensiell partner. Forklar gjerne hva du ser etter. Eksempler på egenskaper kan være: Morsom Uhøytidelig Sosialt akseptert Intelligent Kjekk Veltrent Utadvendt Dannet Etisk Miljøbevisst Modig Brutal Barsk Inntekt Høyt utdannet Avslappet Engasjert etc. Ranger listen, med viktigst egenskap først, og forklar gjerne hva dere mener med f.eks "kjekk". Også fordel om dere kan si omtrentlig alder og sivilstatus. Interessant å se om det er stor forskjell på f.eks single kvinner i midten av 20-årene og gifte kvinner i slutten av 30-årene. Blir det en forskjell, tror dere det da er et resultat av modning eller en endring i tiden? Har prioriteringene endret seg for deg med tiden? Finnes det egenskaper dere slettes ikke bryr dere om når det kommer til tiltrekning, men som har mer å si for trygghet osv, eller vil dere si at dette er for tett knyttet sammen til å se på som 2 forskjellige ting? Takk for hjelpen Jeg er single, 35 og har ikke familie. Jeg liker: - Pålitelighet og holder alltid avtaler - Kommuniserende og åpen i sin holdning, dog ikke skravlete som en kvinne... - Avslappet personlighet - Bevisst: vet hva han ønsker av jobb, kvinner og familieliv - Utviser og viser tillit - Kjenner seg selv og sin egen personlighet - har tatt et dypdykk og er ikke redd for hva som finnes der Utseendemessig er de mennene jeg møter normalt veltrente (dvs. ikke dvaske), de lever forholdsvis sunt. De er for meg kjekke å se på, med sjarmørglimt og optimisme i sin holdning og blikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. september 2009 #17 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg er single, 35 og har ikke familie. Jeg liker: - Pålitelighet og holder alltid avtaler - Kommuniserende og åpen i sin holdning, dog ikke skravlete som en kvinne... - Avslappet personlighet - Bevisst: vet hva han ønsker av jobb, kvinner og familieliv - Utviser og viser tillit - Kjenner seg selv og sin egen personlighet - har tatt et dypdykk og er ikke redd for hva som finnes der Utseendemessig er de mennene jeg møter normalt veltrente (dvs. ikke dvaske), de lever forholdsvis sunt. De er for meg kjekke å se på, med sjarmørglimt og optimisme i sin holdning og blikk. Ser du spør om utdanning og/eller inntekt også...jeg treffer bare på menn med en form for høyere utdanning, og de tjener alle rimelig bra. For meg er det utenkelig å være sammen med en mann som tjener mindre enn meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. september 2009 #18 Del Skrevet 10. september 2009 Hva mener dere om menn som prøver å imponere? Hva med de som etterhvert viser seg å ikke være helt som de først fremsto i starten, og på en måte latet som han hadde egenskaper han egentlig ikke har? Det er helt uakseptabelt, og blir alltid gjennomskuet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 10. september 2009 #19 Del Skrevet 10. september 2009 humor (at vi kan le sammen er veldig viktig) integritet (stå for det han gjør, si det han mener - ikke det han tror jeg vil høre) intelligens (kunne diskutere samfunn, politikk, verdisyn) omsorgsfull (gjerne være flink til å lage mat) utseendet (det er ingen spesielle ting jeg ser etter, bare at han har "noe" ved seg som jeg liker) Er 30, singel. (er dette til en oppgave eller?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Helena_* Skrevet 10. september 2009 #20 Del Skrevet 10. september 2009 Kjekk (fine øyne, røff/maskulin) Intelligent Følsom Kreativ Har integritet Jeg er 37 år, singel, uten barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå