Pusekatt Skrevet 12. august 2003 Forfatter #21 Skrevet 12. august 2003 Har sovet litt på det, og kommet frem til at det nok er lurest og mest praktisk (samt mest i tråd med våre intensjoner om et lite selskap) at mine to kusiner blir invitert på vennefesten* (som blir stilig og fin, dog ikke så formell som familiefesten), og at hans fettere og kusiner ikke blir invitert i det hele tatt. * De vil passe ypperlig inn på den festen, da de begge er unge. Bare håper vi unngår sure miner i det hele tatt nå, for ellers blir JEG sur :-? Er kjempetrist at det skal bli slike problemer utav at man egentlig vil gjøre noe hyggelig.
VesleBråka Skrevet 12. august 2003 #22 Skrevet 12. august 2003 Jeg vil gjerne invitere alle søskenbarna mine, selv om jeg har veldig mange, nesten 30 og endel partnere. Jeg skjønner godt at mange familier ikke er særlig knyttet sammen eller man ikke kjenner hverandre når man aldri treffes. Konfirmasjoner og bryllup er jo ypperlige anledninger til å forsterke familiebånd + vi arr treff utenom også med jevne mellomrom. Vi har vel uvanlig god kontakt mellom søskenbarn kanskje. Jeg håper iallefall at jeg slipper å kutte. Hvis jeg måtte det, hadde jeg enten tatt alle søskenbarna til kaffen (som de hadde vært storfornøyd med, alt er helt topp sålenge de får komme og være sammen litt). Jeg hadde brukt som plan C å velge ut hvem som fikk komme og hvem som ikke fikk komme. Jeg vet det er mer og mer vanlig, men jeg synes personlig det er litt ekkelt.
tilla Skrevet 13. august 2003 #23 Skrevet 13. august 2003 Forstår ikke at søskenbarn som man ikke har noen særlig kontakt med, reagerer på at de ikke blir invitert i bryllup. Kusinen min ble gift nå i sommer. Broren min og meg (hun har 3 søskenbarn) ble ikke invitert. Det gjorde da ingen ting. Vi har ikke særlig kontakt og vi sees kun en skjelden gang hos bestemoren vår. Hvem de inviterte fra hans side og om det 3. søskenbarne hennes ble invitert vet jeg ikke og det spiller heller ingen rolle for meg. Men det var noe jeg reagerte på og det var at de ikke inviterte moren min (tanten hennes). De har litt kontakt og kusinen min bodde hos oss en kort periode da hun var liten og det var knute på tråden mellom foreldrene hennes. Moder'n var nok litt skuffet over og ikke bli invitert.
Vimsevips Skrevet 13. august 2003 #24 Skrevet 13. august 2003 På hans side inviterer vi alle søskenbarna - de fleste er yngre og bor hjemme, og de har alltid hatt mye kontakt. På min side har jeg bare kontakt med fire (en er forlover), så da er det naturlig at de blir invitert. De andre er relativt mye eldre enn meg, så da nøyer vi oss med å invitere onkler og tanter. Sånn blir det hos oss også, bare motsatt. Jeg inviterer alle søskenbarn (14), han 8 (av 43). De fleste er på alder med moren hans, så kontakten hra vært minimal kan man si..
Lisemor Skrevet 14. august 2003 #25 Skrevet 14. august 2003 Vi inviterte hans søskenbarn for de har han alltid hatt god kontakt med. Vi inviterte ikke mine søskenbarn for de har jeg liten og ingen kontakt med. Inviterer jo venner og ikke bekjente :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå