Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg bor sammen med en venn av meg og jeg har lagt merke til etterhvert at det lukter ikke noe særlig godt på rommet hans. Det er rotet der, ikke lett å komme til over alt og et evig rot, så hvor lukter kommer fra (eller om det rett og slett er han) så er det vanskelig og lokalisere. Jeg har prøvd og prate han til fornuft flere ganger men han sier alltid ja da, skal rydde snart, skal rydde snart o.s.v Jeg gidder ikke være moren hans så jeg har rett og slett gitt opp (og venter på at huseier skal komme for da blir det kjeft, resten av leiligheten (som er "min" del) er strøken). Men det jeg egentlig lurte på var om det var noen kjerringråd eller generelle tips for å bli kvitt vondt lukt, gjerne som kan stå over tid eller ikke må passes på så ofte. Jeg tenkte litt på sånne poser med diverse dufter i, men de holder kanskje ikke så lenge?
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Eddik i skåler Luktelys (trenger ikke være tent for at det skal lukte) Luft godt Men ærlig talt - bør du ikke finne deg en ny romkamerat?
Gjest TS Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Eddik i skåler Luktelys (trenger ikke være tent for at det skal lukte) Luft godt Men ærlig talt - bør du ikke finne deg en ny romkamerat? Jo da, tanken har vært der flere ganger, men jeg sliter med angst og vil helst ikke bo med noen som ikke vet om problemet. Og for øyeblikket vet jeg ikke om andre som trenger og flytte. Det er heldigvis bare på hans rom så jeg opplever det ikke så ofte.
Kamikatze Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 (endret) Først fjernes kilden til lukten, matrester eller rått treningstøy som ligger å gjærer i bagen, svette klær som ligger rundt omkring. En opprydning kan være tingen. Og bedre ventilasjon. En tørrball fra jernvare/fargehandel/europris/clas ohlson suger til seg luftfuktighet fra rommet, og kan hjelpe litt på rå luft som er "fuktbåren". Den reduserer trivselen for mugg, og aksjonsradiusen til svette og utåndingsluft. Hygiene er nok punkt en. Ellers er en luftrenser som sirkulerer lufta gjennom et kullfilter det mest effektive. Kullfilteret varer en til tre måneder. Billigmodeller støyer litt. En skål vann med noen dråper eddik, kan hjelpe litt, men etterlater selv en ikke særdeles velduftende aroma. En skål eller to med pulverkaffe kan ha en snillere effekt. - Tørr. Endret 10. september 2009 av Kamikatze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå