Gjest Janna Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Vi er et voksent ektepar som ønsker en mer lettstelt plass å bo etterhvert. Vi tjener ca. 870.000 til sammen .. og har litt over 3 mill i egenkapital når vi selger huset vårt. Er veldig i tvil hvor dyrt vi skal kjøpe .. hvor mye har gjeld har andre par i 40-årene?
Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Øøøøh... Behøver dere å ha noe gjeld i det hele tatt, da? Tror nok at man kan få en OK plass å bo for 3 millioner. Selv her i en av Norges dyreste byer, bor man ikke akkurat i en rønne med tre millioner på bok. Kan ikke svare vedrørende lån, da jeg ikke er i 40-årene.
Alison Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Vi er et voksent ektepar som ønsker en mer lettstelt plass å bo etterhvert. Vi tjener ca. 870.000 til sammen .. og har litt over 3 mill i egenkapital når vi selger huset vårt. Er veldig i tvil hvor dyrt vi skal kjøpe .. hvor mye har gjeld har andre par i 40-årene? Still dere spørsmål om hvor mye kan dere betale på et lån hver måned og fremdeles leve slik dere ønsker. Dere er også i en slik situasjon at dere faktisk kan være gjeldfrie om dere ønsker det.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Vi er et voksent ektepar som ønsker en mer lettstelt plass å bo etterhvert. Vi tjener ca. 870.000 til sammen .. og har litt over 3 mill i egenkapital når vi selger huset vårt. Er veldig i tvil hvor dyrt vi skal kjøpe .. hvor mye har gjeld har andre par i 40-årene? Må dere ha gjeld da? Om dere abselutt ikkemå bo i kaffelattegaten,så fins det mye boliger under tre mill. Dere er heldig som har så mye egenkapital,eller har pengene til bolig. Da har dere mulighet til å spare penger til dere blir pensjonister,slik at dere slipper å ha det trangt. Tror det er svært få i den alderen som har så mye egenkap,og ingen gjeld. Faktisk er det en gruppe som har mye gjeld. Du vet, i den alderen har man allerede rukket å ha vert etabblert i to ekteskap...og det har kostet.
Gjest Janna Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Still dere spørsmål om hvor mye kan dere betale på et lån hver måned og fremdeles leve slik dere ønsker. Dere er også i en slik situasjon at dere faktisk kan være gjeldfrie om dere ønsker det. Må dere ha gjeld da? Om dere abselutt ikkemå bo i kaffelattegaten,så fins det mye boliger under tre mill. Dere er heldig som har så mye egenkapital,eller har pengene til bolig. Da har dere mulighet til å spare penger til dere blir pensjonister,slik at dere slipper å ha det trangt. Tror det er svært få i den alderen som har så mye egenkap,og ingen gjeld. Faktisk er det en gruppe som har mye gjeld. Du vet, i den alderen har man allerede rukket å ha vert etabblert i to ekteskap...og det har kostet. For meg er det ikke om å gjøre å bli gjeldfri så snart som mulig - det viktigste for meg er å være gjeldfri før vi blir pensjonister. Synes ikke det er vits at 50% av lønnen skal gå i skatt - da vil jeg heller ha litt gjeld så lenge jeg er i arbeid. Har sett på et lite koselig flunk nytt rekkehus som vi kommer til å kjøpe, vi blir sittende med litt gjeld pga økt standard inne. Synes bare det er litt interessant å høre hva andre mener er passe gjeld for folk i 40-årene. Forstår jo at endel kommer litt dårlig ut dersom de har måttet kjøpe eksmenn eller ekskoner ut av felles bolig ifm skilsmisser - men jeg kjenner også endel som er kommet veldig gunstig fra skilsmisser, så det er nok litt hips om haps. Vi kommer til å sitte med 1,5 mill i gjeld når vi kjøper dette rekkehuset, men da er alt tipp/topp innvendig og utvendig og vi sitter med en bolig som er attraktiv og verdifull.
Renesmee Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Det kommer jo helt an på hvor tidlig de etablerte seg og skaffet seg bolig. Foreldrene mine er 45 og har rundt 500.000 i lån. Da bor de i huset de bygde for 22 år siden og har ny bil . Huset vil ha en verdi på 2,5 millioner i dagens boligmarked. Andre studerer lenge, er single lenge, roter lenge med pengene sine, og kjøper seg ikke hus før de er godt oppe i 30'åra. De vil selvsagt ha mer gjeld igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå