Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et voksent ektepar som ønsker en mer lettstelt plass å bo etterhvert. Vi tjener ca. 870.000 til sammen .. og har litt over 3 mill i egenkapital når vi selger huset vårt.

Er veldig i tvil hvor dyrt vi skal kjøpe .. hvor mye har gjeld har andre par i 40-årene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_undrende_*
Skrevet

Øøøøh... Behøver dere å ha noe gjeld i det hele tatt, da? Tror nok at man kan få en OK plass å bo for 3 millioner. Selv her i en av Norges dyreste byer, bor man ikke akkurat i en rønne med tre millioner på bok. Kan ikke svare vedrørende lån, da jeg ikke er i 40-årene.

Skrevet
Vi er et voksent ektepar som ønsker en mer lettstelt plass å bo etterhvert. Vi tjener ca. 870.000 til sammen .. og har litt over 3 mill i egenkapital når vi selger huset vårt.

Er veldig i tvil hvor dyrt vi skal kjøpe .. hvor mye har gjeld har andre par i 40-årene?

Still dere spørsmål om hvor mye kan dere betale på et lån hver måned og fremdeles leve slik dere ønsker. Dere er også i en slik situasjon at dere faktisk kan være gjeldfrie om dere ønsker det.

Skrevet

Må dere ha gjeld da? Om dere abselutt ikkemå bo i kaffelattegaten,så fins det mye boliger under tre mill.

Dere er heldig som har så mye egenkapital,eller har pengene til bolig. Da har dere mulighet til å spare penger til dere blir pensjonister,slik at dere slipper å ha det trangt. Tror det er svært få i den alderen som har så mye egenkap,og ingen gjeld.

Faktisk er det en gruppe som har mye gjeld. Du vet, i den alderen har man allerede rukket å ha vert etabblert i to ekteskap...og det har kostet.

Skrevet
Still dere spørsmål om hvor mye kan dere betale på et lån hver måned og fremdeles leve slik dere ønsker. Dere er også i en slik situasjon at dere faktisk kan være gjeldfrie om dere ønsker det.

Må dere ha gjeld da? Om dere abselutt ikkemå bo i kaffelattegaten,så fins det mye boliger under tre mill.

Dere er heldig som har så mye egenkapital,eller har pengene til bolig. Da har dere mulighet til å spare penger til dere blir pensjonister,slik at dere slipper å ha det trangt. Tror det er svært få i den alderen som har så mye egenkap,og ingen gjeld.

Faktisk er det en gruppe som har mye gjeld. Du vet, i den alderen har man allerede rukket å ha vert etabblert i to ekteskap...og det har kostet.

For meg er det ikke om å gjøre å bli gjeldfri så snart som mulig - det viktigste for meg er å være gjeldfri før vi blir pensjonister. Synes ikke det er vits at 50% av lønnen skal gå i skatt - da vil jeg heller ha litt gjeld så lenge jeg er i arbeid.

Har sett på et lite koselig flunk nytt rekkehus som vi kommer til å kjøpe, vi blir sittende med litt gjeld pga økt standard inne.

Synes bare det er litt interessant å høre hva andre mener er passe gjeld for folk i 40-årene. Forstår jo at endel kommer litt dårlig ut dersom de har måttet kjøpe eksmenn eller ekskoner ut av felles bolig ifm skilsmisser - men jeg kjenner også endel som er kommet veldig gunstig fra skilsmisser, så det er nok litt hips om haps.

Vi kommer til å sitte med 1,5 mill i gjeld når vi kjøper dette rekkehuset, men da er alt tipp/topp innvendig og utvendig og vi sitter med en bolig som er attraktiv og verdifull.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor tidlig de etablerte seg og skaffet seg bolig.

Foreldrene mine er 45 og har rundt 500.000 i lån. Da bor de i huset de bygde for 22 år siden og har ny bil . Huset vil ha en verdi på 2,5 millioner i dagens boligmarked.

Andre studerer lenge, er single lenge, roter lenge med pengene sine, og kjøper seg ikke hus før de er godt oppe i 30'åra. De vil selvsagt ha mer gjeld igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...