Gå til innhold

~ Stjeling fra hotellrom ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, føler meg ikke truffet, altså, hvor lurt ser det ut å vandre ut fra et hotell med et speil under armen?? :ler: For hotell-speilene er jo ikke small-size akkurat.....

Nei, det eneste jeg har på samvittigheten er et par shampoo-flasker, en kulepenn og en sånn badehette! :wink:

Gjest Zalomine
Skrevet

Badehetter, såpe og shampo, det er der jo for at vi skal kunne bruke det, så om je bruker det eller tar de med hjem, det går da vel for samme sak?

Pappa måtte alltid ta med seg såpe på hotell når vi var små, for vi samlet på hotellsåpene, men nå kan han altså bruke dem. Samme for hotellet om han brukte dem eller tok dem edm hjem vel, nye måtte de putte inn uansett. Det sender de ikke regning for heller, for det er jo en del av prisen uansett.

Men stjele ting, nei, det ville aldri falt meg inn!

Ta det man har betalt for, ja, ta noe man ikke har betalt for, NEI! Man har da oppdragelse.

Skrevet

føler meg litt truffet. Det har hendt at jeg har tatt med meg noen av de små flaskene og såpene....og tilogmed et hånkle. - det har ikke skjedd mange manger da.. :D

Gjest Zalomine
Skrevet

De små shampoflaskene og såpene er det MENINGA at du skal bruke, så det er ikke å stjele å ta med dem, brum. Håndklær derimot, de har de jo planlagt å vaske og bruke flere ganger....

Skrevet

Hotellshampoo er noe dritt, da. Bruker alltid min egen, jeg. Nå er det forresten en del hoteller som har satt inn dispensere for både såpe og shampoo. Tror de kan spare en del på det framfor å bruke de små flaskene...

Skrevet

Jeg stjeler ikke fra hotellrommene. Ikke engang shampoo'ene gidder jeg å ta med, jeg bruker dem aldri likevel.

Ved en forveksling en gang kom jeg hjem med et hvitt hotellrom-håndkle. Men det var ikke noe kult, for det betydde jo bare at mitt STORE dusjhåndkle til noen hundrelapper lå igjen på hotellrommet. Bra bytte for hotellet, men ikke for meg... Jeg hater hotellhåndkledene, for de er så små, jeg kan jo ikke virkelig tulle meg inn i dem. Derfor har jeg alltid med mine egne....

En bekjent av meg fortalte om sin flaueste opplevelse en gang... Han var 16år og lå på hotell for første gang i sitt liv. Han skjønte ingenting av hvordan ting foregår der, men han ble iallfall veldig ivrig på alt som sto i minibaren. Så han putta alt sammen oppi bagen sin før han la seg om kvelden. Hadde han hotellrommet skulle han jammen ikke la slike edle dråper stå igjen etter ham....Det var en som ble litt sjokkert da han kom ned i resepsjonen dagen etter og skulle betale for hotellrommet...Det var plutselig blitt dyrt over natta :ler:

Lillian

Skrevet

Har aldri tatt med noe som ikke skal taes med fra et hotell, fly ol. Kunne meg ikke falle inn. Synes forresten det var/er ultraharry med de som går rundt med flysikkerhetsbelte rundt buksene sine. Og hvem vil ha feks håndklær hvor det står navnet på hotellet? Ikke jeg i hvert fall :).

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Nei, bruker definitivt ikke å stjele fra hotellrom. Hva skal man med det?? :ler:

Har en "relatert" historie som er sann.

For mange år siden leide jeg en leilighet, og utleieren fortalte at en av de forrige leieboerne hadde flyttet ut uten å si opp og tatt med seg både toalettet og vasken fra badet. Da hun kom for å se stod det bare tomme hull igjen og gapte mot henne. :o

Adina M.

Skrevet
Tar isåfall aldri med noe annet enn shampo/såpe/dusjhette. Dette er jo sånt som legges inn nytt på rommene hver gang det kommer nye gjester' date=' og det blir regnet med at jeg bruker det.. og da har jeg sikkert betalt for det også! :)[/quote']

:Nikke::Nikke:

Skrevet

Tar med shampo og dusjsåpe - veldig greie å slenge med i gymbagen til vesla - også er jo de inkludert i prisen på hotellrommet, da. Dusjhetter tar jeg også med - de brukes til overtrekk på salatboller og sånt i kjøleskapet - kjempepraktisk :D

Skrevet

I min ville ungdom stjal jeg en gang et hvitt håndkle fra et hotell.

(Men jeg angrer veldig og har ikke gjort det siden.)

Stjal også ølglass fra diverse utesteder for å bruke på hybelen. Har kassevis i kjelleren enda. Ingenting var bedre dagen derpå enn iskald melk fra et halvliterglass med "Ridderkroa dancing" på.

(Unnskyld - eiere av Ridder'n)

:oops:

Skrevet

Ja, men jeg pakket ikke håndkle ned med vilje, da. Dvs. det lå under tøyet jeg hadde pakket sammen.

Skrevet

Nå er det så lenge siden jeg har ligget på hotell at jeg husker ikke om jeg er en tjuv.

Menne ... minibar har jeg ikke hjemme, så det har jeg nå uansett ikke tatt.

:sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Shampoene og såpene er ikke de typene jeg synes er best da og jeg hadde aldri i verden brukt de hjemme, så disse får stå for meg ja.

Har vel tatt med dusjhettene noen ganger, men ellers så er det faktisk det siste jeg tenker på når jeg er på hotell, om noe på rommet hadde vært noe for meg.

Ser litt teit ut å pakke kofferten full med ei dyne, eller ei lampe. Hotellinventar tar seg som regel ikke så pent ut i et hjem. :ler:

Skrevet

Hiver meg på de fleste andre her..

Kunne ALDRI tenkt meg å stjele noe fra hotellrommet.. Tar som regel med meg kulepennen, men det er "lov".

Hvorfor skulle jeg det?? Har jeg lyst på noe, en ny lampe, sengesett eller lignende så går jeg i butikken å kjøper det selv.

Hadde ikke TURT å stjele noe sånn heller.. Hadde vært drit nervøs og hadde syntes det var fryktelig pinlig å få regning i posten..

Du som stjal en minibar; det spiller vel ingen rolle om det BARE var den ENE tingen du stjal. En minibar? Hvordan i alle dager fikk du den ut og forbi resepsjonen????

Syntes det er smålig av deg jeg... Selv hvor fint den passet på badet ditt.. Minibar på do også da.. Nå har jeg hørt det også... :ler:

Annonse
Skrevet

Er det bare jeg som tror Ny i dag tulla når han sa at han tok med seg minibaren fordi den passa så bra på dassen hans.

Det tok jeg som en åpenbar fleip, men så er det flere som tar det på alvor....

Så nå må jeg bare spørre..

Ny i dag kan gjerne svare og snakke "kors-på-halsen-ti-kniver-i-hjertet- finger-på-øyet-sant"

Skrevet

er det noen som har tatt med seg en minibar??

Ha-ha..

Hvordan er det mulig å få noe slikt med seg uten å bli merket?

Greit nok de er mindre enn et kjøleskap, men de er ikke like små som for eksempel et lite reisetv...

Jeg føler meg ikke truffet,

har tatt med sjampo, balsam og andre diverse baderomsting,

men det er på en måte en slags "gave" til oss,

det er jo der for å brukes!

Åh,

jo, jeg var i syden en gang, og hotellet hadde store deilige myke håndklær...de var gode å ha meg seg på den varme og store sandfylte stranden. Tok med meg et håndkle hjem.

Ellers har jeg ikke tatt noe.

Skrevet

Badehettene er ypperlige å bruke som trekk rundt hjulene på barnevogna når du tar den inn..

Å stjele en minibar er vel vanskelig å gjennomføre uten å få tilsendt regning på den?

Skrevet

Småting som legges ut for bruk tar jeg gjerne med meg, samt kulepenner, men ikke håndklær og større ting. Er det virkelig noen som tar med seg sengesett og lignende? Det er jo helt utrolig.

Minner meg om en episode jeg så en gang med skjult kamera, med detektorer som pep når noen hadde tatt med seg noe... Dog, tingene ble plantet på gjestene da,,,, som kniver og gafler o.l. :ler:

Skrevet

Jobbet på hotell en gang - og der tuslet en mann ut av døren med en madrass. :o Det verste var at vi nesten ikke reagerte for hvem tr vel med seg en madrass, om det ikke er et firma som skal skifte ut eller noe i den duren...

Selv tar jeg med boblebad og dusjsåpe (til trening) og sysaker og kulepenner. Dusjhetter har jeg aldri brydd meg om før jeg leste nå her at det er glimrende å ha over salatbollen... Lurt.

Disse småsakene er jo der for at man skal bruke dem.

De fleste hoteller ol. har funnet ut at ting blir oftere stjålet dersom det står navn eller logo på. På Olavsgaard sies det at de har kopper med navn og logo på, og under står det "Stjålet på Olavsgaard".

På en café jeg jobbet så hadde vi kun plast teskjeer. De ordentlige forsvant. Ikke kniver og gafler - men teskjeer. Hva skal folk med de teskjeene? Og hvis de samler til servise, så hvorfor ikke ta resten også?

La meg se; en gaffel og en kniv hver gang du spiser på café? Ja, det blir et dyrt bestikk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...