Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #1 Del Skrevet 11. august 2003 Hei. Jeg trenger et svar... Min svigermor har tatt opp lån i min kjæres navn slik at hun kunne få seg bil for noen år tilbake. Hun harr nå riktignok betalt ned bilen og alt det der. Men forsikringen har hun enda i min kjæres navn. Noe jeg ikke liker da den inngår i en totalforsiking i min kjæres navn og det fører til at hun har innblikk i vår økonomi. Føler meg til tider overvåket. Problemet er at hun NEKTER å omregistrere denne bilen til sitt navn og mener at det ike vil få noe konsekvenser for oss når vi nå skal i banken for å søke etter boliglån. :evil: Noe både jeg og min far mener at det gjør. Da dette med å ha bil blir sett på som luksus. Selv om hun er den som betaler alle utgifter på bilen så er det min kjære som er registrert på forsikringen (han har ikke lappen engang) og hvis hun blir utsatt for et uhell så er det jo min kjære som taper poeng på forsikringen. Og det er jo ikke særlig bra. Og jeg vil gjerne har svigermor ut av vår økonomi. Er det noen som vet om noe av dette stemmer????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. august 2003 #2 Del Skrevet 11. august 2003 Bare noen kommentarer. Dersom lånet er nedbetalt så er det slettet og har derfor ingen betydning for dere da det ikke inngår i hva dere totalt kan låne. Om hun skulle være utsatt for et uhell som får konsekvenser for forsikringen så må dere også ta i beregning at hun er årsaken til at dere har opparbeidet dere bonus også. Bil er heller ikke luksus i dag og forresten så går det ann å forklare banken at dere faktisk ikke har bil og at dette ikke kan tas hensyn til ved låneberegning. Når det gjelder at svigermor får innblikk i deres økonomi så går jeg ut i fra at det er dere som får forsikringspapirene siden dere står som forsikringstaker. Det er bare å ta kopi av det som gjelder bilforsikringen og gi henne det. Hun kan også betale sin andel direkte til dere og at dere betaler totalsummen til forsikringsselskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå