Gå til innhold

Antrekk til jobbintervju!?

Linenor

Anbefalte innlegg

Jeg skal på jobbintervju om noen dager. Jeg trenger tips til hva jeg skal ha på meg for å se mest profesjonell ut! Hjelp!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pleid å ha på meg en pen bukse (gjerne svart), en skjorte og kanskje dressjakke når jeg har vært på intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

kommer helt ann på hvilke jobb du søker.

bra å være fint kledd, men hvis du f eks søker i psykiatrien, barnevernet o.l, så kan fint kledd være "negativt". da er det casual som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Kommer an på hvor du søker, ja.

Blir feil å komme i drakt dersom en søker jobb i barnehage for eksempel. :)

Jeg hadde på meg helt sorte jeans, halvhøye, sorte sko og hvit skjorte sist jeg var på intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask håret 3 dager før, og ikke gjør noe med det etter det. Ikke gre det. Ikke bruk deodorant eller parfyme. Da får du en naturlig look som de fleste arbeidsgivere liker. Ta på deg en utvasket t-skjorte med morsom tekst, og krydre intervjuet med vitser; da ser intervjueren at du er en person som liker å spre glede på arbeidsplassen. Eller du kan velge en t-skjorte som viser at du er miljøbevisst.

Buksene dine bør vise at du er en kreativ person som liker å tenke nytt.

På føttene har du joggseko og utvaska, svette tennissokker. Dette viser at du er sporty og økonomisk.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i hvert fall gitt et inntrykk på de som intervjuer meg hadde jeg møtt opp slik "gjest" svarte :) Utrolig morsomt hadde det i hvert fall vært å gjort det, og se hvordan de hadde reagert!

Jeg tenkte på svart bukse med tunika og svarte sko med liten hæl?

Dette er en proff jobb innenfor et stort nyoppstartet firma, med ganske godt voksne mennesker regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ylva Virvla
Jeg hadde i hvert fall gitt et inntrykk på de som intervjuer meg hadde jeg møtt opp slik "gjest" svarte :) Utrolig morsomt hadde det i hvert fall vært å gjort det, og se hvordan de hadde reagert!

Jeg tenkte på svart bukse med tunika og svarte sko med liten hæl?

Dette er en proff jobb innenfor et stort nyoppstartet firma, med ganske godt voksne mennesker regner jeg med...

Høres fint ut det så lenge tunikaen ikke er utringet. På jobbintervju skal det være litt formelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tari_*

Hva legger du i proff jobb? Jeg tror jeg ville ha gått for skjorte og evt. dressjakke om dette er en typisk "kontorjobb". Syns ikke tunika egner seg på jobbintervju. Da bør den være ganske "stram" i stilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i proff jobb? Jeg tror jeg ville ha gått for skjorte og evt. dressjakke om dette er en typisk "kontorjobb". Syns ikke tunika egner seg på jobbintervju. Da bør den være ganske "stram" i stilen.

Enig i dette.

Dersom tunika er et akseptabelt antrekk i jobben (eks dersom man skal møte kunder) er det greit å ha det på intervju. Ellers ville ikke jeg hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Det kommer vel ann på tunikaen og tilbehøret også da. På mitt siste jobbintervju hadde jeg på meg svart formell kjole, svart strømpebukse og bluse under. Om jeg fikk jobben vet jeg ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...