Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Når man skal måle for å finne livvidden f.eks, så skal man måle midjen. Men hvor er midjen? Har lest forskjellig, noen steder står det at det er på det smaleste, andre steder står det over navlen. Jeg er på ingen måte smalest over navlen, er vel på det tjukkeste der, mens på det smaleste er jeg litt lenger opp, litt under puppene. Og hvor er liksom egentlig hoftene, er de under navlen? Trenger uansett noen guider for å finne ut av hvordan man skal måle, og hvordan forholdet mellom de ulike bøør være.
Suzy Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Midjen befinner seg ca to cm over navlen, så, om du skal måle livvidde så er det der du måler. Hoftene er tvers over hoftekulene dine. Trykk og kjenn
Chanel.No5 Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Livvidden måles med målebånd rundt der navlen er plassert, mens hoftevidden måles der hoftene er på sitt bredeste.
Suzy Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Sakset fra Lommelegen: Midjemål: Man kan også vurdere fedme etter midjemålet, eller hvor mye fett som ligger rundt midten. Midjemålet kan måles med vanlig målebånd og skal måles midt mellom nederste ribben og øverste delen av hoftekammen (som oftest i navlehøyde). Menn med midjemål over 94 cm, og kvinner med midjemål over 80 cm har økt risiko for en rekke sykdommer pga overvekt. Et livmål hos menn over 102 cm regnes som fedme. Det samme gjelder hos kvinner hvis midjemålet er over 88 cm.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Hva er den "innsvingen" som alle jenter har som kommer under ribbena og over navelen da?
Chanel.No5 Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Hva er den "innsvingen" som alle jenter har som kommer under ribbena og over navelen da? Hva den er? Mener du?
Suzy Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Hva er den "innsvingen" som alle jenter har som kommer under ribbena og over navelen da? :klø:
Gjest ts Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Hva er den "innsvingen" som alle jenter har som kommer under ribbena og over navelen da? Ja det var den jeg også trodde var midjen egentlig.. hmhmm
TipsyTopsy Skrevet 9. september 2009 #9 Skrevet 9. september 2009 (endret) Ja det var den jeg også trodde var midjen egentlig.. hmhmm Trodde jeg og. Svingen min ligger rett der hvor ribbeina stopper, men den gjør jo ikke det på alle. trodde midjen var der innsvingen var jeg også... Endret 9. september 2009 av TipsyTopsy
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #10 Skrevet 10. september 2009 Trodde jeg og. Svingen min ligger rett der hvor ribbeina stopper, men den gjør jo ikke det på alle. trodde midjen var der innsvingen var jeg også... Enig. Og det stemmer vel med sitatet fra lommelegen lenger oppe i tråden. Midjemålet kan måles med vanlig målebånd og skal måles midt mellom nederste ribben og øverste delen av hoftekammen (som oftest i navlehøyde).
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 10. september 2009 #11 Skrevet 10. september 2009 Enig. Og det stemmer vel med sitatet fra lommelegen lenger oppe i tråden. Hehe er vel bare noen av oss som er litt feilprodusert og har innsvingen et stykke over navlen da:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå