Gå til innhold

Menn som gir fullstendig f--- i mine følelser

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget nå
Skrevet

2 ganger på 4 år, har jeg vært i forhold med 2 ulike type menn, der begge har samme fellestrekk at de gir fullstendig blaffen i mine følelser. Jeg forstår virkelig ikke hvordan de kan gi så lettvint blaffen i det et annet menneske føler.

Når ting går på skeive -som det av og til gjør-, gjør de alt for å unngå konfrontasjoner (selv om jeg kan bli sint, forsøker jeg alltid å være real og rettferdig i konfrontasjoner), de rett og slett fordufter, ignorerer meg, tar ikke telefon eller straffer meg med taushet som kan vare i ukevis av gangen.

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å oppføre seg så råttent, egoistisk og vise ingen tegn til anger. De kan si og gjøre de mest forferdeligste ting, men det er ingen anger å spore. De virker fullstendig uberørt av andres tårer, lidelser/problemer/utfordringer og/eller følelser. Når jeg trenger hjelp, er de aldri tilgjengelige, men de tar kun kontakt om de vil ha sex eller når de trenger sitt ego strøket.

Kan noen forklare meg hvordan slike menn(esker) tenker?? Jeg blir helt skremt. Jeg anser meg selv som en oppegående dame, men har gått på en smell to ganger på rappen nå med den type menn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antakelig fremstår du som for perfekt. Så real at de føler seg underlegen før forholdet er en realitet. Dermed blir de drittsekker fordi de ikke greier å leve opp til dine idealer uansett.

Har du vurdert å forsøke å være litt bitch selv? Ta det du vil ha og trenger, og la ham seile sin egen sjø etterpå.

Skrevet

Jeg er langt mer interessert i hvorfor du velger slike menn, og hvorfor du blir hos de?

Jeg vet ikke hvorfor er som de er, jeg kjenner ikke til deres bakgrunn, oppveskt, og anne.

De aller fleste har en "type" som de går utifra når de forelsker seg. Det er altså noe ved disse mennene som tiltrekker deg.

Det er langt bedre å finne ut av hva det handler om, og se om det er mulig å gjøre noe med det, slik at du slipper å være i en slik situasjon igjen.

Du kan ikke forandre på de mennene. Men du kan forandre på deg selv, og du kan gå inn for å unngå denne typen menn, og mennesker i det hele.

:klem:

Skrevet

Finner du ikke ut av dette før du har begynt å få følelser for dem? Dette er jo egenskaper som vanskelig lar seg skjule - selv i begynnelsen av et forhold..

Hvorfor fortsetter du inn i forholdet hvis de oppfører seg sånn?

Skrevet

Hvordan de tenker? De tenker vel ikke noe særlig, på deg i hvertfall.

Skrevet
Antakelig fremstår du som for perfekt. Så real at de føler seg underlegen før forholdet er en realitet. Dermed blir de drittsekker fordi de ikke greier å leve opp til dine idealer uansett.

Haha. Ja. Det er nok det det er.

Det er stygt å lure andre på den måten! Hvis ts begynner å tro på dette våset kommer ho jo aldri til å ta tak i seg selv eller bli bedre på noe som helst!

Skrevet
Kan noen forklare meg hvordan slike menn(esker) tenker?? Jeg blir helt skremt. Jeg anser meg selv som en oppegående dame, men har gått på en smell to ganger på rappen nå med den type menn.

Kan det være at de ikke ser på dine følelser som berettiget?...

Skrevet
2 ganger på 4 år, har jeg vært i forhold med 2 ulike type menn, der begge har samme fellestrekk at de gir fullstendig blaffen i mine følelser. Jeg forstår virkelig ikke hvordan de kan gi så lettvint blaffen i det et annet menneske føler.

Når ting går på skeive -som det av og til gjør-, gjør de alt for å unngå konfrontasjoner (selv om jeg kan bli sint, forsøker jeg alltid å være real og rettferdig i konfrontasjoner), de rett og slett fordufter, ignorerer meg, tar ikke telefon eller straffer meg med taushet som kan vare i ukevis av gangen.

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å oppføre seg så råttent, egoistisk og vise ingen tegn til anger. De kan si og gjøre de mest forferdeligste ting, men det er ingen anger å spore. De virker fullstendig uberørt av andres tårer, lidelser/problemer/utfordringer og/eller følelser. Når jeg trenger hjelp, er de aldri tilgjengelige, men de tar kun kontakt om de vil ha sex eller når de trenger sitt ego strøket.

Du skal bare være glad du ikke skjønner hvordan de tenker! Det betyr at du ikke tenker sånn selv!

Jeg har slått meg til ro at jeg ikke får svar på dette!

Du får bare prøve å finne en mann som vil behandle deg pent neste gang, og bryt mønsteret om det er en grunn til at du tiltrekker deg sånne menn! :)

Skrevet
Finner du ikke ut av dette før du har begynt å få følelser for dem? Dette er jo egenskaper som vanskelig lar seg skjule - selv i begynnelsen av et forhold..

Hvorfor fortsetter du inn i forholdet hvis de oppfører seg sånn?

Dette er ting de er utrolig dyktig på å skjule til man har flyttet sammen med svina! Alle viser seg fra sin beste siden i begynnelsen!

Skrevet

Er vel enkelt og greit mangelfulle evner til empati, medfølelse og egen selvsentrerthet som gjør at noen menn (og noen kvinner) oppfører seg slik.

Skrevet
Er vel enkelt og greit mangelfulle evner til empati, medfølelse og egen selvsentrerthet som gjør at noen menn (og noen kvinner) oppfører seg slik.

:enig:

Skrevet

Nå skal jeg lekke litt informasjon til dere kvinner som jeg kanskje burde holde skjult, men brisen som jeg er så gjør jeg det likevel...

For det første: Vi menn vet at dere kvinner er utrolig usikkre. Ikke alle er det, men de som ikke er det er et unntak. Vi vet også at kvinner har en tendens til å være irrasjonelle og ordet "kvinnelogikk" er et sjelsord.

Noen menn irriterer seg over dette enormt, mens andre har funnet ut hvordan man utnytter det. Blir hun sint og/eller konfronterer deg med noe: Kutt henne ut en stund. Hun er jo irrasjonell og ulogisk uansett. Ikke vits i å diskutere med henne. Hun blir dermed utrolig usikker på seg selv. Hun kommer til å overanalysere situasjonen og mens hun sitter hjemme og savner deg kommer hun til å legge skylden over på seg selv. Det hele ender med at hun kommer krypende tilbake og på en eller måte har vridd det hele til å være sin skyld. Selv om du har gjort noe galt er det hun som ender opp med å beklage seg og vil "gjøre det godt igjen". Gjerne seksuelt.

Dette er manipulasjon 101, og personlig gjør jeg ikke dette. Men jeg ser det rundt meg mellom kompisene mine nesten daglig!

2 av mine gode venner ble dumpet av damene sine i en periode på under 2 måneder. Begge ble fullstendig utilgjengelige for disse damene. Da de ble ringt mens vi var sammen tok de ikke telefonen. De fikk flere meldinger iløpet av kvelden men svarte ikke på noen av de. Det tok et par uker, så dukket kvinnfolkene på døra (ja begge to) og ville ha dem tilbake....

Jeg derimot ble også dumpet i omtrent samme tidsperiode (hva faen skjer med juli egentlig? Break-up måneden?). Til tross for sterke råd fra kompiser om at den beste måten å få henne tilbake på er å ikke prate med henne greide jeg det ikke. Vi snakket ut om alt, og selv om jeg hadde følelser for henne fikk hun meg til å forstå hvorfor det ikke ville fungere mellom oss. Det hele endte med at vi forsøkte å være venner. Nå er vi ikke det engang, og alt har gått til helvette. Jeg brukte ikke denne "teknikken" som så mange menn kan, men angrer bittert på at jeg ikke fulgte de råd som ble gitt.

Ditt problem er at du har gått for "ladies-men" som vet hva de driver med. Mitt tips til deg er å teste ut en litt annen type. En trygg og rolig kis som ikke virker så veldig erfaren med kvinner. Da får du et working-project og du er nesten sikret mot denne typen manipulasjon. Men en liten advarsel. De (les: jeg) er lette å manipulere, så pass på så du ikke ender opp med å bli det du flykter fra! Det er utrolig mye lettere å låse seg inne på badet og vite at du vinner krangelen på 5 minutter enn å risikere å tape etter en halvtimes krangling!

Skrevet

Og en ting til: Enkelte kvinner har også en tendens til å være manipulatorer, men ved å bruke et annet våpen: Sex.

"Oj, han gjør ikke som jeg vil... SEXNEKT!" (Satt på spissen såklart)

Dette syns jeg er forkastelig... for det første fordi det er galt av henne å manipulere (kall det hva du vil). For det andre fordi dette bygger på et helt latterlig syn på sex. Da ser hun på sex som noe hun lar han gjøre med henne. Hun får kontrollen over sexen i forholdet, og dermed kontrollen i forholdets helhet. Gjennom å bruke "hodepine-unnskyldninger" eller lignende oppretter hun sakte kontrollen på soverommet, og den dagen det trengs bruker hun sexnekt over lengre tid som våpen for å få han til å komme krypende tilbake for å få det han har mistet.

Jeg får inntrykk av at dette er ganske vanlig, og personlig satte jeg brått stopper på ethvert forsøk på dette med min ex. Håper andre menn også ser hva som foregår og greier å formidle at sex er noe man gjør sammen, og ikke noe en av personene "lar" den andre gjøre. Også er det en fordel å lære seg hva som trigger henne da ;) De riktige knappene kan raskt gjøre en hodepine til noe langt mer fornøyelig :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes at Barskstudent er en sjelden fugl av arten mann. Med en slik holdning tror jeg ikke det er lenge før du får en kjæreste som virkelig er bra for akkurat deg.

Til TS: Du setter ord på en problemstilling som mange kvinner har vært igjennom. Jeg blir trist av å høre slike historier som bekrefter at så mange menn er kyniske og manipulerende. Men vi må ikke gi opp håpet om at det finnes noen ærlige og seriøse menn der ute også. For de finnes. Det gjelder jo bare å kunne være så heldig å treffe på en av dem.

I mellomtiden er det viktig, som en annen nevnte over her, å jobbe med seg selv for å finne ut av hva det er som gjør at man blir tiltrukket av disse kynikerne i utgangspunktet. Har de noe til felles som kan være en ubevisst triggerfaktor for deg?

Det er godt at du ikke skjønner deg på slike. Verden trenger litt mer uskyld og naivitet for å bli balansert. Lykke til med prosessen. :)

Skrevet

Mye rart man skal lese. Når noen man er interessert i plutselig gjør seg utilgjengelig, blir man usikker på seg selv. Dette er ikke bare typisk for kvinner. Også menn får panikk når den de er opp over ørene betatt av ikke gir de noen oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...