Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, jeg har lest, sett og hørt reklamen om denne nye og fantastiske sminken som skal skjule ALT av feil og gi deg et fløyelsmykt og jevnt utseende. Så jeg bestilte noen prøver for å se om dette var for godt til å være sant.....og det var det

Jeg har spurt om hjelp og fått teknikken i dummies-versjon. Hell pulveret i lokket, gni det inn i børsten (ikke at jeg skjønner hvorfor det skal så langt inn, trodde det skulle i ansiktet) og så påføre med siiiirrrkelbevegelser.

Først concealer der det trengs... Og hva skjer? Jeg blir en grå mus! Bokstavelig talt! Mine blå ringer ble ikke usynlige, men GRÅ og glitrende, og den store, stygge nesa ser nå ut som om jeg har lånt kroppsdeler fra tinnmannen i Trollmannen fra Oz! Og jeg overdriver ikke litt engang.

Ok, tenkte jeg skulle prøve pudderet likevel. Noen plasser bli det pulverstriper, og når jeg prøver å jevne dem ut i siiiiiirrrrrkulæææære bevegelser, forsvinner alt. Fregnene, ujevnhetene, rynkene og ringene er der ennå de, og nå er jeg grå og glitrende i tillegg.

Jeg måtte bare vaske alt vekk jeg. Takke meg til kompaktpudder fra H&M. Jaja, så er det ikke 100% naturlig, men det får meg ihvertfall ikke til å se ut som bestemor.

Hvem er på jordet? Jeg eller reklamen?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Annie_*
Skrevet

Hei

Hvilket merke er det du har prøvd?

Skrevet
Hei

Hvilket merke er det du har prøvd?

everyday minerals

Gjest Hilde K S
Skrevet

Og dersom du blir grå og glitrende, kan det hende du har tatt feil av concealer og øyenskygge. *humrer*

Skrevet

Hm... merkelig... :klø:

Stikk bortom en Clinique-disk neste gang du er på et parfymeri/varehus og spør om å få teste Almost makeup - mineralpudder. Det er veldig bra :)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med rispudderet mitt. Fra ID.

Skrevet

Og sannsynligvis har du brukt altfor mye. Det skal bare bittelitt i lokket, mye mindre enn det som ser logisk ut. Så snurrer du børsten, begynn ytterst rundt ansiktet og jobb deg innover. Så gjør du det en gang til. Og kanskje enda en gang. Flere syltynne lag til du er fornøyd og inntil du har teknikken inne. Litt styrete inntil du har funnet ut av det, men fint når det gjøres riktig.

Jeg begynte også med å bli "kakete" i fjeset, og mine yndige små rynker ble forsterket til det latterlige.

Så reduserte jeg mengden, og eksperimenterte med noen dråper vann i lokket som jeg snurret børsten i og dro forsiktig over fjeset. Det gjorde stor forskjell og sminken satt bedre. For spesielt godt sitter egentlig ikke EM, synes jeg.

Og kanskje har du feil farger? De kan også blandes for å få den som er riktig for akkurat deg.

Skrevet

Noen amatør-tips fra meg (jeg er nybegynner selv):

1. Finn rett farge! Hvis du blir grå, har du nok feil farge. Dette tar litt tid, men det er verdt det, hvis du ønsker å få et naturlig resultat.

2. Hvis den er glitrende, så har du sikkert feil formula. Prøv Matte eller Intensive. Intensive ihvertfall, er mer dekkende.

3. For et mer dekkende resultat kan du påføre flere ganger (men ikke så mye på kosten hver gang). Forstår det også slik at det er bra hvis den er flat i toppen, hvis du vil ha fort dekke

4. Husk å dunke kosten på lokk-kanten (evt. i vasken) for å få bort overflødig foundation

5. Bruk en god foundationkost (Kabuki)

6. Prøv å få det bra. Hvis du har bestemt deg for at det skal bli dårlig, så blir det gjerne det.

Noen guider fra Everyday Minerals:

https://www.everydayminerals.com/index.php?...4&id=150119

https://www.everydayminerals.com/about/tools/13

ID sin video: http://www.youtube.com/watch?v=zdy576AWljk

Skrevet
Hva betalte du for pudderet der?

Og dersom du blir grå og glitrende, kan det hende du har tatt feil av concealer og øyenskygge. *humrer*

Var en sånn prøvepakke med 3 pudder, en concealer og en blush. betalte 5 dollar tror jeg. Ingen øyenskygge, så jeg tar ikke feil, og det står også concealer under boksen, så jeg tror ikke det er problemet :)

Skrevet
Så snurrer du børsten, begynn ytterst rundt ansiktet og jobb deg innover. Så gjør du det en gang til. Og kanskje enda en gang. Flere syltynne lag til du er fornøyd og inntil du har teknikken inne.

Og kanskje har du feil farger? De kan også blandes for å få den som er riktig for akkurat deg.

Men...jeg skal vel ikke bruke concealer i hele ansiktet?

Og blir man virkelig grå om man bruker feil farge?

Skrevet

Virreliten beskriver hvordan du påfører foundation. Concealer påføres med concealerbørste. Hvis du blir grå (uansett om det dreier seg om foundation eller concealer), så har du feil farge. Så enkelt er det. EDM har veldig, veldig mange farger og formulas å velge mellom, så du må bare lete videre til du finner det som passer. Hva slags undertone har du i huden? Hva slags hudtype har du?

Gjest Sandbekken
Skrevet

Kansje du skal prøve å bruke concealer tilslutt? Hvis jeg bruker concealer først så drar jeg den bare ut når jeg skal påføre foundation.. Det kan være grunnen til at du syntes det dekka så lite ;)

Btw.. det høres ut som du har feil farge og formula.. Edm er veldig bra på dekkevne (intensive formula) og fine farger, om du velger riktig da..

Hadde jeg bare tålt dem.. *sukk*

Skrevet

Jeg fikk samme resultat som deg av i.d... Det dekket ikke særlig godt, og ansiktet ble mest glitrende og porene ble kjempestore. Så svett og nesten litt skitten ut. Prøvde mye, med forskjellige koster og forskjellige mengder, men ble aldri bra. Når jeg tok for mye på ble jeg også grå, sånn som du, så det kan jo være grunnen?

Flytende foundation funker myye bedre for meg og huden min ihvertfall )

Skrevet

Ingen concealers fra EM er verken grå eller glitrende (bortsett fra pearl-formulaen, men det er jo åpenlyst). Får du pudderstriper av foundationen har hatt på altfor mye. Hvilken kost har du brukt? List gjerne opp farge og formula også! :)

Ellers synes jeg du har en altfor negativ innstilling til det meste, og jeg snakker ikke kun om denne tråden, nei. Kanskje det har noe med saken å gjøre? ;)

Gjest Hilde K S
Skrevet
Var en sånn prøvepakke med 3 pudder, en concealer og en blush. betalte 5 dollar tror jeg. Ingen øyenskygge, så jeg tar ikke feil, og det står også concealer under boksen, så jeg tror ikke det er problemet :)

Det med øyenskyggen var en spøk, altså.

Skrevet (endret)
Ingen concealers fra EM er verken grå eller glitrende (bortsett fra pearl-formulaen, men det er jo åpenlyst). Får du pudderstriper av foundationen har hatt på altfor mye. Hvilken kost har du brukt? List gjerne opp farge og formula også! :)

Ellers synes jeg du har en altfor negativ innstilling til det meste, og jeg snakker ikke kun om denne tråden, nei. Kanskje det har noe med saken å gjøre? ;)

Poenget er at jeg ikke har peiling. Derfor denne tråden, liksom.

Jeg bestilte litt forskjellig, en matte og to semi-matte i forskjellige farger. Jeg brukte pudderkost...

Du er kanskje en av de hyperpositive menneskene, jeg er ikke det. Og temaene jeg tar opp eller diskuterer på et forum kan ikke akkurat gi deg et veldig nøyaktig bilde av meg som person. Spesielt siden jeg bare har skrevet noen få poster her inne, og bare 2 av de igjen er spesifikt negativ, fordi jeg ikke finner klær og sko. Synes det var en veldig irrelevant ting å ta opp her. Men om jeg er et negativt menneske fordi jeg ikke vil gå rundt meg grå nese og ringer under øynene, ja, da er jeg vel det da.

Endret av Tante
Skrevet

Blir du grå har du feil farge, rett og slett. Dekker ikke concealeren så lurer jeg på hvordan du legger den på? Hva slags kost bruker du? Og hvilken concealer kjøpte du?

Blir foundationen stripete har du brukt aaaaaaltfor mye! Du skal bare ha en bitteliten mengde i lokket, og så swirle koste godt i det før du legger det på i sirkelbevegelser. Grunnen til at du skal jobbe produktet godt inn i kosten er nettopp for å få det jevnt på huden. En annen ting - du skriver at du bruker pudderkost. Mener du vanlig pudderkost? Det funker i så fall ikke! Du må ha kost laget for mineralfoundation (kabuki eller lignende, med eller uten skaft). ID og Everyday minerals har gode koster.

Skrevet
Jeg bestilte litt forskjellig, en matte og to semi-matte i forskjellige farger. Jeg brukte pudderkost..

Jeg kan i alle fall fortelle deg at du blir ikke glitrende av semi-matte og matte. Det finnes ikke antydning til glitter i de sortene og har du fått bokser med glitter må det ha skjedd en feil ett sted. Original glo er ikke glitrende engang. Og ingen av fargene er grå som jeg skrev tidligere. Om du ser gusten og gråaktig ut i huden etter påføring har du feil farge, som flere nevner.

Hvis du istedet for å messe om det grå og glitrende pudderet du ikke vil ha, kan du heller fortelle hvilken hudtone, type og farge du har, så kan vi kanskje hjelpe deg med å finne rett tone, farge og formula. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...